Euro NCAP wystawiło oceny dla Dacii Jogger, DS 4 oraz Hondy HR-V.
Druga tegoroczna sesja testów Euro NCAP była skromniejsza niż pierwsza – europejska organizacja wzięła pod lupę tylko trzy modele, ale testy zderzeniowe przeprowadziła jedynie dla dwóch.
Dacia Jogger, która jest oparta na tych samych rozwiązaniach technicznych co testowane wcześniej (w 2021 roku) Sandero Stepway, nie przechodziła prób zderzeniowych. W przypadku nowego kombi zasadniczo przyjęto oceny za bezpieczeństwo osób dorosłych, dzieci, wrażliwych uczestników ruchu i systemy bezpieczeństwa czynnego takie, jak w Sandero. Z tą różnicą, że odjęto punkty za brak sygnalizacji informującej o niezapiętych pasach na siedzeniach trzeciego rzędu (Jogger ma nie tylko wersję pięcio-, ale także siedmioosobową) oraz za brak możliwości prawidłowego przymocowania tam jednego z typów fotelików dla dzieci. W efekcie Joggerowi przyznano tylko jedną gwiazdkę, a Sandero otrzymało dwie.
Kompaktowy DS 4 wypadł dobrze w testach zderzeniowych. Zbadano dwa warianty wyposażeniowe francuskiego auta. Podstawowa, w której system autonomicznego hamowania wykorzystuje jedynie kamerę, zdobyła cztery gwiazdki, a odmiana z opcjonalnym pakietem Safety Pack Plus wzbogaconym o sensory radarowe uzyskała o jedną więcej.
Hybrydowemu kompaktowemu crossoverowi Hondy – HR-V – przyznano solidne cztery gwiazdki. Zabezpieczenie pasażerów podczas crash-testów – przede wszystkim dzieci przewożonych na kanapie – nie było jednak tak dobre, jak oczekiwano, co w efekcie uniemożliwiło uzyskanie maksymalnej pięciogwiazdkowej oceny.
Oto pełne wyniki najnowszej serii testów zderzeniowych Euro NCAP
Samochód/rodzaj testu | Ochrona dorosłych | Ochrona dzieci | Ochrona wrażliwych uczestników ruchu | Systemy bezpieczeństwa czynnego | Ocena ogólna (gwiazdki) |
---|---|---|---|---|---|
Dacia Jogger | 70% | 69% | 41% | 39% | ∗ |
DS 4 (wyposażenie seryjne) | 85% | 86% | 74% | 65% | ∗∗∗∗ |
DS 4 (wyposażenie opcjonalne) | 85% | 86% | 74% | 82% | ∗∗∗∗∗ |
Honda HR-V | 82% | 75% | 72% | 78% | ∗∗∗∗ |