Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Mechanik ogląda silnik Diesla

Solidne i trwałe silniki Diesla – sprawdzone, popularne i proste konstrukcje, polecane auta używane, w których można je spotkać

Solidne i trwałe silniki Diesla – sprawdzone, popularne i proste konstrukcje, polecane auta używane, w których można je spotkać

Każdy z prezentowanych przez nas diesli powinien „wykręcić” minimum 300-400 tys. km. W sprzyjających okolicznościach te jednostki mogą bez remontu przejechać nawet dwa razy tyle. W naszym zestawieniu – najlepsze silniki Diesla o pojemności 1,9-2,1 l, jakie powstały w ostatnich latach, a także popularne i polecane samochody używane, w których występowały. 

  • Sprawdzone
    Prezentowane silniki mają duży staż rynkowy, a zatem zdążyły się już sprawdzić i z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy określić, co się w nich psuje i przy jakim przebiegu.
  • Proste
    Ograniczamy się do niezbędnego minimum: 4 cylindry, jedna turbosprężarka, rozrząd – bez zbędnych kombinacji. To ogranicza koszty ewentualnych napraw. 
  • Popularne
    Popularne, czyli takie, które są dobrze zaopatrzone w nowe i używane części zamienne. I naprawi je każdy dobry warsztat.

Najpopularniejsze diesle pochodzą z Francji, Niemiec i Włoch. Czasy dominacji Volkswagena to już historia, co nie jest jednak problemem – jednostki innych marek w niczym nie ustępują współczesnym jednostkom TDI. Warto podkreślić, że chodzi nie tylko o awaryjność, ale także o osiągi, zużycie paliwa i koszty serwisowania.

W naszym zestawieniu zabrakło natomiast jednostek japońskich. Oczywiście, nie są złe, ale okazują się znacznie droższe w serwisowaniu.

Skupiliśmy się na silnikach o pojemności 1,9-2,1 l, które oferują dużo lepszą dynamikę od dostępnych w tych samych autach silników 1.5-1.7, palą niemal tyle samo, a bywają trwalsze. 

Uwaga! Szukając pojazdu z importu, warto mieć świadomość, że jego konfiguracja może odbiegać od tej typowej dla rynku polskiego. Nie chodzi tu o bogatsze wyposażenie, ale o układy oczyszczające spaliny. Ekologiczne nowinki wprowadzano najszybciej w bogatych krajach. Praktykowano tam także doposażanie już sprzedanych diesli w DPF. Taki „upgrade” uprawniał do poruszania się w strefach zastrzeżonych dla aut o wyższej normie Euro. Szkoda, że umyka to naszym ustawodawcom.

Silnik 2.0 M-Jet (Fiat)

  • Debiut: 2008 r. 
  • Zakres mocy: 136-195 KM

uzywane polecane diesle_fiat 20multijet

Diesel Fiata jest żwawy, oszczędny i tani w serwisowaniu, a do tego trwały (oryginalne wtryskiwacze bez trudu wytrzymują ponad 200 tys. km). Ta jednostka jest chyba najtańszym w obsłudze dieslem tej klasy na rynku.

  • niskie zapotrzebowanie na paliwo, tanie części, trwałość 
  • niezbyt cicha praca na biegu jałowym 

Typowe usterki

  • Warto regularnie wymieniać uszczelkę smoka pompy oleju (typowy problem Opla Insignii). Z powodu utraty jej szczelności spada ciśnienie oleju i zacierają się panewki.

Popularne modele

  • Alfa Romeo: Giulietta, 159
  • Fiat: Bravo, Croma, Freemont, Sedici
  • Jeep: Cherokee, Renegade
  • Lancia Delta
  • Opel: Astra, Insignia
  • Saab 9-5
  • Suzuki SX4

Alfa Romeo 159 2.0 M-Jet (2005-2011)

  • Orientacyjne ceny: od 15 do 40 tys. zł

uzywane polecane diesle_alfa romeo 159

Dane techniczne: 2.0 M-Jet

Silnik: diesel, pojemność: 1956 cm3, moc: 170 KM, maksymalny moment obrotowy: 360 Nm, prędkość maksymalna: 218 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s, średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km

Alfę 159 można kupić nawet za 8 tys. zł, ale będzie to starsza wersja 1.9 JTD. Tamten silnik jest jeszcze trwalszy, ale 2.0 też nie jest zły, a wyższa moc cieszy, zwłaszcza w takim modelu.

