Uterenowione kombi to świetna alternatywa dla SUV-ów. Nowe wcielenie Mercedesa klasy E w takiej wersji, czyli All-Terrain, będzie oferowane z dieslem, silnikiem benzynowym i jako hybryda plug-in (korzystająca jednostki wysokoprężnej).
Choć większość nowych samochodów osobowych kupowanych w Europie to wszelkiej maści SUV-y i crossovery, producenci na szczęście nie zapominają także o takich, dość niszowych, produktach jak kombi o podwyższonym zawieszeniu, wyposażonych w koła o większej średnicy i prezentujące się nieco bardziej „zadziornie” niż zwykłe odmiany.
Tak jest z choćby w przypadku Mercedesa, który przedstawił kolejną generację klasy E All-Terrain (jej rywalami są Audi A6 Allroad i Volvo V90 Cross Country). Samochód jest oczywiście odmianą nowego wcielenia klasy E kombi. Jego podstawowe rozmiary są następujące: długość 495 cm, szerokość 190 cm, wysokość 150 cm, rozstaw osi 296 cm. Pojemność bagażnika w wersjach spalinowych wynosi od 615 do 1830 l, zaś w hybrydzie plug-in – od 460 do 1675 l. All-Terrain wyróżnia się na tle innych wariantów m.in. przeprojektowanym grillem, zderzakami czy charakterystycznymi osłonami nadkoli.
Jednym z najważniejszych atutów klasy E All-Terrain jest montowane standardowo pneumatyczne zawieszenie Airmatic z adaptacyjnymi amortyzatorami (prześwit może być o 46 mm większy niż w zwykłej klasie E), automatycznie zachowujące ustaloną wysokość bez względu na obciążenie pojazdu.
Wydaje się, że jeśli ktoś zamierza rzeczywiście zjeżdżać czasami poza asfaltowe drogi, najlepiej zrobi, pozostając przy seryjnym mercee ogumienia (235/55 R18), choć trzeba przyznać że 20-calowe obręcze i niskoprofilowe opony w aucie na zdjęciach prezentują się spektakularnie. Jazdę
terenową ułatwi także system kamer 360 stopni, a także wyświetlanie na ekranie tzw. przezroczystej maski, czyli wirtualnego widoku sprzed przedniej części samochodu.
Na początku Mercedes przewidział dla All-Terraina trzy wersje, wszystkie z napędem na cztery koła 4Matic. Można wybierać między silnikiem wysokoprężnym (2.0 R4, 197 KM, 440 Nm plus 23 KM/205 Nm z układu miękkiej hybrydy; 0-100 km/h w 8,1 s, prędkość maksymalna 220 km/h), benzynowym (3.0 R6 turbo, 381 KM, 500 Nm plus 23 KM/205 Nm z układu miękkiej hybrydy; 0-100 km/h w 4,7 s, prędkość maksymalna 250 km/h) lub hybrydą typu plug-in.
Ta ostatnia korzysta z diesla 2.0 R4 (197 KM, 440 Nm) i 129-konnego silnika elektrycznego. Ich łączna moc wynosi 313 KM (0-100 km/h w 6,9 s, prędkość maksymalna 213 km/h). Akumulator trakcyjny o pojemności 25,4 kWh (19,5 kWh netto) pozwala pokonać w trybie jazdy elektrycznej do 102 km.