Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Witaj w klubie – Volkswagen Golf GTI Clubsport

Najmocniejsze wcielenie Golfa GTI.

Volkswagen stopniowo rozbudowuje gamę Golfa. Niedawno trafiły do niej odmiany hybrydowe (w tym GTE), GTD oraz GTI, a teraz pokazano topowy wariant tego ostatniego – Clubsport. Golf w tej wersji pozostaje przednionapędowy (w odróżnieniu od wariantu R, który tak jak dotąd ma układ 4x4). Auto dysponuje silnikiem 2.0 turbo rozwijającym 301 KM oraz 400 Nm (w Golfie VII było to 265 KM), połączonym z dwusprzęgłową skrzynią o 7 przełożeniach. Osiągi: przyspieszenie 0-100 km/h w 5,6 s, prędkość maksymalna 250 km/h. GTI Clubsport ma seryjnie m.in. 18-calowe felgi (19'' są opcjonalne), mechanizm różnicowy z blokadą oraz obniżone o 10 mm zawieszenie (za dopłatą oferowane jest adaptacyjne DCC).

DB2020AU01692_large
Clubsport ma inny spojler i owalne końcówki wydechu. 
DB2020AU01697_large
Wnętrze Clubsporta wyróżnia się m.in. tapicerką sportowych foteli – nie zastosowano tu klasycznej kratki znanej z GTI. 

 

Czytaj także