Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Jak wyglądałyby klasyki Skody, gdyby powstały dziś?

Designerzy Skody przygotowali nowatorskie interpretacje słynnych modeli tej firmy, w tym jednego z pierwszych RS-ów.

  • Klasyki narysowane na nowo
  • Od aut wyczynowych po mikrobus

Designerzy Skody wzięli na warsztat słynne klasyczne modele tej firmy i przedstawili ich współczesne interpretacje. Wśród nich znalazły się:

  • 130RS: pierwowzór to jedna z pierwszych Skód z serii RS. Przedstawione w 1975 r. auto wyprzedzają jedynie dwa o rok starsze modele 180RS i 200RS. Wyczynowe 130RS mierzyło 402 cm długości, 172 cm szerokości i 134 cm wysokości. Samochód był napędzany silnikiem 1.3 o mocy 140 KM, poruszał się na 13-calowych oponach i osiągał maksymalne 220 km/h. Ogółem powstało około 200 sztuk tego modelu. W nowym projekcie zrezygnowano z okrągłych reflektorów i bardzo ciekawie zaprojektowano dodatkowe rajdowe centralne przednie światła.
  • Felicia: pierwowzorem nie był noszący tę nazwę miejski hatchback Skody z lat 90., ale kabriolet tej firmy produkowany w latach 1959-1964. Sześć dekad temu Felicia była jednym z najbardziej eleganckich cabrio naszego kontynentu. W gamie tego mierzącego 407 cm długości samochodu znalazły się silniki o mocy od 50 do 55 KM. Przez sześć lat wyprodukowano 14 863 sztuk tego modelu. Współczesna interpretacja wygląda jeszcze bardziej szykownie i ma nieco mniej krągłości.
  • Popular Monte Carlo: pierwowzór pochodzi z 1936 r. i jest sportową wersją miejskiego modelu Popular przedstawionego dwa lata wcześniej. Odmiana Monte Carlo otrzymała 31-konny silnik 1.4 i była oferowana w dwóch wersjach nadwozia. Roadster powstał w liczbie 49 sztuk, coupe było jeszcze rzadsze (23 sztuki). Nowy projekt odnosi się do wersji roadster i zachwyca interpretacją grilla oraz reflektorów z pionowymi listwami.
  • 1203: pierwowzór przedstawiono w 1968 r., a jego produkcja trwała do późnych lat 90. 1203 było użytkowym samochodem, dostępnym m.in. jako dostawczak, ciężarówka i mikrobus. Mierzące ok. 450 cm długości auto oferowano np. z 51-konnym silnikiem 1.2. Nowa interpretacja 1203 to kamper z napędem elektrycznym.
130RS_Icon1
Skoda 130RS na nowo.
Felicia2_icon
Nowa interpretacja Skody Felicii z lat 1959-1964.
MonteCarlo2_icon
Gdyby Skoda Popular Monte Carlo miała trafić na rynek 85 lat później, mogłaby wyglądać właśnie tak.
1203_Camper_icon2
Po lewej spalinowa Skoda 1203 z 1968 r., obok jej współczesna interpretacja z napędem elektrycznym.
1203_Camper_icon
Elektryczny napęd współczesnej interpretacji 1203 pozwala uzyskać jeszcze lepszą przestronność niż w spalinowym pierwowzorze.

Czytaj także