Audi zaprezentowało właśnie model Q7 poddany drugiemu etapowi kuracji odmładzającej. Zmiany są niewielkie, ale widoczne. Cenione turbodiesle i flagowy benzynowy silnik V8 – wciąż w ofercie.
Duży SUV Audi jest już obecny na rynku od 2005 r. Pierwsza generacja była produkowana do 2015 r., gdy zastąpiło ją drugie wcielenie. Wydawać by się mogło, że Q7 II, pierwszy raz poddane modernizacji w 2019 r., powinno już wybierać się na emeryturę i ustąpić miejsca Q7 numer 3.
Tak się jednak nie stało – Audi poddało bowiem Q7 kolejnemu face liftingowi. Nie jest on specjalnie szeroko zakrojony i w oczywisty sposób nie zmienia charakterystycznej prezencji tego mierzącego ponad 506 cm SUV-a.
Auto otrzymało przeprojektowane przedni zderzak, grill (jego wykończenie różni się w zależności od wersji) oraz reflektory. Standardowo są one diodowe, a za dopłatą matrycowe lub matrycowe-laserowe (światło laserowe włącza się powyżej prędkości 70 km/h, zwiększając zasięg „długich”). Co ciekawe, kierowca może wybrać w menu systemu MMI jedną z czterech dostępnych tzw. sygnatur świateł do jazdy dziennej (podobnie zresztą jest w przypadku, także zmienionych, tylnych lamp zespolonych korzystających z diod OLED).
W gamie pojawiły się nowe wzory obręczy (rozmiary od 20 do 22 cali) i kolory nadwozia, a wnętrze wzbogacono m.in. o nowe materiały dekoracyjne. System multimedialny pozwala teraz korzystać bezpośrednio z aplikacji zewnętrznych firm (np. Spotify lub Amazon music).
Bazowo Q7 nadal ma zawieszenie ze sprężynami śrubowymi, zaś opcjonalnie dostępne jest adaptacyjne, pneumatyczne lub pneumatyczne sportowe (standard w SQ7). Wśród wyposażenia dodatkowego znajduje się także tylna oś skrętna (seryjnie w SQ7) oraz układ adaptacyjnych, sterowanych elektromechanicznie stabilizatorów. W topowym SQ7 można mieć ponadto tylny mechanizm różnicowy realizujący funkcje wektorowania momentu obrotowego między kołami.
W porównaniu z modelem sprzed liftingu Q7 ma teraz zmienioną charakterystykę pracy układu kierowniczego (pracuje lżej przy niskich prędkościach, ułatwiając manewrowanie).
Gama Q7 składa się z widlastych turbodoładowanych silników sześciocylindrowych 3.0 (dwa diesle, jeden benzynowy) z układem mikrohybrydowym oraz benzynowej jednostki 4.0 V8 (SQ7). Wszystkie warianty mają napęd na cztery koła oraz 8-biegową przekładnię automatyczną. Oto podstawowe dane wszystkich wersji: