Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Najlepsze Auta Roku Zagłosuj
Renault 5 przód

Renault 5 zostało wycenione. Ile trzeba wydać na tego stylowego miejskiego hatchbacka z napędem elektrycznym?

fot. Renault

Renault 5 zostało wycenione. Ile trzeba wydać na tego stylowego miejskiego hatchbacka z napędem elektrycznym?

Nowy mały model Renault został całkiem sensownie wyceniony. „Piątka” nie jest wprawdzie najtańszym autem na prąd w swojej klasie, ale niecałe 121 tys. zł, jakie trzeba za nią zapłacić, to konkurencyjna oferta. Ile dokładnie kosztują wszystkie wersje tego samochodu i jak ceny Renault 5 wypadają na tle rywali?

Renault 5 (podobnie zresztą jak model 4) powraca do gamy francuskiej marki w wielkim stylu. Mieliśmy już okazję zapoznać się z nim bliżej i zrobił na nas naprawdę dobre wrażenie. Na rynkach, na których samochody elektryczne są chętnie wybierane, „piątka” najpewniej stanie się przebojem, choć konkurencję ma silną (choćby Peugeot e-208 czy elektryczny Mini Cooper).

U nas pewnie nie będzie sprzedawała się aż tak dobrze, ale zważywszy że nie jest samochodem przesadnie drogim (choć nie oszukujmy się, jak na swoją wielkość – kosztownym) – także może odnieść sukces. No właśnie, ile zatem trzeba zapłacić za najnowszy elektryczny miejski samochód Renault?

Dwa napędy do wyboru, trzy wersje wyposażenia

Renault podało ceny wszystkich wariantów, jakie będą oferowane w Polsce. Kształtują się one następująco:

  • Renault 5 evolution EV40 (120 KM) urban range – 120 900 zł
  • Renault 5 techno EV40 (120 KM) urban range – 129 900 zł
  • Renault 5 techno EV52 (150 KM) comfort range – 142 900 zł
  • Renault 5 iconic cinq EV40 (120 KM) urban range – 138 900 zł
  • Renault 5 iconic cinq EV52 (150 KM) comfort range – 151 900 zł

Do wyboru są zatem dwie pojemności akumulatorów trakcyjnych. Podstawowy ma 40 kWh (moc ładowania 11 kW AC i 80 DC; zasięg: 312 km) i występuje w autach ze 120-konnym silnikiem (prędkość maksymalna 140 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,0 s). Z kolei wariant mający 52 kWh (moc ładowania 11 kW AC i 100 DC; zasięg: 410 km) jest łączony z mocniejszą, 150-konną jednostką (prędkość maksymalna 150 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,0 s).

Dla Renault 5 przewidziano trzy poziomy wyposażenia: evolution, techno i iconic cinq (ta ostatnia to tzw. edycja Collection, która będzie zastępowana co roku inną).

We wszystkich wersjach  montowane są 18-calowe koła (w evolution obręcze są stalowe z kołpakami inspirowanymi designem felg R5 Turbo)  i ekran o przekątnej 10,1 cala, oferują też kartę hands free, bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple CarPlay, automatyczny hamulec ręczny oraz w pełni diodowe reflektory. 

Z kolei w wersji techno w wyposażeniu znajdują się ponadto m.in. aluminiowe obręcze, 10-calowy panel zegarów, system multi-sense (wybór trybów jazdy), kamera cofania, system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google, indukcyjna ładowarka do smartfonów, podświetlany wskaźnik ładowania na masce i funkcja „auto-hold” (utrzymuje samochód w miejscu po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia).

W topowym wariancie iconic cinq (techno+) pojawiają się dodatkowo m.in.: dwukolorowe nadwozie, podgrzewane fotele i kierownica (z trzema poziomami), system parkowania bez użycia rąk, czujniki wykrywania przeszkód z przodu, z tyłu i z boków, a także bogata gama wyjątkowych elementów stylistycznych.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że Renault 5 będzie miało de facto jeszcze jedną wersję, choć oferowaną pod marką Alpine. A290, bo takie nosi oznaczenie, to prawdziwy hot-hatch z elektrycznym silnikiem o mocy 220 KM (0-100 km/h w 6,4 s, zasięg 380 km wg WLTP). Na razie nie podano jednak jego ceny.

A ile kosztują porównywalne samochody?

Konkurencja w segmencie miejskich samochodów elektrycznych staje się coraz ostrzejsza, zatem Renault 5 będzie miało z kim powalczyć o serca i portfele klientów. Oto ceny (katalogowe, nie promocyjne) wybranych, podstawowych wersji rywali francuskiego „malucha”.

Citroen e-C3: od 107 950 zł (113 KM, 44,2 kWh)

Fiat 500e: od 130 900 zł (95 KM, 23,8 kWh)

Peugeot e-208: od 145 100 zł (136 KM, 46,3 kWh)

Mini Cooper E: od 146 500 zł (184 M, 36,6 kWh)

Opel Corsa e: od 161 900 zł (136 KM, 46,3 kWh)

renault-5-przod
Renault 5 ma 392 cm długości, 177 cm szerokości i 150 cm wysokości.
fot. Renault
renault-5-tyl
Każde Renault 5 ma 18-calowe felgi.
fot. Renault
renault-5-deska-rozdzielcza
Łatwa obsługa, ciekawy, nawiązujący do klasycznego Renault 5 design i przyjemne materiały.
fot. Renault
renault-5-bagaznik
Bagażnik ma dużą jak na samochód tej wielkości pojemność: 326 l.
fot. Renault

Czytaj także