Pierwszy elektryczny samochód Subaru z zasilaniem akumulatorowym jest bliźniaczą konstrukcją z Toyotą bZ4X.
Toyota i Subaru są związane sojuszem kapitałowym i technologicznym, w ramach którego m.in. opracowują wspólnie wybrane modele. Tak jest m.in. w przypadku sportowych samochodów GT86/GR 86 oraz BRZ, a także samochodu elektrycznego. Toyota niedawno pokazała model bZ4X, a teraz Subaru zaprezentowało swoją wersję tego „elektryka” – o nazwie Solterra.
Oba modele są w zasadzie identyczne, a różnice w wyglądzie można dostrzec właściwie tylko z przodu. Subaru Solterra to crossover klasy średniej opracowany na platformie przeznaczonej dla aut elektrycznych, a jego podstawowe wymiary są następujące:
Tak jak gros samochodów elektrycznych Solterra nie należy do pojazdów lekkich – w zależności od wersji waży 1930-2020 kg.
Subaru będzie oferowane w dwóch wariantach. W wersji z napędem na przednią oś stosowany jest jeden silnik o mocy 204 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 sekundy. Z kolei odmiana z napędem na cztery koła ma dwa silniki (każdy przekazuje moment obrotowy na jedną oś) generujące łącznie 218 KM. Topowa Solterra rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,7 s. W układzie napędu 4x4 zastosowano system X Mode, który ma poprawiać trakcję na nieutwardzonych drogach.
Umieszczony pod podłogą akumulator trakcyjny ma pojemność 71,4 kWh i jak podaje Subaru pozwoli to na uzyskanie zasięgu 530 km (FWD) lub 460 km (AWD). Obie dane ustalono wg japońskiej normy WLTC. Ładowanie baterii z maksymalną mocą 150 kW do 80% jej pojemności ma zająć około pół godziny.
Solterra ma zawieszenie na kolumnach McPhersona z przodu i układ z podwójnymi wahaczami z tyłu. Standardowo opony mają rozmiar 235/60 R18, a opcjonalnie – 235/50 R20. Nie wspomniano, czy tak jak w Toyocie zamiast tradycyjnego układu kierowniczego będzie można wybrać system ze sterowaniem w pełni elektronicznym, bez mechanicznego połączenia kolumny z kołami (i kierownicą w formie wolantu).
Subaru Solterra będzie modelem sprzedawanym globalnie. Do Europy zostanie wprowadzone do połowy roku 2022.