Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Jeep Avenger 1.2 Hybrid dDCT6 4xe – przód

Nowy Avenger 4xe – Jeep w każdym calu

fot. Jeep

Nowy Avenger 4xe – Jeep w każdym calu

Avenger jest najmniejszy w gamie, ale to wciąż 100-procentowy Jeep. W najnowszej wersji 4xe sprawdzi się w terenie, a jego hybrydowy układ napędowy pod wieloma względami jest wyjątkowy w swojej klasie.

Wolność to słowo obecne w DNA Jeepa od samego początku istnienia marki, czyli od 1941 roku. To samo dotyczy napędu 4x4 i każdy model amerykańskiego producenta słynie z takiego rozwiązania. W przypadku Jeepa wolność nie ogranicza się tylko do swobody przemieszczania się, ale także do możliwości wyboru. Dowodzi tego nawet najmniejszy w gamie model, który aktualnie oferowany jest aż w czterech wersjach napędowych. Do benzynowej, hybrydowej i elektrycznej dołączyła bowiem propozycja, która czyni Avengera jeszcze bardziej wyjątkowym. Mowa o wariancie hybrydowym z oznaczeniem 4xe. To nazwa dobrze znana miłośnikom marki, obecna w takich legendarnych modelach jak Grand Cherokee oraz Wrangler.

Jeep Avenger 2025 – przód
Avenger to wielki rynkowy przebój Jeepa, który powstaje w fabryce koncernu Stellantis w Tychach. 
fot. Jeep

Avenger 4xe różni się od pozostałych wersji pod wieloma względami. Nadwozie zostało dodatkowo wzmocnione, aby zapewnić pełną ochronę w każdych warunkach jazdy. Najważniejsze ulepszenia obejmują m.in. nowe przednie zderzaki ze specjalnym wykończeniem zapobiegającym zarysowaniom oraz wzmocnioną osłonę podwozia, a zielone akcenty podkreślają wyjątkowy charakter Avengera 4xe.

Nowy model został zaprojektowany tak, aby bez trudu i z dużą pewnością siebie radzić sobie w różnorodnym terenie. Mają na to wpływ ulepszone kąty terenowe, prześwit i głębokość brodzenia, ale przede wszystkim inteligentny i skuteczny system napędu na obie osie – dostępny zawsze, kiedy jest potrzebny.

Napęd na cztery koła jest rozdzielany w zależności od wybranego trybu jazdy. Przy niskiej prędkości (do 30 km/h, w trybach Snow oraz Sand&Mud) jest stały, z podziałem 50:50 na przód i tył. W zakresie średnich prędkości (od 30 do 90 km/h) napęd na tylną oś aktywuje się tylko na żądanie, natomiast podczas jazdy z prędkością powyżej 90 km/h tylny silnik elektryczny odłącza się od osi, aby zminimalizować zużycie paliwa.

Ponadto w trybie Sport pełna moc wzmocniona przez funkcję e-boost i napęd na obie osie dostępne są do 40 km/h, co przekłada się na jeszcze lepszą dynamikę i poprawia przyspieszenie. Tym bardziej że właściwości jezdne to mocny punkt Avengera 4xe, a jego wyjątkową cechą jest tylne zawieszenie typu Multilink, zwykle stosowane w większych pojazdach. Takie rozwiązanie podnosi komfort, zapewniając bardziej płynną jazdę po nierównych drogach.

Jeep Avenger 2025 tył
Do wyboru jest siedem kolorów nadwozia, z czego sześć może być łączonych z lakierowanym na czarno dachem.
fot. Jeep

Kluczowym elementem mocy Avengera 4xe jest reduktor o przełożeniu 22,7:1 umieszczony na tylnej osi, zapewniający niezwykły maksymalny moment obrotowy na tylnych kołach wynoszący aż 1900 Nm, co gwarantuje przyczepność nawet na stromych, trudnych odcinkach. Samochód może pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 40% w trudnym terenie (żwirowa, szutrowa nawierzchnia) i do 20% nachylenia, gdy przednia oś ma niewielką przyczepność lub nie ma jej wcale.