Auto ma zadatki na youngtimera, więc lepiej szukać zadbanych egzemplarzy, niż łakomić się na okazje cenowe. Godne szczególnego polecenia są np. sportowe wersje z pakietem Ti.

  • piękna stylizacja, atrakcyjne ceny aut
  • uwaga na zużyte, ręczne skrzynie biegów, w tym modelu lepiej spisują się automaty

Opel Insignia A 2.0 CDTI (2008-2017)

Orientacyjne ceny: od 15 do 70 tys. zł

uzywane polecane diesle_opel insignia

Dane techniczne: 2.0 CDTI

Silnik: diesel, pojemność: 1956 cm3, moc: 163 KM, maksymalny moment obrotowy: 380 Nm, prędkość maksymalna: 218 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km

Opel Insignia A był popularnym samochodem flotowym, więc używanych egzemplarzy nie brakuje. Królują diesle o mocy 130 oraz 163 KM – my polecamy ten drugi wariant, ponieważ model należy do najcięższych w swoim segmencie. Naszym zdaniem nie jest to jednak wada dyskwalifikująca – użytkownicy chwalą sobie wyjątkową stabilność Insignii podczas jazdy autostradą

  • bardzo duży wybór w ogłoszeniach
  • drobne niedociągnięcia jakościowe

Opel Zafira C 2.0 CDTI (2012-2019)

  • Orientacyjne ceny: od 30 do 90 tys. zł

uzywane polecane diesle_opel zafira

Dane techniczne: 2.0 CDTI

Silnik: diesel, pojemność: 1956 cm3, moc: 130 KM, maksymalny moment obrotowy: 300 Nm, prędkość maksymalna: 192 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,5 s, średnie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km

Auto jest przemyślane, dobrze wykonane i zazwyczaj świetnie wyposażone. Dwulitrowy diesel idealnie pasuje do rodzinnego charakteru tego samochodu. W ogłoszeniach, oprócz najpopularniejszej, 130-konnej, spotykamy jeszcze 100- i 170 -konną wersję tego silnika

  • wzorowa przestronność i funkcjonalność 
  • problemy z filtrem cząstek stałych w autach eksploatowanych głównie w mieście

silnik 2.1 CDi (Mercedes)

  • Debiut: 1997 r. 
  • Zakres mocy: 82-204 KM

uzywane polecane diesle_mercedes 21 cdi

Pierwsza generacja tej jednostki miała kod OM611, kolejne – OM646 i OM651. To jeden z najlepszych silników wysokoprężnych na rynku. Pomijając aferę z wtryskiwaczami z 2008 roku, jednostka nie ma większych wad i osiąga gigantyczne przebiegi.

  • trwałość, dostępność części 
  • niezbyt niskie zużycie paliwa w mieście 

Typowe usterki

  • W wersjach OM651 wycieki oleju z okolic napinacza rozrządu.

Popularne modele

  • Mercedes: klasa C, klasa E, klasa S, ML, Vito, Viano; Chrysler PT Cruiser;
  • Jeep: Compass, Pariot

Mercedes klasy C W204 220 CDI (2007-2014)

  • Orientacyjne ceny: od 25 do 80 tys. zł

uzywane polecane diesle_mercedes c

Dane techniczne: 200 CDI

Silnik: diesel, pojemność: 2143 cm3, moc: 136 KM, maksymalny moment obrotowy: 270 Nm, prędkość maksymalna: 215 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s, średnie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km

Ten model sprawuje się znacznie lepiej od poprzednika. Sprawdzony silnik 220 CDI pasuje tu idealnie. Stosowano dwie różne rodziny: OM646 (2148 cm3) i OM651 (2143 cm3). Typowych usterek jest bardzo mało. Filtry cząstek nie sprawiają problemów. Diesel 2,1 litra jest podstawowym silnikiem w gamie, więc z zakupem takiej odmiany nie ma problemów.  

