Możliwość zaplanowania kosztów eksploatacji auta czasami bywa ważniejsza niż niewielkie na niej oszczędności. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą pakiety serwisowe. Co zawierają, ile kosztują, jakie są ich wady i zalety, kiedy warto w taki pakiet zainwestować?
Regularne przeglądy są niezbędne dla każdego samochodu, bez względu na jego wiek. Gdy auto jest na gwarancji – ich rola jest jeszcze większa.
Dlatego pakiety serwisowe to doskonała oferta dla klientów, którzy chcą uniknąć nieprzewidywalnych kosztów związanych z naprawami i przeglądami.
Dzięki nim po jednorazowej płatności można skorzystać z usług serwisowych obejmujących przeglądy i naprawy. Nie musimy się więc martwić zmieniającymi się cenami, łatwiej jest też zaplanować budżet na korzystanie z pojazdu w dłuższym okresie.
Pakiety serwisowe oferują stałą cenę, umożliwiając bezgotówkowe korzystanie z przeglądów na terenie całej Polski. Klienci mają dostęp do profesjonalnych serwisów, dzięki czemu nie muszą martwić się o jakość usługi. W takich miejscach stawia się na najwyższą jakość obsługi, co jest najlepszą możliwą opcją zarówno w przypadku aut używanych, jak i zupełnie nowych.
W skład pakietów serwisowych wchodzą przeglądy i wymienianie elementów, takich jak olej, filtry oleju, podkładki korka oleju, filtry paliwa, filtry pyłowe, świece zapłonowe oraz filtry powietrza.
Pakiety obowiązują przez określony czas, zazwyczaj do przekroczenia określonego przebiegu lub 5 lat.
Koszt wykupienia pakietów serwisowych różni się w zależności od wybranego modelu pojazdu. Można jednorazowo zapłacić pełną sumę, czyli najczęściej kilka tysięcy złotych, lub rozbić płatność na miesięczne raty. Znamy jednak ich wysokość, nie musimy martwić się o zmiany.
Wybierając pakiet serwisowy, klienci unikają corocznego wzrostu cen i konieczności każdorazowego płacenia za przegląd. Wszystkie usługi są realizowane w sposób bezgotówkowy, co stanowi wygodną opcję dla kierowców.
ASO świadczy usługi na najwyższym poziomie, dlatego generalnie warto skorzystać z ich usług. Dzięki pakietom serwisowym klienci mają pewność, że ich samochód jest w dobrych rękach, a wszelkie naprawy i przeglądy są wykonywane przez profesjonalistów.
Zwłaszcza w przypadku aut droższych, nowych – czyli słabo rozpoznanych przez niezależnych mechaników, nie zapominajmy też, że historia serwisowa w ASO podnosi wartość auta i zapewnia większą uwagę kolejnych nabywców.
Ma to jednak swoją cenę. Nie oszukujmy się, autoryzowane stacje nie słyną z niskich cen usług, co ma wyraźne odbicie na kosztach pakietów serwisowych. Na pewno okresowe przeglądy samochodu można zrobić taniej w innych miejscach.
Zakup pakietu serwisowego bez wątpienia ma mnóstwo zalet, co okupione jest jednak oczywistą wadą: kosztami. Czy warto decydować się na taki dodatkowy wydatek?
Oczywiście nie ma jednej odpowiedzi, wiele zależy od konkretnej oferty, modelu, warunków zakupu auta, planowanego okresu użytkowania oraz budżetu do zagospodarowania.
Można to traktować jako dodatkową polisę: nie musimy się martwić dodatkowymi kosztami. Nie mamy też wyjścia, będziemy serwisować auto w profesjonalnym zakładzie, co na pewno wyjdzie mu na zdrowie, nie ma wówczas sensu szukać oszczędności na częściach czy płynach – te wysokiej jakości mamy już opłacone.
W przypadku prostszych aut, które nie wymagają wielkiego zaangażowania w obsługę i cieszą się opinią niezawodnych, taka inwestycja może być zbyt kosztowna do uzyskiwanych korzyści.
Propozycja jest najbardziej korzystna dla kierowców, którzy z wyboru lub z powodu innych okoliczności (wymogi umowy leasingowej itp.) będą i tak korzystać z usług ASO.
Po wykupieniu pakietu przeglądów właściwie nie martwimy się dodatkowymi wydatkami (o ile w tracie przeglądu nie zostaną wykryte usterki lub zużycie elementów będzie wymuszało ich wymianę).
W wielu przypadkach możemy dobierać czas trwania umowy, dużo firm oferuje też pakiety dla aut używanych.
Przykładowe oferty pakietów serwisowych | |||
---|---|---|---|
Samochód | Zakres | Koszt (zł) | Uwagi |
Audi Q5 (2011-2019) | m.in. wymiana oleju silnikowego z filtrem i filtra kabinowego, oleju w DSG, oleju sprzęgła Haldex, płynu hamulcowego, świec zapłonowych (silniki benzynowe), uzupełnienie AdBlue (silniki Diesla) | 3760 | dla aut w wieku do 12 lat, obowiązkowe przeglądy okresowe z materiałami eksploatacyjnymi i kompleksową diagnostyką komputerową, umowa na 2 lata przy limicie 20 tys. km/rok |
BMW serii 3 Service Inclusive diesel (nowe auto) | serwis olejowy, wymiana filtrów, świec, sprawdzenie płynu hamulcowego i stanu pojazdu | 5000 | pakiet ograniczony jest do trzeciego roku wieku pojazdu i przebiegu 40 tys. km |
BMW serii 3 Service Inclusive diesel (nowe auto) | serwis olejowy, wymiana filtrów, świec, sprawdzenie płynu hamulcowego i stanu pojazdu | 12090 | zakres czynności ten sam, ale po rozszerzeniu na 6 lat i 120 tys. km trzeba zainwestować dużo więcej |
Kia Sportage 1.6 T-GDI (nowa) | m.in. wymiana oleju, serwis układu klimatyzacji i ogólna weryfikacja stanu zużycia podzespołów | 5341 | pakiet serwisowy na 4 lata lub 60 tys. km, przeglądy co 30 tys. km lub 2 lata (wymiany oleju co 15 tys. km/rok) |
Opel Astra z silnikiem spalinowym (nowy) | Obsługa zgodnie z harmonogramem serwisowym producenta, dotyczy standardowych warunków eksploatacji pojazdu w okresie, na który wykupiono pakiet Przeglądy Plus | 4197 | okres ochrony wynosi 4 lata i jest ograniczony przebiegiem 60 tys. km |
Volkswagen Tiguan | przeglądy zgodne z planem serwisowym wraz z niezbędnymi częściami eksploatacyjnymi | 3299 | okres ochrony wynosi 2 lata i jest ograniczony przebiegiem 20 tys. km/rok |
Przy obecnych cenach zakupu aut dokładanie kolejnych wydatków nie jest pomysłem, który budzi duży entuzjazm. Niestety, przy wyborze samochodu z salonu w zasadzie i tak jesteśmy w praktyce skazani na korzystanie z nie najtańszych usług ASO, a wybór pakietu serwisowego jest w pewnym sensie polisą na ewentualne wzrosty cen w przyszłości. Choć oczywiście ma to swoją cenę.