SUV chińskiej marki Chery ustanowił rekord Guinnessa w kategorii „najdłuższy dystans przejechany hybrydowym SUV-em plug-in”. Dokonał tego model Fulwin T10, który poprzednie osiągniecie poprawił o 300 km.
Hybrydy plug-in w Chinach cieszą się rosnącą popularnością. Szczególnie te, w których jednostka spalinowa odpowiada przede wszystkim za ładowanie akumulatora trakcyjnego, natomiast wprawianie auta w ruch jest powierzone głównie silnikom elektrycznym.
W kwietniu tego roku BYD pochwalił się swoim nowym układem napędowym plug-in DM 5. generacji. Zadebiutował on od razu w dwóch modelach (Seal i Qin L). Zasięg? Według chińskiego, dość pobłażliwego cyklu CLTC, to 2100 km.
Ale inny chiński producent już przebił to osiągnięcie. To Chery Fulwin T10, oparty na hybrydowym systemie plug-in o nazwie Kunpeng Super Hybrid C-DM.
Ustanowił on nowy rekord Guinnessa w kategorii „najdłuższy dystans przejechany hybrydowym SUV-em typu plug-in przy pełnym zbiorniku paliwa i pełnym akumulatorze bez ładowania/tankowania”. Co ciekawe, uzyskanie rekordowego osiągnięcia trwało 3 dni.
Chery Fulwin T10 wystartował z miejscowości Shannri-La, następnie przejechał przez Kunming, Baise, Zhanjiang i zakończył swoją podróż w Zhuhai. Łącznie pokonał on 2169,641 km, bijąc poprzedni rekord o 300 km.
Niestety, nie ma informacji na temat średniej prędkości przejazdu, ani zużycia paliwa. Można być jednak pewnym, że jazda tym autem była raczej wyjątkowo spokojna.
Chery Fulwin T10 to duży SUV, mierzący 485 cm długości, 193 cm szerokości oraz 171 cm wysokości. Jest on dostępny w wariantach 5- lub 6-miejscowym. Waży od 1935 do 2069 kg.
W ofercie są dwie wersje układu napędowego. Mocniejsza, czteronapędowa generuje 610 KM i 960 Nm. Zapewnia ona przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 s i prędkość maksymalną 240 km/h.
W słabszej odmianie o mocy 375 KM moment obrotowy (610 Nm) trafia do przednich kół. To właśnie taki wariant Fulwina T10 brał udział w biciu Rekordu Guinnessa. Jego układ napędowy uzupełniają, ogromny jak na plug-ina, akumulator CATL o pojemności 34,46 kWh i 1,5-litrowy, 154-konny silnik spalinowy.
Na samym prądzie SUV Chery, zgodnie z chińskim cyklem CLTC, pokona dystans 200 lub 210 km (4x4), a średnio na 100 km zużywa, odpowiednio, 5,75 i 6,8 l benzyny. Akumulator można ładować z maksymalną mocą 71 kW.
Auto w Chinach kosztuje od 189 900 juanów, czyli poniżej 108 000 zł. Mocarny wariant czteronapędowy to wydatek 229 900 juanów (ok. 130 000 zł).