Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Osiem sztuk po 68 latach – Jaguar C-type Continuation

Osiem sztuk po 68 latach – Jaguar C-type Continuation

Osiem sztuk po 68 latach – Jaguar C-type Continuation

70 lat temu w tym aucie wygrano na torze w Le Mans, teraz powstanie kolejnych osiem sztuk.

  • Nowa seria Jaguara C-type
  • Auta zbudowane na podstawie oryginalnej dokumentacji

70 lat temu Peter Walker i Peter Whitehead, prowadzący na zmianę Jaguara C-type, wygrali słynny wyścig na torze w Le Mans. Teraz Jaguar zbuduje nową limitowaną serię tego wyczynowego klasyka.

Model C-type produkowano w latach 1951-1953. W tym czasie powstały tylko 53 takie samochody. Wersja z 1951 r. miała jeszcze hamulce bębnowe, ale w 1952 r. do auta trafiły supernowoczesne wówczas hamulce tarczowe. Nowa seria nazywa się Continuation (kontynuacja) i zostanie zbudowana zgodnie z wyścigową specyfikacją na sezon 1953. Oznacza to właśnie tarczowe hamulce i 220-konną wersję 3,4-litrowego, sześciocylindrowego rzędowego silnika.

Nowa seria będzie się składać tylko z ośmiu samochodów. Jaguar skonstruuje je w oparciu o oryginalną dokumentację techniczną, wspomagając się najnowszymi technikami projektowania komputerowego. Każdy egzemplarz zostanie zbudowany ręcznie.

Kupujący nową serię C-type'a będą mogli skonfigurować swój samochód w internecie. W sieci zobaczą, jak wygląda klasyk w jednym z dwunastu dostępnych kolorów karoserii i ośmiu odcieni wnętrza.

Jaguar nie pierwszy raz buduje kontynuację swoich słynnych klasycznych modeli. Wcześniej powstały krótkie serie m.in. modeli D-type i Lightweight E-type

Ctype_frot
W Jaguarze C-type dwukrotnie wygrano wyścig w Le Mans – w 1951 i 1953 r.
Ctype_bok
Jaguar C-type to jeden z najlepiej wyglądających wyścigowych samochodów wszech czasów.
Ctype_rear
Nowa seria powstanie według wyścigowej specyfikacji z sezonu 1953. Silnik: 3.4 R6 o mocy 220 KM.
Ctype_red
W internetowym konfiguratorze można zobaczyć, jak auto wygląda w 11 innych dostępnych kolorach, np. w czerwonym.
Ctype_wnetrze
Wnętrze bez wygód, ale żadne wyścigowe auto wtedy ich nie miało. 
Ctype_kierownica
Nowa seria powstanie na bazie oryginalnej dokumentacji technicznej.

Czytaj także