Wiosną 2022 r. Maserati przedstawi swojego drugiego seryjnego SUV-a. Grecale otrzyma silnik z superauta i będzie rywalizować z Porsche Macanem.
Mamy nieoficjalne zdjęcia najnowszego Maserati. Ten noszący specjalny kamuflaż samochód to przedprodukcyjna wersja pierwszego SUV-a klasy średniej tej firmy, czyli Grecale.
Centralnym punktem przedniej części karoserii będzie potężny grill w typowym dla aut Maserati kształcie i z pionowymi listwami. Nad nim po bokach znajdą się reflektory, ale wbrew pozorom ich design nie nawiąże do przednich świateł większego SUV-a, czyli Maserati Levante, lecz do najnowszego superauta tego producenta, czyli coupe MC20. Nawet elementy świetlne wewnątrz klosza zostały podobnie rozmieszczone.
Ogólnie design Grecale będzie pełen ekspresji, ale nie przesadzony, czyli taki jak w pozostałych Maserati. Tylne światła będą cienkie, poziome i wysoko zamontowane. Na zdjęciach przedprodukcyjnego auta widać też finalny kształt końcówek układu wydechowego.
Nazwa Grecale wywodzi się od północno-wschodniego wiatru wiejącego nad Morzem Śródziemnym. To kolejne Maserati nazwane w ten sposób. Ta praktyka zaczęła się już w 1963 r. Wcześniej nazwami wiatrów nazwano np. modele Mistral, Ghibli, Bora, Khamsin i Levante.
Filarem gamy silnikowej Grecale ma zostać nowa spalinowa jednostka o nazwie Nettuno, która zadebiutowała we wrześniu 2020 r. w Maserati MC20. Ma ona trzy litry pojemności, sześć widlasto ustawionych cylindrów oraz turbodoładowanie. W superaucie MC20 zastosowano wersję o mocy 630 KM, która rozwija 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Do Grecale trafią pewnie słabsze odmiany tego V6, ale najmocniejsza z nich i tak rozwinie ok. 500 KM.
Grecale może być dostępne także w dwóch innych wersjach napędu: hybrydowym i elektrycznym.
Samochód zostanie oficjalnie przedstawiony wiosną 2022 r. Grecale będzie produkowane we włoskim Cassino. Kluczowym rywalem nowego Maserati zostanie Porsche Macan.