  • dobre zabezpieczenie antykorozyjne, niski poziom awaryjności, komfort jazdy
  • wysokie przebiegi używanych aut

Mercedes klasy E W212 220 CDI (2009-2016)

  • Orientacyjne ceny: od 25 do 90 tys. zł  

uzywane polecane diesle_mercedes e

Dane techniczne: 200 CDI

Silnik: diesel, pojemność: 2143 cm3, moc: 136 KM, maksymalny moment obrotowy: 360 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km

Opisywany diesel jest najtańszą w eksploatacji jednostką występującą w tym modelu. Obok polecanej, bazowej wersji 200 CDI są jeszcze mocniejsze 220 i 250 CDI, ale to już odmiany biturbo. Egzemplarze za 25-30 tys. to zazwyczaj taksówki z przebiegiem 600-800 tys. km.

  • bardzo wysoki komfort jazdy 
  • gigantyczne przebiegi, przeciętne osiągi (jak na możliwości tej konstrukcji)

Mercedes klasy S W221 250 CDI (2005-2013)

  • Orientacyjne ceny: od 45 do 90 tys. zł

uzywane polecane diesle_mercedes s

Dane techniczne: 250 CDI

Silnik: diesel, pojemność: 2143 cm3, moc: 204 KM, maksymalny moment obrotowy: 500 Nm, prędkość maksymalna: 240 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 s, średnie zużycie paliwa: 5,8 l/100 km

Ten model umieściliśmy tu jako ciekawostkę. Nie wszyscy wiedzą bowiem, że silnik OM651 trafił nawet pod maskę klasy S, czyniąc z niej najbardziej ekonomiczną wersję w historii. Niestety jest to silnik biturbo, w wersji 204 KM, a więc nie do końca pasuje do naszego zestawienia „prostych diesli”. Ale dla klasy S można chyba zrobić wyjątek. 

  • żaden ówczesny rywal nie łączył takiego komfortu z tak małym silnikiem
  • znikoma podaż, duże przebiegi

Silnik 2.0 HDi/TDCi (PSA/Ford)

  • Debiut: 2002 r. 
  • Zakres mocy: 109-210 KM

uzywane polecane diesle_peugeot 20hdi

Dwulitrowy diesel opracowany wspólnie przez francuską grupę PSA i Forda. Jednostki HDi różnią się jednak minimalnie od TDCi. Dla przykładu: w 2.0 HDi (auta francuskie) filtr cząstek wymaga uzupełniania płynu Eolys, w 2.0 TDCi (w Fordach) to tzw. filtr suchy. Na szczęście obie wersje działają bez zarzutu.

  • tanie części, trwałość, kultura pracy 
  • niezbyt niskie spalanie w mieście 

Typowe usterki

  • psują się głównie drobiazgi, np. koła pasowe napędu osprzętu

Popularne modele

  • Citroen: C4, C5, C8
  • Peugeot: 307, 308, 407, 607, 807, 3008
  • Ford: Focus, Mondeo IV, C-Max, S-Max, Kuga
  • Volvo: C30, S40, V50, S60, S80

Citroen C5 II 2.0 HDi (2008-2017)

  • Orientacyjne ceny: od 14 do 65 tys. zł

uzywane polecane diesle_citroen c5

Dane techniczne: 2.0 HDi

Silnik: diesel, pojemność: 1997 cm3, moc: 163 KM, maksymalny moment obrotowy: 340 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s, średnie zużycie paliwa: 5,1 l/100 km

Kiedyś to francuskie auto było niedoceniane, ale obecnie cieszy się znacznie większym wzięciem, ponieważ okazało się, że jest nie tylko komfortowe, ale również niezawodne. Filtr cząstek stałych nie uprzykrza życia, ale trzeba pamiętać, że wymaga uzupełniania płynu, który obniża temperaturę spalania sadzy.

