Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Jak wyglądałyby klasyki Skody, gdyby powstały dziś?

Jak wyglądałyby klasyki Skody, gdyby powstały dziś?

Jak wyglądałyby klasyki Skody, gdyby powstały dziś?

Designerzy Skody przygotowali nowatorskie interpretacje słynnych modeli tej firmy, w tym jednego z pierwszych RS-ów.

  • Klasyki narysowane na nowo
  • Od aut wyczynowych po mikrobus

Designerzy Skody wzięli na warsztat słynne klasyczne modele tej firmy i przedstawili ich współczesne interpretacje. Wśród nich znalazły się:

  • 130RS: pierwowzór to jedna z pierwszych Skód z serii RS. Przedstawione w 1975 r. auto wyprzedzają jedynie dwa o rok starsze modele 180RS i 200RS. Wyczynowe 130RS mierzyło 402 cm długości, 172 cm szerokości i 134 cm wysokości. Samochód był napędzany silnikiem 1.3 o mocy 140 KM, poruszał się na 13-calowych oponach i osiągał maksymalne 220 km/h. Ogółem powstało około 200 sztuk tego modelu. W nowym projekcie zrezygnowano z okrągłych reflektorów i bardzo ciekawie zaprojektowano dodatkowe rajdowe centralne przednie światła.
  • Felicia: pierwowzorem nie był noszący tę nazwę miejski hatchback Skody z lat 90., ale kabriolet tej firmy produkowany w latach 1959-1964. Sześć dekad temu Felicia była jednym z najbardziej eleganckich cabrio naszego kontynentu. W gamie tego mierzącego 407 cm długości samochodu znalazły się silniki o mocy od 50 do 55 KM. Przez sześć lat wyprodukowano 14 863 sztuk tego modelu. Współczesna interpretacja wygląda jeszcze bardziej szykownie i ma nieco mniej krągłości.
  • Popular Monte Carlo: pierwowzór pochodzi z 1936 r. i jest sportową wersją miejskiego modelu Popular przedstawionego dwa lata wcześniej. Odmiana Monte Carlo otrzymała 31-konny silnik 1.4 i była oferowana w dwóch wersjach nadwozia. Roadster powstał w liczbie 49 sztuk, coupe było jeszcze rzadsze (23 sztuki). Nowy projekt odnosi się do wersji roadster i zachwyca interpretacją grilla oraz reflektorów z pionowymi listwami.
  • 1203: pierwowzór przedstawiono w 1968 r., a jego produkcja trwała do późnych lat 90. 1203 było użytkowym samochodem, dostępnym m.in. jako dostawczak, ciężarówka i mikrobus. Mierzące ok. 450 cm długości auto oferowano np. z 51-konnym silnikiem 1.2. Nowa interpretacja 1203 to kamper z napędem elektrycznym.
130RS_Icon1
Skoda 130RS na nowo.
Felicia2_icon
Nowa interpretacja Skody Felicii z lat 1959-1964.
MonteCarlo2_icon
Gdyby Skoda Popular Monte Carlo miała trafić na rynek 85 lat później, mogłaby wyglądać właśnie tak.
1203_Camper_icon2
Po lewej spalinowa Skoda 1203 z 1968 r., obok jej współczesna interpretacja z napędem elektrycznym.
1203_Camper_icon
Elektryczny napęd współczesnej interpretacji 1203 pozwala uzyskać jeszcze lepszą przestronność niż w spalinowym pierwowzorze.

Czytaj także