Omoda Jaecoo to firma, która bardzo prężnie rozwija się na polskim rynku. Do gamy już oferowanych SUV-ów Omoda 5 oraz Jaecoo J7 dołącza właśnie flagowy SUV klasy średniej – Omoda 9 Super Hybrid. Samochód ten imponuje nie tylko wyglądem, ale także wyśrubowanymi parametrami układu napędowego – hybrydowego typu plug-in. A do tego ma świetną cenę.
Omoda Jaecoo (należąca do grupy Chery) przebojem weszła do Polski. Chińskie SUV-y bardzo szybko zyskały uznanie wśród klientów i doskonale się sprzedają. Jak podaje PZPM, tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku zarejestrowano już łącznie 2396 egzemplarzy modeli Jaecoo J7 oraz Omoda 5.
O tym, jak poważnie Omoda Jaecoo podchodzi do naszego rynku, świadczy nie tylko rosnąca sieć salonów i serwisów (obejmująca już blisko trzydzieści miast), ale także szybka rozbudowa gamy. Na targach Poznań Motor Show miała miejsce wyjątkowa premiera – flagowego modelu Omoda 9 Super Hybrid. Oto najważniejsze informacje dotyczące tego niezwykle interesującego samochodu.
Omoda 9 Super Hybrid to postawny SUV klasy średniej, który robi, tak na zdjęciach, jak i przede wszystkim na żywo, doskonałe wrażenie designem i proporcjami nadwozia. Wymiary auta są następujące: 4775 mm długości, 1920 mm szerokości (z lusterkami), 1671 mm wysokości, rozstaw osi 280 cm. Pojemność bagażnika wynosi aż 660 l (maksymalnie 1783 l), a ładowność ponad pół tony. Auto może holować przyczepę o masie 1,5 t.
Wygląd wyglądem, ale Omoda 9 Super Hybrid imponuje przede wszystkim zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Najważniejszy jest w tym przypadku hybrydowy układ napędowy typu PHEV, na który składają się benzynowa jednostka 1.5 T-GDI (143 KM, 215 Nm) wspierana przez trzy silniki elektryczne (dwa z przodu i jeden z tyłu; napęd na cztery koła, sześć trybów jazdy do wyboru). Auto wyposażono zaawansowaną trójstopniową skrzynię DHT (dzięki zastosowaniu dwóch silników elektrycznych oraz trzech sprzęgieł, układ oferuje 11 kombinacji przełożeń). Moc systemowa układu hybrydowego wynosi aż 537 KM. Omoda 9 Super Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s i może się rozpędzić do 180 km/h.
Akumulator trakcyjny Omody 9 ma niezwykle dużą pojemność 34,46 kWh. W efekcie samochód jest w stanie pokonać w trybie jazdy czysto elektrycznej aż do 145 km (WLTP). Co szczególnie istotne, baterię można ładować nie tylko prądem zmiennym (6,6 kW), ale także stałym i to o mocy aż 70 kW (uzupełnienie energii od 30 do 80% w 25 minut). Dodatkowo, funkcja V2L pozwala na zasilanie urządzeń zewnętrznych mocą do 6,6 kW. Dzięki pojemnemu 70-litrowemu zbiornikowi paliwa Omoda 9 Super Hybrid może pokonać łącznie nawet 1100 km. Do tych wszystkich atutów Omody 9 Super Hybrid dochodzi także adaptacyjne zawieszenie dostosowujące siłę tłumienia do stanu nawierzchni.
W wyposażeniu znalazło się wiele układów bezpieczeństwa, jak inteligentny system unikania kolizji (IES), system zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP), system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD), system monitorowania uwagi kierowcy (DMS), asystent ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania (RCTA+RCTB), tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC), asystent ograniczenia prędkości (SLA), asystent automatycznego parkowania prostopadłego i równoległego (APA) czy osiem poduszek powietrznych.
W standardzie oferowane są także m.in. automatyczne diodowe reflektory adaptacyjne oraz tylne światła LED, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system kamer 540°, relingi dachowe, dwustrefowa klimatyzacja z automatyczną regulacją temperatury, a także system oczyszczania powietrza w kabinie z funkcją jonizacji. Ponadto seryjne wyposażenie obejmuje także m.in. nawigację, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu, dwa bezprzewodowe moduły ładowania smartfonów, panoramiczny dach o powierzchni 1,3 m2, podgrzewaną przednią szybę, przyciemniane tylne szyby, system audio Sony z 14 głośnikami, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, podgrzewanie kierownicy czy fotochromatyczne lusterko wsteczne.
Szczególną uwagę przywiązano do komfortu jazdy. Siedzenia pokrywa tapicerka z naturalnej skóry i zostały one wyposażone w funkcję podgrzewania oraz wentylacji. Fotel kierowcy ma funkcję masażu, 6-kierunkową elektryczną regulację (plus regulację podparcia odcinka lędźwiowego w 4. kierunkach) oraz pamięć. Fotel pasażera również ma funkcję masażu oraz elektryczne ustawianie (6 kierunków) i dodatkowe wysuwane podparcie łydek. Kanapa jest również sterowana elektrycznie oraz podgrzewana.
Zważywszy zarówno wielkość Omody 9 Super Hybrid, jak i znakomite parametry techniczne i osiągi, bardzo bogate wyposażenie oraz warunki gwarancji (7 lat lub 150 000 km oraz 8 lat lub 160 000 na baterię wysokonapięciową, silnik trakcyjny, moduł sterowania silnika oraz moduł sterujący pojazdu), cenę 219 900 zł należy uznać za naprawdę atrakcyjną.
Stoisko Omoda Jaecoo na targach Poznań Motor Show robi znakomite wrażenie. Centralne miejsce zajmuje na nim premierowa Omoda 9 Super Hybrid, ale wystawiono na nim także pozostałe modele firmy. Można zatem dokładnie obejrzeć Omodę 5 – kompaktowego SUV-a o długości 437 cm, który jest wyposażony w benzynowy silnik 1.6 turbo o mocy 147 KM, połączony z dwusprzęgłową przekładnią. Samochód ten oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia i został wyceniony na 115 500 zł (Comfort) lub 129 500 zł (Premium).
Do dyspozycji są także dwa warianty nieco większego, ale także kompaktowego SUV-a Jaecoo J7 (4,5 m długości). Jaecoo J7 oferowany jest w odmianie z benzynowym silnikiem 1.6 turbo (147 KM) i skrzynią dwusprzęgłową, w wersjach z napędem na przednie lub cztery koła (ceny, odpowiednio, 139 900 zł i 157 900 zł). Szczególnie interesujący jest J7 Super Hybrid. Zastosowano w nim bowiem hybrydowy napęd plug-in, w którym wykorzystano benzynowy silnik 1.5 oraz dwa elektryczne (trakcyjny i ISG), które łącznie generują aż 347 KM. Dzięki temu auto rozpędza się do 100 km/h w 8,5 s. Akumulator ma dużą pojemność 18,3 kWh i można go ładować także prądem stałym z mocą do 40 kW. J7 Super Hybrid może pokonać w trybie jazdy elektrycznej 91 km, a łączny zasięg wynosi nawet 1200 km. Jaecoo J7 Super Hybrid został wyceniony na 159 900 zł w wersji Select lub 169 900 zł w Exclusive.
Co ważne, samochody Omoda Jaecoo na Poznań Motor Show można nie tylko oglądać, ale także odbyć nimi jazdy próbne. Do dyspozycji są modele: Jaecoo J7 Super Hybrid (dwa egzemplarze), Jaecoo J7 (jeden egzemplarz) oraz Omoda 5 (pięć aut).