Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Skoda Fabia Monte Carlo przód

Nowa Skoda Fabia w usportowionej wersji Monte Carlo

Nowa Skoda Fabia w usportowionej wersji Monte Carlo

Najnowszy, topowy wariant Skody Fabii – Monte Carlo – nie może wprawdzie rywalizować z małymi hot hatchami, ale w odmianie ze 150-konnym silnikiem na pewno nie jest wolny. Czym Monte Carlo wyróżnia się na tle innych wersji Fabii i ile kosztuje?

Nowa, czwarta generacja miejskiej Skody Fabii – opracowana na płycie podłogowej MQB A0 – weszła do sprzedaży w ubiegłym roku. Teraz Skoda zaprezentowała jej topową wersję o nazwie Monte Carlo. Jest ona jedyną, w której dostępny jest 150-konny silnik.

W porównaniu z pozostałymi wersjami (Active, Ambition i Style) Monte Carlo wyróżnia się detalami stylizacji, w większości w kolorze czarnym. Są to m.in. grill i obudowy lusterek wstecznych, przeprojektowane zderzaki (z przodu z delikatną nakładką, a z tyłu z dyfuzorem), nakładki progowe i niewielki spojler na pokrywie bagażnika. Standardowo Fabia Monte Carlo ma 16-calowe obręcze o specyficznym wzorze (opony 195/55), ale za dopłatą oferowane są także o cal i dwa większe (odpowiednio 1950 i 4450 zł).

We wnętrzu także wprowadzono modyfikacje – są to m.in. sportowe siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami i wyjątkową tapicerką w ciemnej tonacji, sportowa trójramienna kierownica ze spłaszczonym na dole wieńcem, metalowe nakładki pedałów, a także cyfrowe wskaźniki ze zmienioną w stosunku do pozostałych odmian grafiką (opcja).

Seryjnie Fabia Monte Carlo jest oferowana z lakierem metalizowanym, przy czym widoczny na zdjęciach czerwony wymaga dopłaty 1550 zł (dostępny jest także dla pozostałych wersji wyposażenie, ale kosztuje 3850 zł).

Jeśli chodzi o silniki, to Fabia Monte Carlo występuje z trzema do wyboru: wolnossącym 1.0 R3 o mocy 80 KM, turbodoładowanym, także trzycylindrowym 1.0 TSI 110 KM (z przekładnią manualną lub 7-biegowym DSG) oraz – zarezerwowanym tylko dla niej – czterocylindrowym 1.5 TSI, generującym 150 KM i 250 Nm (seryjnie połączonym z „dwusprzęgłówką”).

Osiągi tej ostatniej wersji są naprawdę niezłe: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Średnie zużycie paliwa wg WLTP to 5,6 l/100 km.

Co ciekawe, Skoda nie zdecydowała się na zmiany w układzie jezdnym. Tak jak w pozostałych wersjach – poza bazową Active – można do niej jednak dokupić za 650 zł sportowo zestrojone zawieszenie.

Oto cennik wszystkich wersji silnikowych Fabii Monte Carlo:

  • 1.0 MPI 80 KM – 75 100 zł
  • 1.0 TSI 100 KM – 80 100 zł
  • 1.0 TSI 110 KM DSG – 85 100 zł
  • 1.5 TSI 150 KM DSG – 92 900 zł
skoda_fabia_monte_carlo_przod_2
Fabia Monte Carlo ma aktywne przesłony w zderzaku, które po zamknięciu zmniejszają opór aerodynamiczny.
Skoda
skoda_fabia_monte_carlo_tyl_1
Felgi o rozmiarze 17 cali i takim wzorze może mieć tylko Monte Carlo.
Skoda
skoda_fabia_monte_carlo_bok
Czarny dach wymaga dopłaty 1000 zł.
Skoda
skoda_fabia_monte_carlo_deska
Monte Carlo ma pakiet wykończenia z kolorowymi wstawkami i panelami o wzorze włókna węglowego.
Skoda
skoda_fabia_monte_carlo_siedzenia
Sportowe siedzenia i czarna podsufitka to standard, a panoramiczny dach – droga opcja (3100 zł).
Skoda

Czytaj także