Peugeot zaprezentował wersję kombi kompaktowego modelu 308.
Mimo że SUV-y rozpychają się na rynku gdzie się da, nadal jest miejsce na tradycyjne kompaktowe kombi. Klienci potrzebują tego rodzaju samochodów i Peugeot przewiduje, że popyt na nie będzie się w najbliższych latach utrzymywał na stabilnym poziomie.
Francuzi wychodzą najwyraźniej z założenia, że by tak się jednak stało, kombi nie może prezentować się nieciekawie, „dostawczo”. W efekcie design nowego 308 SW jest radykalnie inny niż stonowanego, nieco bezbarwnego poprzednika.
Nowy model – podobnie jak poprzedni – zbudowano na modularnej płycie EMP2. Rozstaw osi auta się nie zmienił i nadal wynosi 272 cm (w kombi jest dłuższy o 5,5 cm niż w hatchbacku). Mimo to długość wzrosła do 463,6 cm (+5 cm), a to oznacza, że zwiększyły się zwisy karoserii. Nowy model jest też o 1,1 cm węższy (ma 185,2 cm) i o 2 cm niższy (ma 144,2 cm). Pojemniejszy stał się bagażnik – poprzednio mieścił 590 litrów, a teraz 608 l (548 w hybrydzie). Jego funkcjonalność poprawiają podwójna podłoga (nie w wersjach hybrydowych) i składanie oparć kanapy (od strony bagażnika) w proporcjach 40:20:40.
Dogłębnie przeprojektowano wnętrze, choć Peugeot nadal stosuje rozwiązanie o nazwie i-Cockpit. 308 SW ma trójwymiarowe wskaźniki o przekątnej 10 cali (Peugeot uważa, że ponieważ umieszczono je wyżej, nie trzeba stosować wyświetlacza head-up) oraz centralny ekran dotykowy o takiej samej przekątnej. Są na nim wyświetlane „przyciski-skróty” do często używanych funkcji, a poniżej pozostawiono kilka fizycznych przełączników (m.in. do niektórych ustawień klimatyzacji).
Obsługa systemu multimedialnego ma przypominać tę w telefonie czy tablecie, z wygodnym przesuwaniem na boki, przewijaniem góra-dół oraz możliwością tworzenia skrótów. Nawigację dostarcza firma TomTom. W wyposażeniu może się znaleźć także system hi-fi marki Focal.
Przednie siedzenia 308 SW otrzymały certyfikat AGR (Aktion für Gesunder Rücken; niemiecka organizacja propagująca dbanie o kręgosłup). Fotele mogą mieć elektryczną regulację z pamięcią i funkcję masażu.
Wśród nowoczesnych systemów wsparcia największą nowością jest Drive Assist 2.0 (dostępny pod koniec roku). To układ wspomagający jazdę autostradową, integrujący działanie adaptacyjnego tempomatu z funkcją stop&go i układu utrzymywania na środku pasa ruchu. Wśród jego funkcji jest też m.in. automatyczne regulowanie szybkości jazdy w zależności od profilu zakrętu czy podawanie z wyprzedzeniem ograniczeń prędkości.
W gamie 308 SW znajdą się benzynowe turbodoładowane silniki benzynowe 1.2 R3 PureTech o mocy 110 lub 130 KM (ten drugi może współpracować ze skrzynią manualną lub automatyczną) i wysokoprężny 1.5 R4 BlueHDi (130 KM; przekładnia manualna lub automat).
Ponadto oferowane będą dwie wersje hybrydowe plug-in z silnikami benzynowym 1.6 turbo o mocy 150 lub 180 KM oraz elektrycznym 110-konnym, a także akumulator o pojemności 12,4 kWh. Moc systemowa słabszego wariantu to 180 KM, a mocniejszego – 225 KM. Zasięg w trybie jazdy elektrycznej wynosi, odpowiednio, 60 i 59 km.