Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Roewe RX5

Nowe MG HS będzie blisko spokrewnione z chińskim Roewe RX5? Wiele na to wskazuje

Roewe

Nowe MG HS będzie blisko spokrewnione z chińskim Roewe RX5? Wiele na to wskazuje

Najnowsze MG HS, czyli najpopularniejszy model MG w Polsce, ma zadebiutować w lipcu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Jak donoszą Brytyjczycy, konstrukcyjnie to auto będzie bazować na innym chińskim samochodzie – Roewe RX5. 

Marka MG od momentu debiutu na polskim rynku pod koniec 2023 roku sprzedała już 2000 samochodów. Jej najpopularniejszym modelem pozostaje HS, który niedługo ma zadebiutować w kolejnym wcieleniu. Również mniejszy crossover, czyli ZS, w tym roku otrzyma następcę. 

Obecnie MG HS, które gra w tej samej klasie, co Volkswagen Tiguan czy Toyota RAV4, kosztuje od 103 800 zł. W ruch wprawia go 1,5-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 162 KM, mający do współpracy przekładnię ręczną lub automatyczną. 

Wyposażenie jest oczywiście bogate, a jakość – na zaskakująco wysokim poziomie. Szczególnie na tle ceny.

mg hs 2024 test bok
Aktualne wcielenie MG HS-a debiutowało w 2018 roku. 
ARCHIWUM

Debiut już niedługo

Nowe MG HS oficjalnie zadebiutuje podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, zaplanowanym na 11-14 lipca bieżącego roku. Przy okazji ta brytyjska marka będzie świętowała stulecie swojego istnienia.

Jak donosi magazyn Autocar, druga generacja MG HS-a ma być siostrzaną konstrukcją z Roewe RX5, którego aktualne wcielenie zadebiutowało w marcu 2022 roku. Podobnie jak MG, marka Roewe należy do chińskiego koncernu SAIC. 

Roewe RX5_01
Roewe RX5 ma postawną i nowoczesną sylwetkę. Przyszłe wcielenie MG HS może być do niego bardzo podobne. 
ROEWE

RX5 mierzy 465 cm długości, 189 cm szerokości oraz 165 cm wysokości – wszystko to przy rozstawie osi wynoszącym 276 cm. Czyli jest nieco większe niż aktualny HS (odpowiednio, 461, 187, 169 cm). Oznacza to, że druga generacja tego auta zachowa zbliżone wymiary. 

Ale zmieni się praktycznie wszystko inne. Przyszłe MG HS najprawdopodobniej powstanie na nowej platformie konstrukcyjnej koncernu SAIC, z której korzysta już właśnie Roewe RX5. Do jego napędu służy zmodernizowany silnik 4-cylindrowy o mocy 187 KM i maksymalnym momencie obrotowy, wynoszącym 285 Nm. 

Roewe RX5_05
Również tył Roewe RX5 prezentuje się atrakcyjnie. Klamki schowano w nadwoziu. 
ROEWE

W odwodzie jest również hybrydowy układ napęd plug-in. Składa się on z 1,5-litrowej jednostki benzynowej, silnika elektrycznego oraz z 10-biegowej przekładni automatycznej. Łączna moc całego układu to 245 KM (570 Nm). Według Chińczyków Roewe RX5 od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 6,9 s i średnio na 100 km zużywa zaledwie 3,3 l paliwa.

Nowoczesna kabina

Nowe MG HS, które w aktualnym wydaniu oferuje obszerną kabinę, wewnątrz ma być jeszcze większe. Otrzyma też znacznie nowocześniejszy wystrój. 

Jeśli potwierdzą się doniesienia Brytyjczyków, w kokpicie znajdziemy, umieszczony na szczycie, 27-calowy ekran panoramiczny, który można podzielić na dwie części. Poza tym deska rozdzielcza Roewe RX5 jest prosta i minimalistyczna. Wyróżnia się jednak wysoką jakością oraz porządnymi materiałami. 

Roewe RX5_03
W minimalistycznym kokpicie dominuje 27-calowy ekran. 
ROEWE

Z zewnątrz MG HS stanie się autem bardziej postawnym i nowocześniejszym. Najprawdopodobniej stylistyka jego nadwozia w dużej mierze będzie oparta na Roewe RX5, natomiast główne różnice mają się odnosić przede wszystkim do przodu i tyłu tego auta. Spodziewać się należy również klamek ukrytych w nadwoziu.  

O tym, jakie rzeczywiście będzie nowe MG HS, przekonamy się już za niedługo.

Czytaj także