Elektryczny prototyp będący połączeniem SUV-a, coupe i liftbacka zapowiada nowy design i rozwiązania techniczne Lexusa.
Lexus ogłosił plany na najbliższe lata i okrasił je bardzo efektownym prototypem. LF-Z Electrified to udane połączenie SUV-a, liftbacka i coupe. Samochód powstał na platformie przeznaczonej wyłącznie dla aut elektrycznych, dzięki czemu udało się uzyskać duży rozstaw osi i krótkie zwisy. Studium zapowiada zmiany w designie Lexusa, który będzie prostszy i jednocześnie wyrazisty.
LF-Z Electrified wyposażono w cztery osobne fotele, przy czym siedzenie kierowcy jako jedyne ma białą tapicerkę. Prototyp otrzymał ponadto ekran przezierny z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. Koło kierownicy nie ma górnej części, „kończy się” na godzinie dziewiątej z lewej strony i na trzeciej z prawej. Sam układ kierowniczy działa w systemie steer-by-wire, czyli bez kolumny kierownicy i jakiegokolwiek innego mechanicznego połączenia kierownicy z kołami.
Dach wykonano z elektrofotochromatycznego szkła, które w razie potrzeby można szybko przyciemnić. Tylne fotele są rozkładane i wyposażone w funkcję masażu.
LF-Z Electrified ma układ napędu na cztery koła Direct4, który pozwala na sterowanie przepływu momentu obrotowego w bardzo dużym zakresie. W zależności od sytuacji auto może mieć napęd na przednie, tylne lub cztery koła.
W 2025 r. w gamie każdego modelu Lexusa ma się znaleźć wersja z napędem elektrycznym. Na dodatek za cztery lata firma zamierza sprzedawać więcej takich samochodów niż aut spalinowych. Od 2005 r. na całym świecie kupiono już prawie dwa miliony hybrydowych i elektrycznych Lexusów.
W tym roku pojawią się dwie nowości: druga generacja SUV-a klasy średniej NX i zmodernizowany sedan klasy wyższej ES. Oba samochody trafią na polski rynek w trzecim kwartale 2021 r.