Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Alfa Romeo Stelvio przód w ruchu

Alfa Romeo Stelvio – esencja przyjemności z jazdy

Alfa Romeo Stelvio – esencja przyjemności z jazdy

Charyzma, funkcjonalność i innowacje – Alfa Romeo Stelvio oferuje unikalne połączenie cech wśród SUV-ów klasy średniej premium.

AdvertisementSamochód, na który z przyjemnością patrzy się w drodze na parking i po zakończeniu podróży. Który łączy najwyższej próby wzornictwo, wysmakowane akcenty i szlachetne materiały oraz typową dla SUV-ów funkcjonalność. Który może być kompanem rodzinnych wojaży i outdoorowych aktywności, a jednocześnie zapewnia niespotykaną frajdę z jazdy – to właśnie Alfa Romeo Stelvio.

Nowoczesna, lekka konstrukcja i regularnie przeprowadzane modernizacje zapewniają Stelvio wiodącą pozycję w segmencie. 282-centymetrowy rozstaw osi pozwolił wygospodarować przestronną kabinę z wygodnymi siedzeniami – dotyczy to również obszernej kanapy.

Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji doskonale wyprofilowane fotele, które łączą znakomite podparcie podczas dynamicznej jazdy z komfortem na dalekich trasach. Do zalet Alfy należy też świetna pozycja za kierownicą – z jednej strony podwyższona, typowa dla SUV-ów, z drugiej zapewniająca doskonałą integrację z autem.

Tej ostatniej sprzyja również architektura deski rozdzielczej, którą definiuje elegancki design, niezwykle przystępna obsługa oraz czytelne, nowoczesne cyfrowe interfejsy. Hybrydowa koncepcja sterowania, oparta zarówno na tradycyjnych instrumentach, takich jak pokrętła wentylacji czy trybu jazdy, jak i na ekranach pozwala błyskawicznie odnaleźć się w kokpicie i skupić na tym, co w Alfie dostarcza najwięcej frajdy – na prowadzeniu.

Stelvio po mistrzowsku opanowało niespotykane połączenie doskonałego prowadzenia z nienagannym komfortem. Nawet z bardzo dużymi obręczami jego elastyczne zawieszenie starannie i cicho filtruje nierówności. Jednocześnie wyjątkowo niska masa własna, doskonałe wyważenie oraz wyśmienity, precyzyjny układ kierowniczy gwarantują niezapomniane doznania z jazdy – włoski SUV prowadzi się doskonale i z pasją pokonuje ostre zakręty, dostarczając niesamowitych emocji. 

Alfa romeo stelvio tył znaczek q4
Inteligentny, błyskawicznie działający napęd na cztery koła Q4 zapewnia znakomitą trakcję.

Ta sportowa dusza ma odzwierciedlenie w gamie silnikowej. Do wyboru są dwa wydajne diesle (160 oraz 210 KM), które łączą wysoki moment obrotowy z niskim zużyciem paliwa, a także dwa silniki benzynowe. Już 280-konna jednostka zapewnia wyśmienite osiągi, a topowa wersja Quadrifoglio o mocy 520 KM pozwala uwolnić pełen potencjał wyjątkowego SUV-a.

Szeroka gama silników i innowacyjne technologie

Alfa jest dostępna z szeroką gamą silników; pomijając słabszego diesla, wszystkie standardowo współpracują z napędem obu osi Q4. Bogate wyposażenie seryjne obejmuje m.in. matrycowe reflektory LED, aktywny tempomat, asystenta martwego pola cyfrowe wskaźniki, aluminiowe wykończenia w kabinie, indukcyjną ładowarkę czy elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika.

silniki, dane techniczne, ceny
 Dane techniczne 2.2 JTDM Q2 2.2 JTDM Q4 2.0 Turbo Q4 2.9 Biturbo V6 Q4
Silnik  turbodiesel turbodiesel benz., turbo benz., biturbo
Maksymalna moc 160 KM 210 KM 280 KM 520 KM
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm 470 Nm 400 Nm 600 Nm
Napęd/skrzynia biegów 4x2/aut., 8-biegowa 4x4/aut., 8-biegowa 4x4/aut., 8-biegowa 4x4/aut., 8-biegowa
Osiągi
Prędkość maksymalna 200 km/h 215 km/h 230 km/h 283 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 s 6,6 s 5,7 s 3,8 s
Średnie zużycie paliwa (WLTP) 5,8 l/100 km 6,2 l/100 km 8,7 l/100 km 11,8 l/100 km
CENA od 262 400 zł 276 400 zł 262 400 zł 517 800 zł

 

Jeszcze więcej dynamiki

Alfa romeo stelvio quadrifoglio znaczek

Już „cywilne” wydania Stelvio przyspieszają bicie serca. Topowe miejsce w gamie zajmuje wersja Quadrifoglio, oznaczona kultową koniczynką. To rasowy samochód sportowy w ciele SUV-a, zasilany fascynującym podwójnie turbodoładowanym silnikiem 2.9 V6 o mocy 520 KM.

Efekt: 100 km/h w zaledwie 3,8 s. Znakomite kompetencje napędu i podwozia potwierdza imponujący jak na SUV-a czas okrążenia północnej pętli toru Nurburgring – 7:51,7 min. 

To wszystko w połączeniu z wysoką użytecznością na co dzień – topowe Stelvio to wciąż funkcjonalny, wygodny SUV. Amatorzy bezkompromisowych doświadczeń mogą wyposażyć go w wydech Akrapović i fotele Recaro.

Czytaj także