Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Skoda Fabia sylwetka

Skoda zamierza być jedną z 5 najpopularniejszych marek samochodowych w Europie

Skoda

Skoda zamierza być jedną z 5 najpopularniejszych marek samochodowych w Europie

Skoda właśnie ogłosiła nową strategię, zgodnie z którą w 2030 r. nawet 70% jej aut sprzedawanych w Europie będzie mieć napęd elektryczny.

  • Awans do pierwszej piątki w Europie
  • Nowe modele elektryczne
  • Więcej bazowych wersji aktualnych aut

Znamy już szczegóły Next Level – Skoda Strategy 2030, czyli najnowszej strategii Skody, obowiązującej do końca obecnej dekady. Jakie plany ma czeski producent?

Nowe elektryczne Skody

Przede wszystkim Skoda zapowiedziała, że do 2030 r. zamierza zostać jedną z pięciu najpopularniejszych marek samochodowych w Europie. W 2020 r. zajęła ósme miejsce. Ranking dla państw Unii Europejskiej, krajów EFTA (Islandia, Liechtenstein, Norwegia i Szwajcaria) i Wielkiej Brytanii za zeszły rok wygląda następująco:

  1. Volkswagen
  2. Renault
  3. Peugeot
  4. Mercedes
  5. BMW
  6. Ford
  7. Toyota
  8. Skoda
  9. Audi
  10.  Fiat

Jeśli brać pod uwagę sprzedaż wyłącznie w krajach Unii Europejskiej, to Skoda w 2020 r. zajęła piąte miejsce, za Volkswagenem, Renault, Peugeotem i Mercedesem (dane: ACEA). Zamierza też odgrywać jeszcze większą rolę na rynkach indyjskim, rosyjskim i północnoafrykańskim. Firma bardzo liczy na sukces np. przedstawionego niedawno Kushaqa, czyli mierzącego 422 cm długości SUV-a przeznaczonego dla Indii.

Skoda powiększy ponadto liczbę tańszych wersji wyposażenia istniejących już modeli. Na razie nie planuje się poszerzenia spalinowej gamy, Skoda przedstawi za to trzy nowe elektryczne auta, jedno do 2025 r., dwa następne do 2030 r. Wszystkie uplasują się poniżej SUV-a Enyaq iV. W 2030 r. elektryczne auta mają stanowić już aż od 50 do 70% sprzedaży Skody w Europie.

Nie podano przy tym, kiedy firma mogłaby definitywnie zakończyć produkcję samochodów z silnikami spalinowymi.

Nowa Skoda Fabia

Najważniejszą tegoroczną nowością Skody jest Fabia czwartej generacji. Samochód trafi na polski rynek we wrześniu 2021 r. i będzie dostępny z silnikami spalinowymi o mocy od 65 do 150 KM. Obecnie Skoda nie planuje poszerzenia gamy nowej Fabii o wersję z napędem hybrydowym lub sportową odmianę RS. Na razie przedstawiono hatchbacka, kombi możemy poznać jesienią tego roku.

Kolejną ważną nowością Skody będzie następne wcielenie Superba, spodziewane w 2023 r.

Strategia Skody logo
Nowa strategia ma obowiązywać do końca obecnej dekady.
Skoda
Skoda Enyaq iV - przód
Do 2030 r. Enyaq iV pozostanie topowym elektrycznym modelem Skody.
Skoda
Skoda Kushaq - przód
Skoda zamierza zwiększyć sprzedaż także w Indiach, w czym dużą rolę będzie mieć SUV Kushaq (na fot.).
Skoda
Skoda Kushaq - bok, profil
Skoda Kushaq ma 422 cm długości i będzie dostępna z silnikami spalinowymi o mocy 115 i 150 KM.
Skoda
Skoda Kamiq GT - bok, profil
Sukces Skody płynie np. z dostosowywania oferty do lokalnych gustów. Ten miejski SUV coupe Kamiq GT jest sprzedawany wyłącznie w Chinach.
Skoda

Czytaj także