Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Mazda CX-50

CX-50 – nowy SUV Mazdy nie trafi do sprzedaży w Europie

CX-50 to pierwszy z serii nowych SUV-ów Mazdy. Ten model ma być sprzedawany w Ameryce Północnej, ale kolejne nowości pojawią się w Europie.

Mazda stawia na rozwój SUV-ów. Zważywszy popularność tego rodzaju samochodów na całym świecie, to absolutnie zrozumiały krok. W najbliższych dwóch latach Mazda wprowadzi do sprzedaży pięć nowych SUV-ów. Pierwszym jest właśnie CX-50, a kolejnymi będą te o oznaczeniach CX-60, CX-70, CX-80 oraz CX-90.

Spośród nich dwa należące do klasy średniej zasilą gamę japońskiej firmy na Starym Kontynencie – CX-60 oraz CX-80. Pierwszy będzie pięcio-, a drugi siedmioosobowy.

Pokazane właśnie CX-50 zaprojektowano w nowym stylu Mazdy i jego sylwetka bardziej przypomina elektryczne MX-30 niż aktualne CX-5 czy CX-30. Nowy SUV ma dynamiczne proporcje, z długą maską, krótkimi zwisami i sporymi kołami. Niestety Mazda, jak obecnie ma to w zwyczaju wielu producentów, przy okazji prezentacji poskąpiła danych technicznych.

Trudno więc jednoznacznie stwierdzić, jakie są rozmiary zewnętrzne CX-50, ale wszystko wskazuje na to, że nowy model jest kompaktem, który wielkością odpowiada obecnemu CX-5. To o tyle logiczne, że kolejne SUV-y z linii CX powstaną na nowej większej platformie i otrzymają silniki umieszczone wzdłużnie (m.in. turbodiesla R6).

Na początku CX-50 będzie napędzane czterocylindrowymi silnikami benzynowymi o pojemności 2,5 litra – w wersji wolnossącej oraz turbodoładowanej. Konkretnych danych nie podano, ale w innych modelach Mazdy rozwijają one, odpowiednio, 187 i 250 KM. Obie jednostki połączono z sześciobiegową przekładnią automatyczną. Później CX-50 ma być oferowane także z układami hybrydowymi. CX-50 ma standardowo napęd na cztery koła z płynnym rozdziałem momentu obrotowego między osiami i-Activ, a także system wyboru trybów jazdy.

CX-50 będzie produkowane (od stycznia 2022 r.) w Stanach Zjednoczonych w Huntsville w stanie Alabama, w nowej fabryce zbudowanej wspólnie z Toyotą. Jej moce produkcyjne wynoszą 300 tys. samochodów rocznie (będą wykorzystywane po połowie przez Mazdę i Toyotę), a jej bramy opuszcza już Toyota Corolla Cross – nowy kompaktowy crossover.

Mazda CX-50 przód
CX-50 ma bardziej off-roadowy charakter niż CX-5.
Mazda
Mazda CX-50 przód
Nakładki błotników upodabniają CX-50 do elektrycznego CX-30. 
Mazda
Mazda CX-50 tył
Nowy SUV Mazdy nie trafi do Europy. To model opracowany na rynki Ameryki Północnej.
Mazda
Mazda CX-50 przód
Mazda
Mazda CX-50 tył
Mazda
Mazda CX-50 deska rozdzielcza
Kokpit w stylu zbliżonym do modeli takich jak CX-30 i MX-30. Zważywszy na bardzo dobrą jakość wykonania nowych modeli Mazdy, tego samego można się spodziewać po CX-50.
Mazda

Czytaj także