Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford Transit Mk8 z zabudową Auto-Roller

Raport z eksploatacji na dystansie 40 tys. km

Używany Ford Transit Mk8 z zabudową Auto-Roller – kamper inny niż wszystkie

archiwum/Motor

Raport z eksploatacji na dystansie 40 tys. km

Używany Ford Transit Mk8 z zabudową Auto-Roller – kamper inny niż wszystkie

Na europejskim rynku królują kampery budowane w oparciu o Fiaty Ducato oraz samochody dostawcze Citroena i Peugeota. Okazuje się, że jako baza do auta rekreacyjnego sprawdza się także Ford Transit.

Najprostszym typem kampera jest tzw. campervan. W jego przypadku zabudowę mieszkalną wtłacza się w niezmodyfikowane nadwozie auta dostawczego. Z kolei półintegra ma przód „dostawczaka” i część mieszkalną zaaranżowaną w specjalnie przygotowanej zabudowie z kompozytów.

Do budowania obu typów aut rekreacyjnych najlepiej nadają się modele dostawcze (lub ich podwozia) z długim rozstawem osi oraz napędem na przód, który jest lekki i umożliwia niskie poprowadzenie podłogi w zabudowie kampera.

Ford Transit - camper - wnętrze
Właściciel chwali Transita za komfortową pozycję za kierownicą oraz wygodny fotel z regulowanymi  podłokietnikami po  obu stronach. Kokpit tylko detalami różni się od deski rozdzielczej osobowych Fordów.

Do grona modeli z długim rozstawem osi i przednim napędem dołączył Transit Mk8. W prezentowanym aucie osadzono na nim zabudowę kamperową Auto-Roller. Ford z 2017 r. przejechał ponad 41 tys. km. W tym czasie problemy sprawiły wtryskiwacze i układ oczyszczania spalin SCR, który zużywa AdBlue w tempie 20 l/3500 km, a nie 5 tys. km, jak podaje producent.

Ford Transit - camper - tyl
W panelu nad bagażnikiem rowerowym znajduje się kamera, która na bieżąco prezentuje obraz w centralnym lusterku, w rzeczywistości będącym wyświetlaczem.

Za największe plusy właściciel uznaje prowadzenie i komfort – zawieszenie nie stuka, a przy 90 km/h na szóstym biegu silnik ma 1500 obr./min, co przekłada się na ciszę. Szumi jedynie zabudowa. Właściciel zapewnia, że nawet przy prędkościach sięgających 140 km/h w kabinie jest cicho. 

Ford Transit - camper - silnik
W jednostce 2.0 EcoBlue ustały znane ze starszego diesla 2.2 TDCi problemy z pękaniem tłoków.

Kamper oparty o Transita Mk8 ma szereg zalet – jest trwały, wygodny i prosty w prowadzeniu. Nieco problemów sprawiają wtryskiwacze paliwa oraz układ SCR – niezbędny do jego pracy dodatek AdBlue należy uzupełniać częściej, niżeli wskazuje na to producent, czy chociażby komputer pokładowy. Średnie spalanie wynosi 10,5 l/100 km.

Marcin Wicik, właściciel kampera

Łazienka o przemyślanej konstrukcji

Prezentowany kamper w... wyścigu równoległym Transitów po płycie lotniska!

Zabudowa Auto-Roller w detalach

Ford Transit Mk8 2.0 EcoBlue

  • Moc/moment: 185 KM/400 Nm
  • Masa własna: 3000 kg
  • Aktualna wartość: ok. 200 000 zł

Za udostępnienie kampera do zdjęć dziękujemy serwisowi polskivan.pl.

Czytaj także