Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Renault Talisman Grandtour przód i bok w ruchu

Renault Talisman Grandtour TCE 160 EDC – test

Tygodnik Motor

Renault Talisman Grandtour TCE 160 EDC – test

Odświeżenie Renault Talismana przyniosło mu niewielkie, ale bardzo przydatne poprawki.

Talisman jest na rynku ponad 5 lat. To za mało, żeby się zestarzeć, ale wystarczy, by doczekać się wielu nowszych rywali. Walkę z nimi ma temu modelowi ułatwić lifting, jaki niedawno przeszedł.

Na zewnątrz zmiany są kosmetyczne. Z przodu najłatwiej dostrzec inaczej wyprofilowany zderzak i nowe lampy (Full LED w każdym Talismanie), z tyłu – chromowane listwy wpisane w światła.

W środku przemodelowano kokpit, ułatwiając korzystanie z tempomatu (włącznik wreszcie jest na kierownicy) czy klimatyzacji (nowy panel pozwala zmieniać siłę i kierunek nawiewu bez sięgania do ekranu dotykowego). Uchwyty na napoje są teraz większe i podświetlone, a przed dźwignią automatu pojawiła się ładowarka indukcyjna.

_MG_3711
W kokpicie powiększono ekrany i poprawiono jakość montażu. Obsługa pozostała wygodna.

Po trzaskach, jakie dochodziły z kokpitu w pierwszych Talismanach nie ma śladu – jakość montażu i tworzyw zadowoli nawet malkontentów.

Ale w oczy najbardziej rzucają się nowe ekrany. Ten przed kierowcą wcześniej miał 7 cali, a teraz urósł do 10,2'' i prezentuje cały zestaw wskaźników. Centralny wyświetlacz ma 9,3 cala, jest znacznie szerszy niż dotąd i zyskał nowy, bardzo dobry system multimedialny.

Dane techniczne Renault Talisman Grandtour TCe 160 EDC Intens
Silnik benzynowy, turbo
Pojemność skokowa 1332 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Moc maksymalna 158 KM/5500
Maks. moment obrotowy 270 Nm/1800
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut./7-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 487/187/147 cm
Rozstaw osi 281 cm
Średnica zawracania 11,6 m
Masa/ładowność 1439/630 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.) 572/1681 l
Pojemność zbiornika paliwa 50 l (Pb 95)
Opony 245/45 R18
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.)
Prędkość maksymalna 201 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s
Średnie zużycie paliwa 6,2-7,1 l/100 km
Zasięg 800 km
Cena 145 900 zł

Silnik 1.3 z automatem zaskakująco dobrze radzi sobie z tym 4,9-metrowym kombi. Żwawo odpowiada na dodanie gazu, zapewnia przyzwoite osiągi i nie zużywa dużo paliwa: niemal 9 l na 100 km w mieście, ok. 6 l w trasie, 7,5 l na drodze ekspresowej i 9,5 l przy autostradowym tempie. Takie wyniki wymagają jednak w miarę spokojnego stylu jazdy, który Renault nagradza świetnym komfortem podróżowania.

_MG_4211
Nowe światła z wkomponowanymi chromowanymi listwami dodały tyłowi Renault elegancji.

Renault Talisman Grandtour TCe 160 EDC: podsumowanie

  • Przyjemne, obszerne wnętrze, duży bagażnik, świetne multimedia, wysoki komfort, niezłe prowadzenie, więcej niż wystarczający silnik, dobry automat, bogate wyposażenie
  • Przeciętna widoczność, dość wysoka cena, niespiesznie działający układ start-stop

Lifting Renault Talismana nie przyniósł rewolucji, ale uczynił to duże francuskie kombi jeszcze bardziej udanym.

Renault Talisman Grandtour TCe 160 EDC: galeria zdjęć

Czytaj także