Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Cupra Leon przód i bok w ruchu

Cupra Leon – wszechstronny hot hatch

Cupra Leon – wszechstronny hot hatch

Cupra Leon świetnie wygląda, ma doskonałe osiągi, a do tego jest naprawdę wygodna i funkcjonalna.

Cupra pokazuje, jaki powinien być współczesny sportowy kompakt – Leon nie występuje tylko w jednej odmianie, ale do dyspozycji jest gama, na którą składają się dwie wersje nadwoziowe i łącznie pięć silników (w tym hybrydy plug-in). Tak szeroki wybór w tym segmencie to ewenement.

Nawet podstawowa jednostka 2.0 TSI (245 KM) gwarantuje Leonowi świetne osiągi, a do dyspozycji są przecież jeszcze mocniejsze. Ciekawą alternatywę dla benzynowych odmian stanowią hybrydy plug-in, umożliwiające pokonanie w trybie jazdy elektrycznej 56-63 km. Szczególne miejsce wśród wersji Cupry Leona zajmuje ta z silnikiem o mocy 310 KM i napędem 4x4 (dostępna tylko w Sportstourerze), przyspieszająca od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s. 

Cupra Leon kombi tył i bok w ruchu
Cuprę Leona można kupić z nadwoziem typu hatchback lub kombi (fot.). 

Cuprę Leona wyróżniają jednak nie tylko układy napędowe. Cechuje ją też wyjątkowa stylizacja, dzięki której odróżnia się od swych słabszych „braci” z rodziny Seata. Cupra ma m.in. inaczej zaprojektowane zderzaki z dodatkowymi elementami aerodynamicznymi, końcówki wydechu, unikalne wzory obręczy czy lakiery.

Gama silników Cupry Leon

Cupra Leon jest oferowana zarówno z benzynowymi jednostkami turbo, jak i w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in. Wariant o mocy 310 KM i z napędem 4x4 zarezerwowano dla wersji kombi.

Cupra Leon plug-in podczas ładowania
Hybrydowy napęd plug-in jest oferowany w Cuprze Leon zarówno w wersji hatchback, jak i kombi (Sportstourer).
  • 2.0 TSI 245 KM DSG
  • 2.0 TSI 300 KM DSG
  • 2.0 TSI 310 KM DSG 4Drive
  • 1.4 e-Hybrid 204 KM DSG
  • 1.4 e-Hybrid 245 KM DSG

Więcej szczegółowych informacji o modelu Cupra Leon znajdziesz TUTAJ

Czytaj także