Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen ID.7 Tourer bok

Pierwsze oficjalne zdjęcia jeszcze zakamuflowanego Volkswagena ID.7 kombi

Volkswagen

Pierwsze oficjalne zdjęcia jeszcze zakamuflowanego Volkswagena ID.7 kombi

Kombi – bardziej praktyczna wersja flagowego modelu Volkswagena serii ID, czyli ID.7, trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Co ciekawe, nie będzie nosić typowego oznaczenia Variant, ale Tourer.

To swoisty znak czasów – Passat jest obecnie oferowany tylko jako kombi, zaś jego elektryczny odpowiednik, czyli ID.7 będzie sprzedawany w dwóch odmianach nadwoziowych – liftback (kosztuje od 284 290 zł) oraz kombi. Ta druga wersja nie jest jeszcze całkiem gotowa, ale tak jak ostatnio Volkswagen ma w zwyczaju, pokazano ją zakrytą lekkim kamuflażem. Na ID.7 kombi trzeba poczekać do przyszłego roku, wiadomo już jednak, że nie będzie ono nosiło tradycyjnej dla Volkswagena nazwy Variant, tylko Tourer.

Na razie Volkswagen nie podał jeszcze wielu informacji na temat ID.7 Tourera, ale pośród tych ujawnionych znalazła się ta, która w przypadku auta z takim rodzajem nadwozia jest szczególnie istotna, czyli pojemność bagażnika. Do krawędzi oparć kanapy wynosi ona 545 litrów, zaś po ich złożeniu i zapakowaniu auta po dach wzrasta do 1714 litrów. To więcej niż w ID.7 liftbacku (532-1586 l), ale zdecydowanie  mniej niż w nowej generacji Passata (690-1920 l). Nie wydaje się, by ID.7 Tourer różnił się w zauważalny sposób rozmiarami od ID.7 liftbacka, czyli będzie mierzył 496 cm długości, a jego rozstaw osi wyniesie aż 297 cm.

Można założyć, że gama Tourera będzie bardzo podobna albo taka sama jak ID.7 liftbacka. A to oznacza, że najprawdopodobniej bazowa wersja otrzyma, debiutujący właśnie w ID.7, elektryczny zespół napędowy z silnikiem o mocy 286 KM i akumulator trakcyjny o pojemności użytkowej 77 kWh (z możliwością ładowania prądem stałym do 175 kW). Osiągi także powinny być bardzo zbliżone, czyli prędkość maksymalna 180 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 s i zasięg w cyklu mieszanym przekraczający 600 km.

Odmiana Pro S z jeszcze pojemniejszym akumulatorem 86 kWh (i mocą ładowania 200 kW) powinna być w stanie pokonać ok. 700 km. Na razie nie pokazano też seryjnej wersji ID.7 GTX (choć jej debiut zapowiadano na wrześniowe targi IAA Mobility, które miały miejsce w Monachium) – z dwoma silnikami i napędem 4x4 – ale niewykluczone, że i ona z czasem pojawi się w  wersji kombi.

volkswagen-id7-tourer-tyl
Volkswagen ID.7 Tourer jest daleki od stylistycznej awangardy. Kamuflaż skrywa w zasadzie tylko detale, jak część tylnych lamp.
Volkswagen
volkswagen-id7-deska-rozdzielcza
Na zdjęciu wnętrze liftbacka ID.7. Centralny monitor ma aż 15 cali. 
Volkswagen
volkswagen-id7-uklad-napedowy
ID.7 otrzymało jako pierwsze zespół napędowy nowej generacji. 
Volkswagen
volkswagen-id7-tourer-bok-1
Volkswagen ID.7 to naprawdę postawne auto, o długości niemal 5 m.
Volkswagen

Czytaj także