Kilka dni temu BMW ogłosiło premierę nowego X2/iX2. Auto, delikatnie mówiąc, wygląda kontrowersyjnie, co jest celowym zabiegiem Niemców. A co powiecie na podstawowy wariant tego modelu?
BMW X2/iX2 drugiej generacji w stosunku do poprzednika zmieniło się nie do poznania. Z crossovera o obniżonej linii dachu przekształciło się w SUV-a a la coupe. Przy okazji zyskało bardzo wiele centymetrów.
Pomiędzy zderzakami przybyło mu aż 19,4 cm, w rezultacie czego mierzy 455,4 cm. Mniej zwiększyło swoje wymiary na szerokość i wysokość – odpowiednio o 2,1 cm (184,5 cm) i 6,4 cm (159 cm).
Nowe BMW X2/iX2 już można zamawiać. Jego ceny startują z pułapu 195 000 zł za przednionapędowy model sDrive20i, wprawiany w ruch przez silnik 3-cylindrowy. Droższy o 10 000 zł jest wysokoprężny wariant sDrive18d.
Elektryczne BMW iX2 (313 KM) to wydatek 267 000, natomiast najmocniejsza spalinowa wersja tego modelu (300 KM), czyli M35i xDrive jest wyceniona na 275 000 zł. Te dwa modele BMW pokazało na pierwszych, oficjalnych zdjęciach.
Zaopatrzone w duże koła i sportowe pakiety mogą jeszcze bronić się przed ostrą krytyką ich wyglądu. Za to podstawowy model prezentuje się... po prostu biednie. W białym kolorze i z czarnymi nadkolami oraz tylnym spojlerem, utrzymanym w tej samej barwie, wygląda jak samochód przedstawiciela handlowego. Na domiar złego w tylnym zderzaku straszą białe zaślepki, zapewne w innych wariantach imitujące rury wydechowe. Tak jest np. w M35i xDrive.
Bez dopłaty dostępne są wyłącznie dwa kolory – czarny lub biały. Reszta to lakiery metalizowane w cenie 4300 zł oraz dwa droższe lakiery matowe (frozen) za 11 300 zł lub szary z palety Individual (7600 zł).
Sytuacji nie ratują również podstawowe, 18-calowe koła. Nie przekonują również 19-calowe, wymagające 5500 zł dopłaty. BMW X2 lepiej wygląda dopiero na 20-calowych obręczach w cenie 9900 zł.
Wnętrze z czarną tapicerką jest po prostu smutne, choć w standardowym wyposażeniu znalazły się tutaj dwa ekrany. Kabinę można ożywić za pomocą dwukolorowej tapicerki ze skóry ekologicznej w cenie 3900 zł. Co ważne, dostępnych jest kilka wariantów kolorystycznych.
Nowe BMW X2 oparto na platformie FAAR, która debiutowała w 2019 roku w aktualnej serii 1. Zbudowano na niej również modele serii 2 – Active Tourera oraz Gran Coupe. Stanowi ona unowocześniony wariant platformy UKL i daje możliwość zastosowania napędu elektrycznego.
Auto po raz pierwszy występuje w wariancie elektrycznym. Na początku w sprzedaży znalazła się 313-konna odmiana xDrive30, która korzysta z dwóch silników i od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 5,6 s.
Jej akumulator o pojemności użytkowej 64,8 kWh pozwala na pokonanie dystansu 417-449 km na jednym ładowaniu (zgodnie z WLTP). Maksymalnie BMW iX2 przyjmuje prąd z niezbyt okazałą mocą 130 kW, a standardowa ładowarka pokładowa dysponuje 11 kW. Niemcy średnie zużycie energii określają na 16,3-17,7 kWh.
Poza tym do wyboru są trzy silniki spalinowe, w tym 150-konny turbodiesel 2.0 (sDrive18d). O 20 KM więcej wytwarza 3-cylindrowe beznynowe 1.5, natomiast dwa razy większą mocą legitymuje się model M35i xDrive.
Ten ostatni wariant od 0 do 100 km/h rozpędza się w 5,4 s i ma napęd na obie osie.
A tak wygląda BMW X2/iX2 na oficjalnych zdjęciach producenta – w lepiej prezentujących się wersjach.