Aktualna Corolla sprzedaje się znakomicie, SUV-y biją wszelkie rekordy, zatem z połączenia Corolli i SUV-a powinien wyjść bestseller.
Toyota Corolla Cross nie jest wcale tak gorącą nowością, jak może się na pierwszy rzut oka wydawać – debiutowała bowiem w lipcu 2020 r. w Tajlandii, a potem sukcesywnie wprowadzano ją na kolejne rynki. Niemniej informacja o tym, że będzie mieć wersję europejską, ucieszy na pewno wielu.
Niestety, zanim będzie można Corollę Cross kupić, upłynie jeszcze sporo czasu – przedsprzedaż w Polsce powinna się zacząć w czerwcu 2022 roku, natomiast do salonów auta mogą trafić we wrześniu.
Corolla Cross uzupełni gamę SUV-ów japońskiej marki, która będzie wtedy liczyła już sześć modeli, wraz z elektrycznym bZ4X (a w zasadzie siedem, jeśli policzy się także Land Cruisera). Corolla wpasuje się pomiędzy C-HR-a a RAV4. Trafi w potrzeby osób, które chcą większej przestrzeni w kabinie i pojemniejszego bagażnika niż w modelu C-HR, ale niekoniecznie auta o gabarytach (i wyraźnie wyższej cenie) „ravki”.
Podstawowe wymiary Corolli Cross są następujące: długość 446 cm, szerokość 182,5 cm, wysokość 162 cm, rozstaw osi 264 cm (taki sam jak w Corolli hatchback, w sedanie i kombi wynosi on 270 cm). Tak jak pozostałe odmiany Corolli, tak i Cross powstał na modularnej płycie podłogowej TNGA (z najnowszej serii GA-C).
Corolla Cross otrzyma napęd hybrydowy piątej generacji, zmodernizowany w stosunku do stosowanego dziś. Wzrosły zarówno moc, jak i moment obrotowy, lepsza jest wydajność i płynność pracy. Baterie litowo-jonowe są mocniejsze i lżejsze o 40% niż w układzie czwartej generacji.
Corolla Cross będzie oferowana w wersji z napędem na przednie koła lub 4x4 AWD-i (moment obrotowy na tylną oś dostarcza osobny 40-konny silnik elektryczny), z bezstopniową skrzynią biegów eCVT. Dwulitrowa wolnossąca jednostka benzynowa rozwija 171 KM w wariancie FWD i 152 KM w AWD, ale łączna moc układu hybrydowego jest taka sama i wynosi 197 KM. Identyczne jest również przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 8,1 sekundy. Na razie nie podano jeszcze prędkości maksymalnej oraz zużycia paliwa.
W wyposażeniu Corolli Cross znajdzie się m.in. cyfrowy konfigurowalny zestaw wskaźników (12,3 cala) oraz nowej generacji system multimedialny z 10,5-calowym wyświetlaczem, szybszym procesorem, zdalnymi aktualizacjami i łącznością bezprzewodową z Apple CarPlay i przewodową z Android Auto.
Kompaktowy SUV otrzyma zintegrowany zestaw systemów bezpieczeństwa aktywnego pod nazwą Toyota T-Mate. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia zawiera systemy ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach, ostrzegania o pojazdach włączających się do ruchu, detekcji nadjeżdżających pojazdów oraz asystenta skrętu na skrzyżowaniach.
Udoskonalono także działanie adaptacyjnego tempomatu oraz asystentów pasa ruchu i znaków drogowych. W wyposażeniu znajdą się także m.in. układy monitorowania martwych pól w lusterkach czy wspomagania parkowania z kamerami 360 stopni. Co ważne, zastosowano zdalne aktualizacje i wprowadzanie nowych funkcjonalności systemów wsparcia kierowcy.