Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Mercedes S 580 e przód, ładowanie

Klasa S przejedzie 100 km „na prądzie” – Mercedes S 580 e

Klasa S przejedzie 100 km „na prądzie” – Mercedes S 580 e

Mercedes wprowadził właśnie do sprzedaży klasę S w wersji hybrydowej plug-in, która w trybie jazdy elektrycznej może pokonać 100 km.

Problemem wielu hybryd plug-in są mały lub ledwie wystarczający zasięg podczas jazdy wyłącznie „na prądzie” (50 km to dla wielu kierowców zbyt mało) i brak możliwości szybkiego ładowania. Obie te niedogodności będą obce nabywcy nowej wersji Mercedesa klasy S.

Mercedes zapowiadał wprowadzenie hybrydy plug-in do gamy klasy S w 2021 r. już podczas prezentacji auta w ubiegłym roku. Teraz S 580 e trafia do salonów.

Do napędu stosowane są benzynowy, turbodoładowany silnik R6 (M 256) o pojemności skokowej  3,0 l i mocy 367 KM oraz elektryczny, uzyskujący 150 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada 9-biegowa przekładnia automatyczna. Tak zwana moc systemowa wynosi robiące wrażenie 510 KM. Nie mniej imponujący jest maksymalny moment obrotowy, sięgający 750 Nm. Mercedes S 580 e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s oraz uzyskuje prędkość maksymalną 250 km/h. Podczas jazdy w trybie elektrycznym można się rozpędzić do 140 km/h.

Auto wyposażono w baterię o pojemności aż 28,6 kWh, którą umieszczono niżej niż w poprzedniku. Dzięki temu w bagażniku nie ma już progu i autem można wygodnie przewozić długie przedmioty, np. narty.

Mercedes podaje, że hybrydowa klasa S jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu od 104 do nawet 121 km. S 580 e ma pokładową trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW, a szybkie ładowanie prądem stałym umożliwia ładowarka DC o mocy 60 kW. W rezultacie uzupełnienie energii w akumulatorze „do pełna” może zająć około pół godziny.

Klasa S 580 e jest oferowana w wersji z długim i krótkim rozstawem osi. Ceny wynoszą odpowiednio od 557 500 zł i  577 500 zł.

Dla porównania podajemy najważniejsze dane konkurentów Mercedesa S 580 e.

  • Audi A8 60 TFSI e quattro: silniki 3.0 V6 + elektryczny (łączna moc: 449 KM); bateria 14,1 kWh; 0-100 km/h 4,9 s; zasięg w trybie elektrycznym 47 km; cena: od 488 400 zł (wersja długa od: 508 600 zł)
  • BMW 745e: silniki 3.0 R6 + elektryczny (łączna moc: 394 KM); bateria 12,0 kWh; 0-100 km/h 5,2 s; zasięg w trybie elektrycznym 48-55 km; cena: od 475 000 zł (wersja długa od: 505 000 zł; długa z napędem 4x4: od 522 000 zł)
Mercedes S 580 e przód
Hybrydowa klasa S jest dostępna w wersji standardowej i długiej. Do gamy wprowadzono nowe kolory (niebieski, szary, biały i złoty).
Mercedes
Mercedes S 580 e tył
Klasa S ma standardowo pneumatyczne zawieszenie.
Mercedes
Mercedes S 580 e deska
Absolutna większość sterowania nową klasą S odbywa się poprzez ekran centralny. Na szczęście wydzielono na nim „panel” klimatyzacji.  
Mercedes
Mercedes S 580 e wnętrze tył
Do standardowej klasy S trafiło teraz kilka udogodnień, które zadebiutowały już w jej wersji Maybach. Są to m.in. automatyczne wysuwające się zagłówki po zajęciu miejsca na fotelu, podajniki pasów i funkcja masażu łydek.
Mercedes

Czytaj także