Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Citroën C5 X Plug-in Hybrid podczas ładowania

Citroën C5 X Plug-in Hybrid – nowoczesna wizja komfortu

Citroën

Citroën C5 X Plug-in Hybrid – nowoczesna wizja komfortu

Modelem C5 X Citroën powraca nie tylko do segmentu D, ale także do świata wyjątkowo komfortowych samochodów. Robi to w nowoczesnym stylu.

Citroën od lat słynie z produkcji samochodów oryginalnie stylizowanych, często wyprzedzających pod tym względem swoje czasy, a także z oferowania aut zapewniających bardzo wysoki komfort podróży, w przypadku niektórych modeli nieosiągalny nawet dla znacznie droższej konkurencji.

Dziś francuski producent w wielkim stylu powraca do klasy średniej, ponownie stawiając właśnie na unikatowy design. Nietypowo stylizowana nowość, Citroën C5 X, to wyjątkowe połączenie elegancji sedana, wszechstronności aut z nadwoziem kombi oraz typowego dla SUV-ów zwiększonego prześwitu.

Citroën C5 X Plug-in Hybrid deska rozdzielcza

Nowoczesny kokpit z ekranami: zegarów 7’’, head-up i centralnym o przekątnej 10 lub – jak na zdjęciu – 12 cali. Częściowo dotykowa obsługa jest bardzo przyjazna.

O niepowtarzalny komfort podróżowania nowym Citroënem C5 X dba nie tylko bardzo sprawnie tłumiące wstrząsy zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, w większości wersji aktywne, pozwalające wpływać na sposób jego pracy wyborem odpowiedniego trybu jazdy.

To także zasługa dopracowanych foteli, które seryjnie zapewniają wygodną pozycję, przyjemną tapicerkę i rozmiary odpowiednie dla osób o dowolnej posturze, a za dopłatą mogą oferować nie tylko ogrzewanie, ale także wentylację, a nawet bardzo przydatną podczas dłuższych podróży funkcję masażu.

Citroën zadbał także o odpowiedni poziom komfortu, projektując przestronne wnętrze, które w obu rzędach siedzeń zapewnia wystarczającą ilość miejsca nawet dla wysokich podróżnych. A duży bagażnik bez problemu pomieści ich walizki.

Citroën C5 X Plug-in Hybrid tył z otwartą klapą, walizkami w bagażniku oraz kobietą i mężczyzną obok auta

4,8-metrowe nadwozie pod dużą tylną pokrywą ma bagażnik o pojemności od 545 do 1640 litrów (485-1580 l w wariancie C5 X Plug-in Hybrid).

Najwięcej komfortowego charakteru C5 X ujawnia w wersji plug-in hybrid. Połączenie benzynowego silnika 1.6 turbo z elektryczną jednostką daje Citroënowi 225 KM mocy i zapewnia świetne osiągi (przyspieszenie do 100 km/h w 7,8 s).

Ale przede wszystkim pozwala na codzienne podróże w zupełnej ciszy – w pełni naładowana bateria o pojemności 12,4 kWh pozwala pokonać 55 km w trybie elektrycznym (wg WLTP), w którym auto rozpędza się do 135 km/h.

Ładowarka pokładowa o mocy 7,4 kW w pełni naładuje baterię przy wykorzystaniu garażowego wallboxu w niecałe 2 godziny.

Jako że większość kierowców przejeżdża dziennie mniej niż 50 km, wielu może wręcz zapomnieć przyjemnego brzmienia spalinowej jednostki Citroëna. Po wykorzystaniu całej zgromadzonej w akumulatorze energii C5 X plug-in hybrid przechodzi w oszczędny tryb hybrydowy.

Ale komfort to nie tylko podróż bez wstrząsów, hałasu, ciasnoty i zastanawiania się, czy zdąży się wyprzedzić przed zakrętem. To także bezstresowe pokonywanie kolejnych kilometrów. W nowym Citroënie C5 X odpowiada za to obfity zestaw aż 26 elektronicznych systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy.

Czytaj także