Nowa generacja Audi RS 3 będzie walczyć z Mercedesem-AMG A 45 o miano najmocniejszego seryjnego samochodu kompaktowego.
W poprzednich generacjach topowych kompaktów królem było Audi RS 3 – miało 400 KM, o 19 więcej niż Mercedes-AMG klasy A 45. Mercedes zagrał jednak ostro i najnowsze wcielenie „czterdziestkipiątki” ma aż 421 KM (w wersji S, w wariancie standardowym – 387 KM), nadal z dwulitrowego silnika R4 turbo.
Na razie trudno powiedzieć czy Audi podejmie rękawicę i w RS 3 opartym już na nowym A3, zaoferuje jeszcze wyższą moc. Nie jest ona wprawdzie potrzebna, bo genialny 2,5 litrowy silnik R5 turbo już poprzedniemu RS 3 zapewniał doskonałą dynamikę (4,1 s do „setki”), no ale czego się nie robi dla prestiżu.
Tak czy inaczej, nowe RS 3 nadal będzie mieć pod maską jednostkę 2.5 TFSI (tyle że zmodernizowaną) połączoną z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową. W napędzie na cztery koła powinien zostać wykorzystany najnowszy układ (znany z Golfa VIII R), który zagwarantuje sposobność jazdy tylnonapędowym poślizgiem. W układzie jezdnym znajdą się zapewne adaptacyjne amortyzatory. Można oczekiwać, że standardowe felgi będą mieć rozmiar 19-cali, a w opcji – o cal więcej.
Audi będzie się zapewne starało, by czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h był krótszy niż 4 s. Standardowo prędkość maksymalna zostanie ograniczona do 250 km/h, ale za dopłatą powinna wynosić przynajmniej tyle, ile w poprzedniku, czyli 280 km/h.
Poniżej prezentujemy najnowsze zdjęcia RS 3 Sedan uchwyconego podczas zimowych testów przedprodukcyjnych.