Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen Polo V

Volkswagen Polo V

Volkswagen Polo V

Jedno z najbardziej dojrzałych aut miejskich. Polo zachwyca wykończeniem. Jest też komfortowe i pewne w prowadzeniu.

  • Lata produkcji: 2009-2017
  • Silniki: benz. 1.0-2.0 (60-220 KM), diesle 1.2-1.6 (75-105 KM)
  • Wersje: htb 3d, 5d
  • Długość/rozstaw osi: 397/247 cm, szerokość/wysokość: 168/145-148 cm, bagażnik: 280-952 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Polo jest jednym z największych aut miejskich. Dotyczy to również wnętrza czy bagażnika. W efekcie mały Volkswagen zdaje egzamin podczas dłuższych podróży. Z powodzeniem może też pełnić rolę auta rodzinnego. W lepszych wersjach wrażenie robi wykończenie wnętrza. W bazowych producent oszczędzał na materiałach.

Volkswagen-Polo-V_3

Kokpit, jak przystało na Volkswagena, jest przejrzysty, ergonomiczny i łatwy w obsłudze.

SILNIKI

Najlepszą opinią cieszy się wolnossący silnik 1.4 16V. Trzycylindrowe 1.2 są zbyt słabe, a TSI sprzed liftingu mogą sprawiać wiele kosztownych problemów. Bezpiecznym wyborem są silniki wprowadzone po modernizacji, jak również diesel 1.6 TDI – oszczędny i trwały.

AWARYJNOŚĆ

Polo to solidna konstrukcja, która jest wolna od nagle pojawiających się usterek. Większość problemów wynika z naturalnego zużycia części (np. łożysk kół, tulei zawieszenia, sprzęgła itd.). Dotyczy to szczególnie diesli, których realne przebiegi są bardzo wysokie. Minusem są słabe łańcuchy rozrządu w benzynowych silnikach 1.2/1.2 TSI oraz 1.4 TSI (do liftingu).

KOSZTY

Czas płynie, a ceny Polo praktycznie stoją w miejscu. Tanieją głównie skromnie wyposażone auta z dużymi przebiegami, które są trudne do sprzedania. Bieżąca obsługa serwisowa jest relatywnie tania ze względu na bardzo dużą bazę niedrogich zamienników.

SYTUACJA RYNKOWA

Do wyboru jest ponad 800 samochodów. Najtańsze warto jednak odrzucić – Polo cieszy, gdy jest dobrze wyposażone.

Volkswagen-Polo-V_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Na rynku nie brakuje sprowadzonych aut o niepewnej historii. Kto nie chce wpaść w pułapkę, a akceptuje wyższe ceny, może przejrzeć ofertę Das Welt Auto, która przewiduje kontrolę stanu pojazdu i naprawy przed jego sprzedażą.
  • Uterenowione CrossPolo ma dodatkowe 15 mm prześwitu i offroadowy pakiet stylistyczny.
  • Do 2014 r. wersja GTI miała podwójnie doładowany silnik 1.4 TSI TC (180 KM).

CENY

14 000 zł – Za mniej niż 14 tys. zł uda się kupić świeżo sprowadzone, niezarejestrowane w Polsce Polo w złym stanie.
25 000 zł – Rozsądny budżet zakupowy, gdy na celowniku jest benzynowa wersja 1.2 TSI lub turbodiesel 1.6 TDI.
45 000 zł – Bogato wyposażone, krajowe auta od pierwszego właściciela. Często sprzedawane przez ASO Volkswagena.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

HISTORIA MODELU

2009 debiutuje Polo V (typ 6R)
2010 gamę uzupełnia uterenowiona wersja CrossPolo ze zwiększonym prześwitem
2013 limitowane Polo R WRC Street (220 KM)
2014 modernizacja – zmieniono zderzaki, lampy oraz paletę silników
2017 premiera Polo VI (AW)

Volkswagen-Polo-V_5

Trzydrzwiowe Polo z pakietem R-Line.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Usterki rozrządu w silnikach TSI
    Szybko zużywający się łańcuch bywał czasami wymieniany podczas gwarancji.
    Koszt wymiany łańcucha: od 1200 zł
  • Serwisowanie skrzyni DSG
    Skrzynie DSG przy przebiegu pow. 150 tys. km mogą wymagać pierwszych napraw.
    Koszt wymiany sprzęgieł: od 1500 zł
  • Awarie cewek zapłonowych
    Jednym z mniej trwałych elementów osprzętu silników benzynowych są cewki.
    Koszt wymiany: od 200 zł
  • Hałasy z zawieszenia
    Najszybciej zużywają się tanie łączniki stabilizatorów oraz łożyska kół.
    Koszt naprawy: od 200 zł

ZALETY I WADY

+ Zaskakująco wysoki komfort jazdy.
+ Bardzo dobre właściwości jezdne.
+ Wygląd wnętrza w droższych wersjach.
+ Duże zaplecze tanich części zamiennych.

- Relacja ceny do wieku i wyposażenia.
- Osiągi bazowych wersji silnikowych.
- Wiele Polo ma przekręcone przebiegi.

Volkswagen-Polo-V_4

W droższych wersjach 280-litrowy bagażnik ma podwójną podłogę.

WARTO KUPIĆ

Dobrze sprawdzają się benzynowe 1.0 TSI oraz 1.2 TSI. Polecamy modele po face liftingu – mają silniki z rozrządem na pasku.

UWAŻAJ NA

Samochody z dwusprzegłową przekładnią DSG z przebiegami powyżej 150 tys. Auta z doładowanymi 1.2 TSI (sprzed 2014 r.).

NASZA OCENA

Funkcjonalność 5/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 5/6
Koszty 4/6

SUMA 19/24 pkt

Czytaj także