  • do wyboru mamy wersje z zawieszeniem hydropneumatycznym lub tradycyjnym
  • ograniczona liczba serwisów wyspecjalizowanych w „hydropneumatyce”

Ford Mondeo Mk4 2.0 TDCi (2007-2014)

  • Orientacyjne ceny: od 7 do 65 tys. zł

uzywane polecane diesle_ford mondeo

Dane techniczne: 2.0 TDCi:

Silnik: diesel, pojemność: 1997 cm3, moc: 163 KM, maksymalny moment obrotowy: 340 Nm, prędkość maksymalna: 220 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km

Olbrzymi, rodzinny samochód, który na dodatek świetnie się prowadzi. Dominują srebrne, białe i granatowe kombi po flotach. Większość ma właśnie silnik 2.0 TDCi. Alternatywny – 1.8 TDCi – to stara konstrukcja Forda, ma gorsze osiągi i niższą trwałość układu wtryskowego.  

  • wzorowa przestronność i funkcjonalność 
  • przeciętna jakość tapicerek w bazowych wersjach wyposażenia

Peugeot 508 I 2.0 HDi (2010-2018)

  • Orientacyjne ceny: od 18 do 80 tys. zł

uzywane polecane diesle_peugeot 508

Dane techniczne: 2.0 HDi

Silnik: diesel, pojemność: 1997 cm3, moc: 163 KM, maksymalny moment obrotowy: 340 Nm, prędkość maksymalna: 226 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, średnie zużycie paliwa: 5,2 l/100 km

Ostatni konserwatywny Peugeot. Wygodny, cichy, świetnie nadaje się na dalsze trasy. Do wyboru są trzy wersje wysokoprężne: 1.6 HDi, 2.0 HDi oraz 2.2 HDi. Polecana 2.0 HDi – pojawia się w tej grupie najczęściej. Ciekawostka: podstawowe odmiany mają z przodu zawieszenie typu McPherson, a sportowe GT – układ wielowahaczowy, taki jak w starszym modelu 407.

  • dobre wyciszenie, niska awaryjność, skuteczne zabezpieczenie antykorozyjne
  • przeciętne fabryczne multimedia

Silnik 2.0 dCi (Renault/Nissan)

  • Debiut: 2005 r. 
  • Zakres mocy: 90-178 KM

uzywane polecane diesle_renault 20dci

W przeciwieństwie do przeciętnego 1.9 dCi opisywany 2.0 dCi (opracowany z Nissanem) okazał się udaną konstrukcją. Pracuje kulturalnie, jest ekonomiczny i dość żywotny. Na rynku występuje wiele wersji tej jednostki. Polecamy 130- i 150-konną.

  • ma niezawodny łańcuch rozrządu
  • 2.0 dCi jest dużo mniej popularny niż 1.5 dCi

Typowe usterki

  • W odmianach mocniejszych niż 150 KM zdarzały się problemy z głowicą

Popularne modele

  • Renault: Megane (II/III), Laguna (II/III), Talisman, Scenic (II/III), Espace (IV), Koleos, VelSatis
  • Nissan: Qashqai, X-Trail

Nissan Qashqai I (2007-2013)

  • Orientacyjne ceny: od 20 do 55 tys. zł  

uzywane polecane diesle_nissan qashqai

Dane techniczne: 2.0 dCi

Silnik: diesel, pojemność: 1994 cm3, moc: 150 KM, maksymalny moment obrotowy: 320 Nm, prędkość maksymalna: 191 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s, średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km

Zgrabny kompaktowy SUV wciąż może się podobać. Wersja z polecanym silnikiem 2.0 dCi jest znacznie mniej popularna od modeli 1.5 dCi i 1.6 dCi. Była oferowana wyłącznie z napędem na cztery koła, najczęściej w topowych konfiguracjach wyposażenia.

  • wersja 2.0 dCi 4x4 ma lepsze parametry od współczesnych generacji Qashqaia 
  • po zakupie Qashqaia warto odwiedzić ASO i sprawdzić, czy auto zaliczyło wszystkie akcje serwisowe, korozja nadwozia

Renault Laguna III 2.0 dCi (2007-2015)

  • Orientacyjne ceny: od 10 do 50 tys. zł  

uzywane polecane diesle_renault laguna

Dane techniczne: 2.0 dCi

Silnik: diesel, pojemność: 1995 cm3, moc: 150 KM, maksymalny moment obrotowy: 340 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km

Laguna III jest dużo lepsza od poprzedniczki. 2-litrowy diesel należy do najpopularniejszych silników w całej gamie. Koło dwumasowe i filtr cząstek nie sprawiają problemów. Wersje 4Control mają system skrętnych kół tylnej osi (jest niezawodny).

