Ma ciasne wnętrze i jest droga. Za Toyotą Auris przemawiają jednak wysoka trwałość oraz oszczędna wersja hybrydowa.
Auris ma bardziej zwarte nadwozie od innych kompaktów i krótszy rozstaw osi. Efektem jest mniejsza przestronność wnętrza, które jest do tego przeciętnie wykończone i ma niezbyt nowoczesny projekt. Na pocieszenie – duże bagażniki (dotyczy to też hybrydy).
Kto szuka wysokich mocy, nie znajdzie w Aurisie nic dla siebie. Toyota zaproponowała oszczędne, ale dosyć słabe silniki. Nie spieszyła się też z downsizingiem. Jednostka 1.2 Turbo pojawiła się dopiero po modernizacji.
Słabym punktem Aurisa okazał się układ przeniesienia napędu. W niektórych autach hałasujące sprzęgła czy skrzynie bądź słabe łożyska wyciskowe wymieniano w ramach gwarancji. Z kolei napęd hybrydowy nie jest tak „pancerny” jak w Priusie. Pojawiają się doniesienia o konieczności wymiany akumulatora przed 150 tys. km. Na szczęście awarie nie mają charakteru plagi.
Auris, podobnie jak inne Toyoty, trzyma cenę. Ich lekką korektę wymusiło zastąpienie modelu Corollą. Typowe części eksploatacyjne są łatwo dostępne i relatywnie tanie.
Pula używanych aut rośnie skokowo – z 900 do 1400 aut w ciągu ostatniego roku. To efekt wymiany samochodów przez floty. Prywatni kierowcy kupują Aurisy na lata i nie sprzedają ich tanio.
24 000 zł – Pulę ofert tradycyjnie otwierają pofirmowe kombi z dieslem i przebiegami przekraczającymi 200 tys. km.
50 000 zł – Średnia cena wystawionego na sprzedaż auta nieco... wzrosła. Na rynek trafiają bowiem hybrydy i auta po „lifcie”.
93 000 zł – Hybrydowe kombi z przebiegami około 20 tys. km. Sprzedawane przez dealerów i często objęte gwarancją.
SILNIK | 1.33 Dual VVT-i | 1.2 Turbo | 1.6 Valvematic | 1.8 Hybrid | 1.4 D-4D | 1.6 D-4D | 2.0 D-4D |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1329 cm3 | 1197 cm3 | 1598 cm3 | 1798 cm3 | 1364 cm3 | 1598 cm3 | 1998 cm3 |
Zasilanie | benzynowy | bezn. turbo | benzynowy | benz.+elektr. | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 99 KM | 116 KM | 132 KM | 136 KM | 90 KM | 112 KM | 124 KM |
Maks. moment obr. | 128 Nm | 185 Nm | 160 Nm | 142+207 Nm | 205 Nm | 270 Nm | 310 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,6 s | 10,0 s | 10,0 s | 10,9 s | 12,5 s | 10,5 s | 10,0 s |
Prędkość maks. | 175 km/h | 200 km/h | 200 km/h | 180 km/h | 180 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
2012 debiut Toyoty Auris II w obu wersjach nadwoziowych
2015 lifting – nowy pas przedni, odświeżone wnętrze i silniki 1.2 Turbo zamiast 1.6 Valvematic oraz 1.6 D-4D w miejsce 2.0 D-4D
2019 zakończenie produkcji Aurisa II, następcą modelu zostaje Toyota Corolla XII
+ Duża podaż aut z krajowych salonów.
+ Relatywnie prosta, a zarazem solidna mechanika.
+ Oszczędna wersja hybrydowa.
- Ciasne i przeciętnie wykończone wnętrze.
- Wyśrubowane ceny najlepszych aut.
- Doniesienia o problemach ze sprzęgłami.
Benzynowa wersja 1.6 jest trwała i toleruje montaż LPG. Hybryda pali mało, nie traci na wartości i szybko się sprzeda.
Poflotowe auta z dieslami – silniki mogą wymagać już doinwestowania. Wersje 1.33 oraz 1.4 D-4D są nieco za słabe.
Funkcjonalność 4/6
Gama silników 3/6
Niezawodność 5/6
Koszty 5/6
SUMA 17/24 pkt