Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nowa Toyota C-HR – przód i bok w ruchu

Nowa Toyota C-HR – materiał na kolejny przebój? | PIERWSZA JAZDA

Nowa Toyota C-HR – materiał na kolejny przebój? | PIERWSZA JAZDA

Pierwsza generacja Toyoty C-HR okazała się sprzedażowym hitem. Drugiej przybyło kolejnych zalet i charakteru, można się więc spodziewać, że nowe wcielenie crossovera Toyoty także nie będzie narzekało na brak zainteresowania ze strony klientów. Podczas pierwszych jazd wypróbowaliśmy wersję napędzaną znaną już z Priusa hybrydą plug-in.

  • Druga generacja crossovera Toyoty jest bardziej dynamiczna
  • W gamie 3 warianty hybrydowe, w tym 223-konny PHEV

Na ekstrawagancki design trzeba móc sobie pozwolić – bo to mainstream gwarantuje wysoką sprzedaż. Nie brak jednak (udanych) wyjątków od tej reguły. Jeden z nich to nowa Toyota C-HR – mieliśmy okazję sprawdzić ją w wersji przedprodukcyjnej.

toyota c-hr tył
Do pierwszych jazd udostępniono auta przedprodukcyjne, stąd jeszcze szczątkowy kamuflaż widoczny na zdjęciach.
Toyota

Wprowadzony w 2016 roku pojazd wciąż polaryzuje wyglądem. A należy pamiętać, że nie mówimy tu o służącej jako symbol statusu klasie samochodów luksusowych, lecz o wrażliwym na cenę miejskim SUV-ie. Ten numer jeden Toyoty sprzedano w liczbie ok. 750 000 egzemplarzy, co dowodzi, że marka słusznie wybrała własną drogę.

Aby kontynuować sukces, Toyota wyposaża crossovera nie tylko w napęd hybrydowy typu plug-in z Priusa, ale również w szereg udoskonaleń technicznych. Przykłady? Seryjny cyfrowy kokpit (12,3 cala), system informacyjno-rozrywkowy z integracją ze smartfonem, funkcja automatycznego parkowania, pozwalająca sterować autem za pośrednictwem aplikacji także z zewnątrz czy panoramiczny dach pokryty powłoką, która latem chroni wnętrze przed nagrzewaniem, a zimą zapobiega utracie ciepła.

toyota c-hr deska rozdzielcza
Klasyczne przyciski na kierownicy, w pełni cyfrowy prędkościomierz i logiczna obsługa.
Toyota

Przewaga formy nad treścią

Przy okazji warto wspomnieć, że nową Toyotę C-HR – poza kilkoma mankamentami wynikającymi z produkcji przedseryjnej – starannie wykończono, a obsługa za pomocą 12,3-calowego ekranu dotykowego jest bardzo prosta. Fotele są wygodne, choć nie zapewniają zbyt dobrego trzymania bocznego. Osobom o wzroście powyżej 1,8 m może w drugim rzędzie zabraknąć miejsca nad głowami. Tu funkcja podąża za formą: w przypadku modelu C-HR najważniejszym aspektem projektowania zawsze był design.

Dynamiczniej, ale wciąż komfortowo

Nowa odsłona zachowała wszystkie cechy poprzednika, ale oferuje jeszcze lepsze właściwości jezdne: „na papierze” (moc systemowa wynosi 223 KM) prezentuje się co prawda bardziej sportowo niż w rzeczywistości, lecz teraz samochód zestrojono nieco bardziej pod kątem dynamiki.

Toyota C-HR – dane techniczne
  1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 PHEV
Silnik  benzynowy + elektr. benzynowy + elektr. benzynowy + elektr.
Pojemność skokowa 1798 cm3 1987 cm3 1987 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/16 R4/16
Moc maksymalna 140 KM 198 KM 223 KM
Pojemność baterii 4,08 kWh 4,08 kWh 13,6 kWh
Osiągi
Prędkość maksymalna 170 km/h 180 km/h 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s 8,1 s 7,4 s
Średnie zużycie paliwa 4,8-5,0 l/100 km 4,8-5,0 l/100 km 0,9 l/100 km
CENA 139 900 zł 165 900 zł 189 900 zł

Toyota pozostaje przy tym jednak zasadniczo skoncentrowana na komforcie. Wciąż płynnie wybiera nierówności, układ kierowniczy pracuje czysto i bezpośrednio, a współdziałanie silnika spalinowego, jednostki elektrycznej i trzystopniowego systemu rekuperacji zachwyca precyzją, płynnością i, na pierwszy rzut oka, wydajnością. Ze wskazań wyświetlacza wynika, że PHEV na naszej 76-kilometrowej trasie zużył 0,5 l benzyny i  12,5 kWh energii elektrycznej.

toyota c-hr ładowanie
Pojemność baterii w wersji plug-in to 13,6 kWh, co przekłada się na deklarowany zasięg 66 km.
Toyota

Trzeba jeszcze wspomnieć o systemach wspomagających. W azjatyckim samochodzie wszyscy asystenci, od monitorowania martwego pola przez funkcję awaryjnego hamowania po adaptacyjny tempomat, pracują niemal nietypowo dyskretnie i nie niepokoją irytującymi sygnałami dźwiękowymi czy przesadną kontrolą. Jedynie układ rozpoznawania znaków drogowych nadmiernie przypomina o ostrożności.

Toyota C-HR – naszym zdaniem

toyota c-hr przód
Przód zdobi nowa twarz Toyoty, którą ma już też Prius.
Toyota

Toyota C-HR już wcześniej była wydajna, starannie wykończona i wizualnie ekstrawagancka, teraz zapewnia też przyjemność z jazdy. Jej nabywcy muszą się jednak pogodzić z ograniczeniami w zakresie przestronności i funkcjonalności.

ocena: 4,5/5

Ceny nowej Toyoty C-HR startują od 139 900 zł, nowość jest więc tylko nieznacznie droższa od poprzednika. Zanosi się na kolejny przebój Toyoty.

Alexander Koch

Czytaj także