  • bardzo atrakcyjne ceny aut, dobre osiągi 
  • szybkie zużycie tapicerek, zwłaszcza w bazowych wersjach, postępujący spadek wartości

Renault Talisman (2015-2022)

  • Orientacyjne ceny: od 40 do 150 tys. zł

uzywane polecane diesle_renault talisman

Dane techniczne: 2.0 dCi

Silnik: diesel, pojemność: 1997 cm3, moc: 160 KM, maksymalny moment obrotowy: 360 Nm, prędkość maksymalna: 217 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km

Talisman debiutował w 2015 roku, ale wersja 2.0 dCi dołączyła do gamy dopiero w 2018 roku. Ta konfiguracja występowała w trzech wersjach mocy: 160, 190 i 200 KM. Wszystkie są wyposażone w przekładnię dwusprzęgłową EDC. O ile finanse na to pozwalają, warto szukać aut z końca produkcji – są one lepiej zmontowane i mniej awaryjne.

  • wysoki komfort jazdy, jedno z najtańszych aut w segmencie, bezpieczeństwo
  • awaryjna elektronika

Silnik 1.9 TDI (Grupa Volkswagen)

  • Debiut: 1991 r. 
  • Zakres mocy: 175-160 KM

uzywane polecane diesle_vw 19tdi

Ten silnik zrewolucjonizował segment kompaktowych diesli, oferując niespotykane wcześniej osiągi przy zaskakująco niskim zużyciu paliwa. Udało się to uzyskać za sprawą bezpośredniego wtrysku paliwa. Początkowo był zasilany pompą wtryskową, później pompowtryskiwaczami.

  • bardzo niskie zużycie paliwa, tanie części, wysoka trwałość
  • głośna praca, przebiegi aut 

Typowe usterki

  • awarie panewek (silniki z lat 2005-2010)

Popularne modele

  • Audi: A3, A4, A6
  • Seat: Ibiza, Leon, Toledo
  • Skoda: Fabia, Octavia, Superb; 
  • Volkswagen: Golf, Bora, Passat, T4

Audi A4 B6/B7 1.9 TDI (2000-2008)

  • Orientacyjne ceny: od 8 do 40 tys. zł

uzywane polecane diesle_audi ar b6

Dane techniczne: 1.9 TDI

Silnik: diesel, pojemność: 1896 cm3, moc: 130 KM, maksymalny moment obrotowy: 285 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km

Silnik 1.9 TDI debiutował w Audi 80 B4, ale te samochody już praktycznie nie występują na rynku. Jednostkę tę możemy natomiast znaleźć jeszcze w Audi A4 B6 oraz B7 (100-130 KM). Auta te doskonale zabezpieczono przed korozją, ale ze względu na wiek i przebieg (zwykle ponad 500 tys. km) nie można już zbyt wiele oczekiwać od ich mechaniki.

  • jeśli ktoś trafi na zadbany egzemplarz, będzie miał „pancerny samochód” na lata
  • większość aut jest już wyeksploatowana

Skoda Superb I 1.9 TDI (2001-2006)

  • Orientacyjne ceny: od 7 do 30 tys. zł

uzywane polecane diesle_skoda superb

Dane techniczne: 1.9 TDI

Silnik: diesel, pojemność: 1896 cm3, moc: 130 KM, maksymalny moment obrotowy: 285 Nm, prędkość maksymalna: 205 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,4 s, średnie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km

Pierwsza generacja współczesnej Skody Superb powstała w oparciu o technikę Volkswagen Passata B5, ale otrzymała dłuższy o ok. 10 cm rozstaw osi i dzięki temu oferuje znacznie więcej miejsca na kolana pasażerów jadących z tyłu

  • dużo egzemplarzy pochodzi z polskiej sieci sprzedaży 
  • te auta – podobnie jak Passaty – są już dość mocno zużyte

Volkswagen Passat B5/B5 FL 1.9 TDI (1996-2005)

  • Orientacyjne ceny: od 5 do 30 tys. zł   

uzywane polecane diesle_vw passat b5

Dane techniczne: 1.9 TDI

Silnik: diesel, pojemność: 1896 cm3, moc: 130 KM, maksymalny moment obrotowy: 285 Nm, prędkość maksymalna: 208 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km

W tamtych czasach Passat był konstrukcyjnym krewniakiem Audi A4 – różnił się stylizacją, jakością wykończenia i gamą silnikową, ale jednostka 1.9 TDI była jego podstawowym dieslem. Auta z końcówki produkcji nadal spisują się nieźle, aczkolwiek wiele z nich wymaga remontu wielowahaczowego zawieszenia. 

