Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot 308 SW ruch tyłem

Rodzinny nie znaczy nudny – Peugeot 308 SW

Peugeot

Rodzinny nie znaczy nudny – Peugeot 308 SW

Peugeot zaprezentował wersję kombi kompaktowego modelu 308.

Mimo że SUV-y rozpychają się na rynku gdzie się da, nadal jest miejsce na tradycyjne kompaktowe kombi. Klienci potrzebują tego rodzaju samochodów i Peugeot przewiduje, że popyt na nie będzie się w najbliższych latach utrzymywał na stabilnym poziomie.

Francuzi wychodzą najwyraźniej z założenia, że by tak się jednak stało, kombi nie może prezentować się nieciekawie, „dostawczo”. W efekcie design nowego 308 SW jest radykalnie inny niż stonowanego, nieco bezbarwnego poprzednika.

Peugeot 308 SW – nadwozie, wnętrze, systemy bezpieczeństwa

Nowy model – podobnie jak poprzedni – zbudowano na modularnej płycie EMP2. Rozstaw osi auta się nie zmienił i nadal wynosi 272 cm (w kombi jest dłuższy o 5,5 cm niż w hatchbacku). Mimo to długość wzrosła do 463,6 cm (+5 cm), a to oznacza, że zwiększyły się zwisy karoserii. Nowy model jest też o 1,1 cm węższy (ma 185,2 cm) i o 2 cm niższy (ma 144,2 cm). Pojemniejszy stał się bagażnik – poprzednio mieścił 590 litrów, a teraz 608 l (548 w hybrydzie). Jego funkcjonalność poprawiają podwójna podłoga (nie w wersjach hybrydowych) i składanie oparć kanapy (od strony bagażnika) w proporcjach 40:20:40.

Dogłębnie przeprojektowano wnętrze, choć Peugeot nadal stosuje rozwiązanie o nazwie i-Cockpit. 308 SW ma trójwymiarowe wskaźniki o przekątnej 10 cali (Peugeot uważa, że ponieważ umieszczono je wyżej, nie trzeba stosować wyświetlacza head-up) oraz centralny ekran dotykowy o takiej samej przekątnej. Są na nim wyświetlane „przyciski-skróty” do często używanych funkcji, a poniżej pozostawiono kilka fizycznych przełączników (m.in. do niektórych ustawień klimatyzacji).

Obsługa systemu multimedialnego ma przypominać tę w telefonie czy tablecie, z wygodnym przesuwaniem na boki, przewijaniem góra-dół oraz możliwością tworzenia skrótów. Nawigację dostarcza firma TomTom. W wyposażeniu może się znaleźć także system hi-fi marki Focal.

Przednie siedzenia 308 SW otrzymały certyfikat AGR (Aktion für Gesunder Rücken; niemiecka organizacja propagująca dbanie o kręgosłup). Fotele mogą mieć elektryczną regulację z pamięcią i funkcję masażu.

Wśród nowoczesnych systemów wsparcia największą nowością jest Drive Assist 2.0 (dostępny pod koniec roku). To układ wspomagający jazdę autostradową, integrujący działanie adaptacyjnego tempomatu z funkcją stop&go i układu utrzymywania na środku pasa ruchu. Wśród jego funkcji jest też m.in. automatyczne regulowanie szybkości jazdy w zależności od profilu zakrętu czy podawanie z wyprzedzeniem ograniczeń prędkości.

Peugeot 308 SW – silniki

W gamie 308 SW znajdą się benzynowe turbodoładowane silniki benzynowe 1.2 R3 PureTech o mocy 110 lub 130 KM (ten drugi może współpracować ze skrzynią manualną lub automatyczną) i wysokoprężny 1.5 R4 BlueHDi (130 KM; przekładnia manualna lub automat).

Ponadto oferowane będą dwie wersje hybrydowe plug-in z silnikami benzynowym 1.6 turbo o mocy 150 lub 180 KM oraz elektrycznym 110-konnym, a także akumulator o pojemności 12,4 kWh. Moc systemowa słabszego wariantu to 180 KM, a mocniejszego – 225 KM. Zasięg w trybie jazdy elektrycznej wynosi, odpowiednio, 60 i 59 km.

Peugeot 308 SW przód
Przednie reflektory są diodowe lub diodowe matrycowe.
Peugeot
Peugeot 308 SW bok
Nowe 308 SW ma większe zwisy niż poprzedni model. 
Peugeot
Peugeot 308 SW tył
Tylne światła także są diodowe.
Peugeot
Peugeot 308 SW tył
308 SW będzie oferowane w dwóch wersjach hybrydowych plug-in.
Peugeot
Peugeot 308 SW przód
Przód zdobi nowe logo marki.
Peugeot
Peugeot 308 SW tył
Peugeot 308 SW może mieć kamerę cofania (kąt widzenia 180 stopni) ze spryskiwaczem lub zestaw 4 kamer (360 stopni).
Peugeot
Peugeot 308 SW deska
Do obsługi automatycznej przekładni służy mały przełącznik i dwa przyciski. Wszystkie nawiewy powietrza są umieszczone wysoko na desce.  
Peugeot
Peugeot 308 SW deska
Schowek w konsoli centralnej pod podłokietnikiem ma pojemność 2,8 l. 
Peugeot
Peugeot 308 SW bagażnik
Pokrywa bagażnika może być sterowana elektrycznie. Po obu stronach „kufra” umieszczono solidne haczyki do wieszania toreb. 
Peugeot
Peugeot 308 SW bagażnik
Po złożeniu oparć można przewieźć przedmioty o długości do 185 cm.
Peugeot
Peugeot 308 SW bagażnik schowek
 W hybrydach pod podłogą bagażnika znajduje się schowek na kable.
Peugeot

Czytaj także