Fiat 600e zadebiutował w wersji elektrycznej. Ale gama zostanie w 2024 r. rozszerzona o odmianę z hybrydowym układem napędowym typu MHEV z automatyczną przekładnią. Znamy już pierwsze polskie ceny i wyposażenie nowości Fiata.
Fiat 600 zastąpił w gamie włoskiej firmy model 500X. Produkcja nowego crossovera rozpoczęła się w śląskiej fabryce Stellantisa w Tychach dokładnie 7 września bieżącego roku. Wcześniej, bo 31 stycznia 2023 r. wystartował montaż bliźniaczego technicznie auta Jeepa – Avengera. Natomiast w przyszłym roku ruszy z kolei wytwarzanie trzeciego z opartych o te same rozwiązania crossovera – Alfy Romeo Milano (właśnie ujawniono jej nazwę, a sama prezentacja auta nastąpi w kwietniu 2024 r. w Mediolanie).
Na początku wprowadzono do sprzedaży elektryczną wersję nowej „sześćsetki”. Została wyposażona w silnik rozwijający 156 KM i 260 Nm. Prędkość maksymalna 600e wynosi 150 km/h zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9 s. Akumulator trakcyjny ma pojemność 54 kWh (netto 51 kWh) i można go ładować z mocą do 11 kW (AC) lub do 100 kW (DC; uzupełnienie energii w najlepszym razie od 20 do 80% zajmuje 27 minut). Średnie zużycie energii elektrycznej określono na 15,1-15,2 kWh, a zasięg na 406-409 km (wg WLTP, w zależności od wersji wyposażenia).
W 2024 r. do odmiany elektrycznej dołączy wariant z benzynowym silnikiem 1.2 turbo (100 KM) wspomaganym technologią mikrohybrydową 48 V, z 6-biegową dwusprzęgłową przekładnią (0-100 km/h w 11 s). Warto w tym miejscu wspomnieć, że Jeep Avenger, poza odmianą elektryczną i MHEV, ma także taką, wyposażoną w jednostkę 1.2 100 KM, połączoną z 6-biegową skrzynią manualną.
Specyfikacja techniczna była znana już od jakiegoś czasu, mieliśmy też już okazję jeździć 600e. Teraz wreszcie Fiat opublikował polskie ceny nowego modelu. Auto jest oferowane w dwóch wersjach: specjalnej Red, którą wyceniono na 165 000 zł oraz La Prima, kosztującej 190 000 zł. Dla porównania za bazową wersję Jeepa Avengera (nazywa się po prostu Avenger) z tym samym napędem trzeba zapłacić 185 700 zł, zaś za topową Summit – aż 210 400 zł.
W seryjnym wyposażeniu odmiany Red znajdują się m.in.: system multimedialny Uconnect z 10,25-calowym ekranem dotykowym kompatybilny bezprzewodowo z aplikacjami Android Auto/Apple CarPlay, 7-calowy wyświetlacz wskaźników, klimatyzacja automatyczna (1-strefowa), czujniki parkowania z tyłu, aktywny system hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, reflektory przednie LED, przeciwmgielne lampy LED, 16-calowe stalowe felgi.
Wersja La Prima jest bogatsza m.in. o: nawigację, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go i utrzymaniem auta na pasie ruchu, system monitorowania martwego pola w lusterkach, bezdotykowe otwierane klapy bagażnika ruchem stopy, czujniki parkowania 360° (przednie, boczne i tylne), kamerę cofania, 18-calowe felgi aluminiowe, fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 6 płaszczyznach oraz funkcją masażu, podgrzewane fotele czy tapicerkę z jasnej skóry ekologicznej.