W codziennej eksploatacji docenia się fakt, że każdy Avenger 4xe oferuje szeroki wachlarz zaawansowanych technologii i funkcji wspomagania kierowcy. System multimedialny Uconnect z 10,25-calowym ekranem dotykowym oraz cyfrowy zestaw wskaźników o tej samej przekątnej zapewniają płynną integrację systemu informacyjno-rozrywkowego i danych dotyczących jazdy.

Rozwiązania takie jak kamera cofania, bezprzewodowa łączność ze smartfonem czy pakiet usług Uconnect z aplikacją mobilną (m.in. lokalizowanie pojazdu, sprawdzanie parametrów) czynią podróż Avengerem przyjazną, komfortową i bezpieczną. Tak właśnie wygląda wolność w wydaniu Jeepa.

Terenowe zdolności Jeepa Avengera 4xe

Avenger 4xe został zaprojektowany tak, aby bez trudu radzić sobie w różnorodnym terenie. Standardowe opony M+S zapewniają niezawodną przyczepność w różnych warunkach pogodowych i dbają o lepszą trakcję na trudniejszych nawierzchniach. Prześwit zwiększono z 20 do 21 cm, a głębokość brodzenia z 23 do aż 40 cm.

Jeep-Avenger 2025 4xe – próba terenowa
Wersję 4xe wyróżniają dodatkowe stalowe osłony podwozia i silnika. Nie zabrakło też haka w zderzaku.
fot. Jeep
Jeep Avenger 2025 4xe próba terenowa
ŻW tej odmianie ulepszono parametry terenowe. Kąty natarcia (22º), rampowy (21º) i zejścia (35º) są wyraźnie poprawione względem pozostałych wersji.
fot. Jeep

Jeep Avenger 4xe The North Face Edition

  • kiedy dwie przygodowe marki łączą swoje siły, powstaje wyjątkowa wersja

To wersja specjalna Avengera, która powstała we współpracy z marką outdoorową The North Face. Jest dostępna w limitowanej liczbie 4806 sztuk, nawiązującej do wysokości góry Mont Blanc. Seria ta reprezentuje ideę odkrywania i eksploracji, co doskonale wpisuje się w przygodowy charakter obu tych marek i ich przywiązanie do detali.

Jeep Avenger 4xe The North Face Edition – deska rozdzielcza
Wersję tę wyróżniają oryginalna kolorystyka i szczegóły, takie jak linie topograficzne z sylwetką szczytu Mont Blanc czy detale nawiązujące do plecaków (paski na oparciach siedzeń) i puchowych kurtek The North Face. 
fot. Jeep
Jeep Avenger 4xe The North Face Edition – tył i namiot
Jeep i The North Face stworzyły zestaw powitalny dla klientów nowej edycji limitowanej – pakiet The North Face Explore – zawierający namiot, torbę podróżną i butelkę na wodę, wszystkie ozdobione logo marek.
fot. Jeep

Jeep Avenger: wersje napędowe

Avenger 1.2 GSE T3

Jeep Avenger 1.2 GSE T3 2025 – przód
Niska masa własna benzynowej wersji (1180 kg) przekłada się na jej zwinność, dobre osiągi i rozsądne zużycie paliwa.
fot. Jeep

Avenger w bazowej wersji napędowej nie traci na atrakcyjności, a jej obecność w gamie sprawia, że najmniejszy Jeep jest przystępny cenowo (od 111 850 zł). Dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia, z których nawet podstawowa Longitude ma na pokładzie m.in. aluminiowe felgi, klimatyzację, system multimedialny z ekranem 10,25 cala, tylne czujniki parkowania czy liczne rozwiązania podnoszące poziom bezpieczeństwa.

