Do salonów Alfy Romeo trafił właśnie przedstawiciel najmłodszego pokolenia modeli tej marki – produkowany w Polsce pełen charakteru miejski crossover Junior.
Miejskie crossovery należą do najchętniej kupowanych aut na rynku. Takie powodzenie zawdzięczają zwykle połączeniu niezłej użyteczności z nieprzesadzonymi rozmiarami, ceną zakupu i kosztami użytkowania. Alfa Romeo właśnie dorzuciła do tej wyliczanki jeszcze jedną cechę – charakter.
Najnowszy model włoskiej marki, czyli miejski crossover Alfa Romeo Junior, wnosi do segmentu mnóstwo stylu. Choć to mocno obsadzona klasa, oryginalna Alfa Romeo zdecydowanie wyróżnia się swoim dynamicznym designem z wykończeniem grilla zależnym od wariantu napędowego i ciekawymi wzorami felg. Atrakcyjnie stylizowane nadwozie ma 417,3 cm długości, co w połączeniu ze świetną zwrotnością ułatwia manewrowanie w ciasnych uliczkach czy na zatłoczonych parkingach.
Jednocześnie nowość Alfy Romeo wygodnie mieści dorosłe osoby zarówno w pierwszym rzędzie (opcjonalnie do dyspozycji kierowcy oraz pasażera obok są kubełkowe fotele Sabelt), jak i na kanapie, ciesząc podróżnych przyjemnym wykończeniem i efektownym oświetleniem wnętrza.
Na ich pakunki czeka obszerny bagażnik, którego podstawowa pojemność, w zależności od wersji, wynosi 400-415 litrów.
Przyjemny zarówno dla oka, jak i w obsłudze kokpit otrzymał efektowne podświetlenie nastrojowe. / fot. Alfa Romeo
Fantastyczne kubełkowe fotele Sabelt – zarazem wygodne i kapitalnie podpierające w zakrętach – można dokupić do każdej wersji nowej Alfy Romeo Junior. / fot. Alfa Romeo
Dopracowany układ jezdny zapewnia Alfie Romeo mnóstwo zwinności i pozwala prowadzącemu czerpać dużo przyjemności z ofensywnego pokonywania zakrętów. Mimo to Junior pozostaje komfortowym pojazdem.
Jest też sprawny. Do wyboru są dwie wersje napędowe: hybrydowa Ibrida oraz elektryczna Elettrica. Pierwsza to tzw. miękka hybryda, z niedużym benzynowym silnikiem wykorzystującym wsparcie ze strony „elektryki”, natomiast druga to wariant w pełni elektryczny. W połączeniu z różnymi dostępnymi wersjami wyposażeniowymi sprawia to, że każdy znajdzie w tej ofercie coś dla siebie.
Gamę nowego modelu ze słonecznej Italii otwiera Alfa Romeo Junior w wersji Ibrida, czyli napędzana połączeniem benzynowego silnika 1.2 turbo z układem mild hybrid (z niewielkim akumulatorem o pojemności 0,89 kWh) oraz dwusprzęgłowym automatem. 136 KM mocy pozwala rozpędzać się do 100 km/h w mniej niż 9 sekund, jednocześnie zadowalając się niedużymi ilościami paliwa (średnio wariant ten zużywa nieco ponad 5 litrów benzyny na każde 100 km).
Elektryczna odmiana jest oferowana z różnymi wydaniami elektrycznego napędu. Już bazowe o mocy 156 KM dorównuje osiągami hybrydowemu, a mocniejsze, 280-konne zdecydowanie je przewyższa. Akumulator 54 kWh zapewnia autu około 400 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. Wallbox 11 kW w pełni naładuje go w mniej niż 6 godzin, ale wystarczy 27 minut przy odpowiednio szybkiej ładowarce, by uzupełnić energię w zakresie 20-80%.