Jedno z najbardziej dojrzałych aut miejskich. Polo zachwyca wykończeniem. Jest też komfortowe i pewne w prowadzeniu.
Polo jest jednym z największych aut miejskich. Dotyczy to również wnętrza czy bagażnika. W efekcie mały Volkswagen zdaje egzamin podczas dłuższych podróży. Z powodzeniem może też pełnić rolę auta rodzinnego. W lepszych wersjach wrażenie robi wykończenie wnętrza. W bazowych producent oszczędzał na materiałach.
Najlepszą opinią cieszy się wolnossący silnik 1.4 16V. Trzycylindrowe 1.2 są zbyt słabe, a TSI sprzed liftingu mogą sprawiać wiele kosztownych problemów. Bezpiecznym wyborem są silniki wprowadzone po modernizacji, jak również diesel 1.6 TDI – oszczędny i trwały.
Polo to solidna konstrukcja, która jest wolna od nagle pojawiających się usterek. Większość problemów wynika z naturalnego zużycia części (np. łożysk kół, tulei zawieszenia, sprzęgła itd.). Dotyczy to szczególnie diesli, których realne przebiegi są bardzo wysokie. Minusem są słabe łańcuchy rozrządu w benzynowych silnikach 1.2/1.2 TSI oraz 1.4 TSI (do liftingu).
Czas płynie, a ceny Polo praktycznie stoją w miejscu. Tanieją głównie skromnie wyposażone auta z dużymi przebiegami, które są trudne do sprzedania. Bieżąca obsługa serwisowa jest relatywnie tania ze względu na bardzo dużą bazę niedrogich zamienników.
Do wyboru jest ponad 800 samochodów. Najtańsze warto jednak odrzucić – Polo cieszy, gdy jest dobrze wyposażone.
14 000 zł – Za mniej niż 14 tys. zł uda się kupić świeżo sprowadzone, niezarejestrowane w Polsce Polo w złym stanie.
25 000 zł – Rozsądny budżet zakupowy, gdy na celowniku jest benzynowa wersja 1.2 TSI lub turbodiesel 1.6 TDI.
45 000 zł – Bogato wyposażone, krajowe auta od pierwszego właściciela. Często sprzedawane przez ASO Volkswagena.
2009 debiutuje Polo V (typ 6R)
2010 gamę uzupełnia uterenowiona wersja CrossPolo ze zwiększonym prześwitem
2013 limitowane Polo R WRC Street (220 KM)
2014 modernizacja – zmieniono zderzaki, lampy oraz paletę silników
2017 premiera Polo VI (AW)
+ Zaskakująco wysoki komfort jazdy.
+ Bardzo dobre właściwości jezdne.
+ Wygląd wnętrza w droższych wersjach.
+ Duże zaplecze tanich części zamiennych.
- Relacja ceny do wieku i wyposażenia.
- Osiągi bazowych wersji silnikowych.
- Wiele Polo ma przekręcone przebiegi.
Dobrze sprawdzają się benzynowe 1.0 TSI oraz 1.2 TSI. Polecamy modele po face liftingu – mają silniki z rozrządem na pasku.
Samochody z dwusprzegłową przekładnią DSG z przebiegami powyżej 150 tys. Auta z doładowanymi 1.2 TSI (sprzed 2014 r.).
Funkcjonalność 5/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 5/6
Koszty 4/6
SUMA 19/24 pkt