Popularny model Kii przeszedł modernizację. Zmiany są drobne, ale za to dość liczne. Pojawiła się także zupełnie nowa wersja.
Kia XCeed debiutowała jako uzupełnienie kompaktowej gamy koreańskiego producenta w 2019 roku. Obecnie jest to najpopularniejszy z wariantów Ceeda, co niespecjalnie dziwi, zważywszy rosnącą popularność tej wielkości crossoverów w Europie.
Modernizacja, jaką Kia zafundowała XCeedowi, nie jest wyjątkowo duża, ale trzeba też przyznać, że ten model nieszczególnie jej potrzebował. W ramach liftingu XCeed otrzymał nowe diodowe reflektory (mają zintegrowane światła przeciwmgielne), przeprojektowane grill, zderzaki, tylne światła oraz wzory felg, a także trzy koleje kolory lakierów – zielony, żółty i szary. Wśród wersji debiutuje usportowiona GT-Line, dotąd nieobecna w gamie XCeeda, a wyróżniająca się na tle pozostałych jeszcze bardziej wyrazistą stylizacją.
Wnętrze zmieniło się w jeszcze mniejszym stopniu. System multimedialny korzysta z najnowszej wersji układu Kia Connect (do wyboru będą wersje z nawigacją i ekranem 10,25 cala oraz bez niej – z wyświetlaczami o przekątnej 5 lub 8 cali). Można do niego podłączyć poprzez Bluetooth dwa urządzenia naraz, a aktualizacje pobiera zdalnie. Ciekawostką jest funkcja Sports, która pozwala na żywo śledzić wyniki sportowe.
Wariant GT-Line wyróżniają m.in. spłaszczona u dołu kierownica, czarna podsufitka oraz sportowe siedzenia.
XCeed otrzymał ponadto ulepszone systemy bezpieczeństwa czynnego. I tak na przykład adaptacyjny tempomat współpracuje teraz z układem nawigacji, dzięki czemu może dostosowywać prędkość do obowiązującej na danej drodze, a także korygować ją przed zakrętami.
Kia XCeed będzie napędzana silnikami benzynowymi 1.0 R3 turbo 120 KM, 1.5 R4 turbo 160 KM oraz 1.6 R4 204 KM albo jednostką Diesla (1.6 136 KM) – wybrane warianty wspomaga technologia miokrohybrydowa. Ponadto w ofercie znajdzie się hybryda plug-in (silniki benzynowy 1.6 i elektryczny generujące łącznie 141 KM; zasięg w trybie jazdy elektrycznej to średnio 48 km, a w mieście – do 60 km). W zależności od wersji silnikowej oferowane są skrzynie manualna, manualna zautomatyzowana lub automatyczne dwusprzęgłowe.