Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Kia Sportage przód

Kia Sportage – czy to najlepszy kompaktowy SUV?

archiwum

Kia Sportage – czy to najlepszy kompaktowy SUV?

Większa, bezpieczniejsza, mocniejsza, szybsza, bardziej komfortowa oraz zaawansowana technologicznie, a takżeekonomiczniejsza – taka jest nowa Kia Sportage. Konkurentów deklasuje między innymi relacją ceny do jakości.

Kia jest w znakomitej formie – ofensywa nowych modeli przekłada się na ogromne zainteresowanie klientów i znakomite wyniki sprzedaży. Dzieje się tak również na naszym rynku. Kia jest drugą najchętniej wybieraną przez klientów marką w Polsce. Już co dziesiąty samochód wyjeżdżający z salonu ma znaczek Kia na masce.

Bestsellerem Kii jest model Sportage, który zajmuje też czołową pozycję w najpopularniejszym w Polsce segmencie C-SUV (ze wzrostem 47,8% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r.). Warto wspomnieć, że nowy Sportage znalazł też uznanie m.in. w oczach czytelników Motoru, Auto MotoMagazynu Auto, których głosy zapewniły mu zwycięstwo w kategorii Auto hybrydowe w plebiscycie Auto Lider 2022.

Kia Sportage bok i tył

Sportage jest jednym z niewielu aut na rynku, jakie w obecnej sytuacji można kupić w zasadzie od ręki.

Co zatem czyni Kię Sportage tak wyjątkową, że błyskawicznie zjednała sobie przychylność klientów? Wystarczy na nią spojrzeć, a pierwsza odpowiedź narzuca się sama – design. Kia słynie z odważnych, ale jednocześnie nie na siłę kontrowersyjnych projektów. I taki jest Sportage – innowacyjny, stylowy, ale nie efekciarski. Kolejnym atutem jest przestronniejsza niż poprzednio kabina (to m.in. efekt zastosowania całkiem nowej platformy), dzięki czemu Sportage jeszcze lepiej sprawdzi się jako auto rodzinne. Tym bardziej że bagażnik mieści 591 l – o niemal 100 litrów więcej niż w poprzednim modelu.

Sportage pełen jest najnowszych technologii – odnajdziemy w nim m.in. rozbudowany zestaw układów bezpieczeństwa aktywnego, tak zwane inteligentne diodowe reflektory, adaptacyjne zawieszenie (ECS) czy wreszcie wysokiej klasy systemy multimedialne (już w podstawowej wersji standardem są cyfrowe wskaźniki i centralny ekran o przekątnej ośmiu cali). 

Kia Sportage panel wskaźników z systemem monitorowania martwego pola

System monitorowania martwego pola został rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu na panelu wskaźników.

Kia Sportage ma wyjątkowo szeroką gamę – tutaj naprawdę każdy znajdzie odmianę idealnie dobraną do potrzeb i możliwości. Dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia (M, L, Business Line, GT Line) oraz w wariantach benzynowych, wysokoprężnych (oferowanych także jako MHEV, czyli mikrohybrydowych), hybrydowych i hybrydowym plug-in. Do dyspozycji są silniki osiągające 115, 136, 150, 180, 230 oraz 265 KM. Klienci mogą ponadto wybierać pomiędzy odmianami ze skrzynią manualną lub automatyczną, a także napędem przednim lub na cztery koła.

Cennik otwiera niezwykle atrakcyjna kwota, szczególnie za tak dopracowany i wszechstronny samochód – 109 900 zł. Dodatkowym atutem jest dostępność Sportage'a – na samochód z manualną skrzynią biegów czeka się zaledwie cztery miesiące od momentu złożenia zamówienia.

Kia Sportage z hybrydowym napędem plug-in

Kia Sportage plug-in podczas ładowania

Najmocniejszą wersją nowej generacji Kii Sportage jest ta wyposażona w zaawansowany napęd hybrydowy typu plug-in. Zastosowano w nim w wielokrotnie nagradzaną benzynową jednostkę 1.6 T-GDI, silnik elektryczny o mocy 66,9 kW (91 KM) oraz akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga 180 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,2 s, a zasięg w trybie elektrycznym sięga 78 kilometrów.

Czytaj także