Lexus zaprezentował w USA nową generację flagowego SUV-a – modelu LX. To luksusowa wersja niedawno pokazanego przez Toyotę dużego Land Cruisera.
W Europie gama SUV-ów Lexusa kończy się na modelu RX, natomiast np. w Stanach Zjednoczonych japońska marka premium koncernu Toyota sprzedaje jeszcze dwa inne modele – oba oparte na Land Cruiserach – GX na mniejszym (seria 150), znanym także na Starym Kontynencie oraz LX, który jest wersją dużego „Landa” serii 200. I właśnie teraz zadebiutował LX nowej generacji.
Model LX to SUV o tyle wyjątkowy, że ma za zadanie zapewnić nie tylko luksus i wygodę na poziomie typowym dla Lexusa, ale także radzić sobie ponadprzeciętnie dobrze poza asfaltem. Dlatego nie ma nadwozia samonośnego typowego dla większości samochodów tej klasy, ale zbudowano go w oparciu o ramę nośną. Wykorzystanie nowej platformy GA-F serii TNGA (Toyota New Global Architecture) sprawiło, że konstrukcja auta jest nie tylko sztywniejsza, ale auto stało się też lżejsze – o 200 kilogramów.
Stylizacja LX-a różni się od Land Cruisera – inaczej ukształtowano m.in. przód (z jeszcze większym grillem), dach w tylnej części, słupek C wraz z oknem oraz tylną partię (pas świateł przypomina ten z nowego Lexusa NX).
Deska rozdzielcza także jest inna niż w odpowiedniku Toyoty. Prezentuje się bardziej „osobowo”, z mniej rozbudowaną konsolą środkową. Nad nią umieszczono ekran o przekątnej 12,3 cala, a w niej zabudowano 7-calowy. Oba są dotykowe.
Do napędu stosowany jest benzynowy silnik 3.5 V6 biturbo (oznaczenie V35A-FTS), rozwijający 415 KM i 650 Nm. Na razie Lexus nie podał osiągów LX-a. Z jednostką sprzęgnięto automatyczną przekładnię o dziesięciu przełożeniach. Zastosowano także reduktor.
Zawieszenie (dwuwahaczowe z przodu, wielowahaczowe z tyłu) przekonstruowano, by uzyskać jak najlepszy kompromis między właściwościami jezdnymi i komfortem na asfalcie a możliwościami terenowymi. Lexus stosuje system regulacji wysokości (AHC) z trzema ustawieniami, które można wybrać podczas jazdy (normalne, Hi1 i Hi2) oraz jednym pozwalającym obniżyć auto na postoju, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Ponadto LX ma adaptacyjne amortyzatory (AVS). Układ kierowniczy otrzymał elektryczne wspomaganie z siłą zależną od prędkości.
By ułatwić kierowcy jazdę w terenie, zastosowano system Multi-Terrain Select, w którym do wyboru przewidziano sześć trybów: automatyczny, szuter, piasek, błoto, głęboki śnieg oraz skały. Ponadto LX ma na pokładzie m.in. układy Crawl Control (pozwala wybrać pięć poziomów prędkości, z jaką samochód samoczynnie „pełza” w terenie), wspomagania zjazdu ze wzniesienia oraz Multi-Terrain Monitor, czyli układ kamer pokazujących obraz wokół auta (dostępny jest też tryb, w którym na nagrane wcześniej obrazy nakładany jest obrys przodu auta – daje to efekt „przezroczystej” maski i znacznie ułatwia pokonywanie trudnych przeszkód).