  • rewelacyjne zaplecze tanich części, olbrzymia podaż aut
  • coraz trudniej znaleźć egzemplarz w dobrym stanie

Silnik 2.0 TDI CR (Grupa Volkswagen)

  • Debiut: 2007 r. 
  • Zakres mocy: 102-240 KM

uzywane polecane diesle_audi 20tdi

Polecana wersja z zasilaniem common rail to lepsza konstrukcja od starszej generacji tej jednostki wyposażonej w pompowtryskiwacze. Nie chodzi tylko o kulturę pracy, ale o niższy poziom awaryjności. Wraz z tą jednostką grupa Volkswagen powróciła do czołówki producentów diesli.

  • dość wysoki poziom niezawodności, kultura pracy, doskonałe parametry techniczne
  • ten silnik wywołał aferę dieselgate

Typowe usterki

  • pierwsze egzemplarze miały awaryjny układ wtryskowy

Popularne modele

  • Audi: A4 (B8), A6 (C6 FL), A6 (C7)
  • Seat: Leon (III), Alhambra (II)
  • Skoda: Octavia (III), Superb (III), Kodiaq
  • Volkswagen: Golf (VII), Passat (B6 FL/B7), Tiguan

Audi A4 B8 2.0 TDI CR (2007-2015)

Orientacyjne ceny: od 24 do 150 tys. zł

uzywane polecane diesle_audi a4 b8

Dane techniczne: 2.0 TDI

Silnik: diesel, pojemność: 1968 cm3, moc: 170 KM, maksymalny moment obrotowy: 350 Nm, prędkość maksymalna: 230 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 s, średnie zużycie paliwa: 5,2 l/100 km

To wyjątkowo udana generacja Audi A4. Wysoka jakość wykonania nadwozia idzie w parze z niezłymi dieslami. Silnik 2.0 TDI jest tu jednostką podstawową, ale w popularnej, 170-konnej wersji okazuje się więcej niż wystarczający. Te auta mają już swoje lata, ale jeśli są zadbane, w niczym nie ustępują współczesnym konstrukcjom, przynajmniej jeśli chodzi o osiągi i prowadzenie. Polecamy zarówno wersje z napędem przednim, jak też quattro

  • bardzo wysoka jakość wykonania, doskonałe parametry trakcyjne
  • plaga egzemplarzy powypadkowych

Volkswagen Passat B7 2.0 TDI CR (2010-2014)

Orientacyjne ceny: od 25 do 65 tys. zł

uzywane polecane diesle_vw passat b7

Dane techniczne: 2.0 TDI

Silnik: diesel, pojemność: 1968 cm3, moc: 170 KM, maksymalny moment obrotowy: 350 Nm, prędkość maksymalna: 217 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s, średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km

Passat B7 to wersja poliftingowa modelu B6 produkowanego od 2005 r. Silnik 2.0 TDI CR trafił do B6 w 2008 roku. W modelu B7 dostępny był przez cały okres produkcji. Polecamy generację B7, ponieważ jest znacznie mniej awaryjna od starszej, która uchodzi za najgorszą w całej historii Passata.

  • solidne wykonanie, wyeliminowanie większości słabych stron modelu B6 
  • wysokie ceny używanych egzemplarzy

PODSUMOWANIE

Szukając dobrego 4-cylindrowego diesla, nie warto upierać się przy jednej z wymienionych marek. Każdy z prezentowanych silników będzie sensownym wyborem, pod warunkiem że trafimy na egzemplarz w dobrym stanie. Oczywiście, najlepiej szukać auta z przebiegiem niższym niż 300 tys. km, ale nie należy odrzucać samochodów, które przejechały więcej, ale były odpowiednio serwisowane.

Czytaj także