  • silnik benzynowy 1.2 turbo R3 100 KM, maksymalny moment obrotowy: 205 Nm
  • przysp. 0-100 km/h: 10,6 s, pr. maks.: 184 km/h, śr. zużycie paliwa: 5,7-5,9 l/100 km
Jeep Avenger 2025 skrzynia manualna
100-konna odmiana to jedyna wersja ze skrzynią manualną (6 biegów).
fot. Jeep

Avenger 1.2 e-Hybrid DCT6

Jeep Avenger e-Hybrid tył
Silnik elektryczny umożliwia w niektórych sytuacjach (np. parkowanie, cofanie, poruszanie się w korkach) jazdę z wyłączonym silnikiem spalinowym.
fot. Jeep

Avenger e-Hybrid wprowadza zaawansowane funkcje – silnik 1.2T MHEV zestawiono z najnowszą automatyczną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów e-DCS6, z którą z kolei zintegrowano silnik elektryczny. Podczas jazdy w gęstym miejskim ruchu hybrydowa odmiana Avengera przez ponad 50% czasu może jeździć w trybie w 100% elektrycznym.

  • silnik benzynowy 1.2 turbo R3 (100 KM), silnik elektryczny (28,5 KM), moc łączna 110 KM, maksymalny moment obrotowy: 205 Nm
  • przysp. 0-100 km/h: 10,4 s, pr. maks.: 184 km/h, śr. zużycie paliwa: 4,9-5,0 l/100 km
Jeep Avenger e-Hybrid wyświetlacz tryby jazdy
Kierowca może wybierać tryby jazdy w zależności od warunków.
fot. Jeep

Avenger 1.2 Hybrid dDCT6 4xe

Jeep Avenger 1.2 Hybrid DCT6 4xe przód
fot. Jeep

Serce Jeepa Avengera 4xe stanowi innowacyjny układ napędowy, który łączy zalety systemu hybrydowego z najnowocześniejszą technologią AWD. Dzięki 48-woltowemu układowi hybrydowemu, wyposażonemu w mocny, 1,2-litrowy benzynowy silnik turbo rozwijający 136 KM, wspomagany przez dwa silniki elektryczne o mocy 28,5 KM (każdy umieszczone z przodu i z tyłu), gwarantuje doskonałe osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie oraz łączną moc 145 KM. Za zmianę biegów odpowiada dwusprzęgłowa przekładnia eDCT6.

  • silnik benzynowy 1.2 turbo R3 (136 KM), 2 x silnik elektryczny (2 x 28,5 KM), moc łączna 145 KM, maks. mom. obr.: 230 Nm
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 194 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,4 l/100 km

Avenger 100% elektryczny

Jeep Avenger 2025 elektryczny – przód i bok
Elektryczny Avenger przekonuje zasięgiem, który w cyklu mieszanym WLTP wynosi 385-400 km, a w cyklu miejskim nawet 562-601 km.
fot. Jeep

To pierwszy całkowicie elektryczny model w historii Jeepa. Zastosowano w nim nowoczesną modułową platformę e-CMP2, a zawieszenie zostało podniesione, tak aby maksymalnie zwiększyć prześwit, który na poziomie płyty akumulatora wynosi aż 22,3 cm. Pakiet akumulatorów ma kompaktowe wymiary i jest umieszczony pod przednim i tylnym siedzeniem oraz tunelem środkowym, co praktycznie nie ma wpływu na przestronność samochodu.

  • silnik elektryczny, moc 156 KM, maks. mom. obr.: 260 Nm, poj. akumulatora: 54 kWh
  • przysp. 0-100 km/h: 9,0 s, pr. maks.: 150 km/h, śr. zużycie energii: 15,5-16,0 kWh/100 km
Jeep Avenger 2025 elektryczny – gniazdo ładowania
Czas ładowania prądem stałym z mocą 100 kW (10-80%) wynosi zaledwie 30 minut.
fot. Jeep

Czytaj także