Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Najlepsze Auta Roku Zagłosuj
Citroen C4 po face liftingu - bok

Nowy Citroen C4 nadal bryluje pod jednym względem | PIERWSZA JAZDA

fot. Citroen

Nowy Citroen C4 nadal bryluje pod jednym względem | PIERWSZA JAZDA

Citroen C4 aktualnej generacji do tej pory był znany głównie z niezrównanego w klasie kompakt komfortu jazdy. Wraz z modernizacją jego numer popisowy pozostał bez zmian, ale dopracowano inne elementy tego francuskiego auta. Podczas pierwszych jazd sprawdziliśmy wariant hybrydowy.

  • Odświeżone nadwozie z przodu i z tyłu 
  • Koniec turbodiesla i ręcznych skrzyń, nowe warianty napędowe

Citroen C4 aktualnej generacji (na rynku od 2020 r.) znany jest z jednego. To wysoki komfort, na co pracują głównie zawieszenie z progresywnymi poduszkami pneumatycznymi oraz fotele Advanced Comfort. Wraz z liftingiem zmieniono tylko te drugie. Otrzymały one piankę o lepszych właściwościach niż wcześniej i więcej trzymania bocznego. Nadal są wygodne, ale już mniej przypominają domowy fotel.

Odnowiony kompakt z zewnątrz wyróżnia się m.in. przemodelowanymi przodem oraz tyłem i zmienionymi wzorami felg. Zyskał też aktualne logo Citroena, a wewnątrz – poprawione multimedia.

Citroen C4 FL 2025 Hybride Max – przód
Nowy Citroen C4 najbardziej zmienił się z przodu. Ma zupełnie nowe lampy, zderzak i… logo.
fot. Citroen

Centralny ekran o przekątnej 10'' teraz ma m.in. bezprzewodową łączność ze smartfonami, asystenta AI czy aktualizacje online. Nadal nie jest jednak mistrzem szybkości działania, choć okazuje się uporządkowany.

Wyświetlacz zegarów, który do tej pory miał przekątną 5,5'', teraz występuje w wersji 7-calowej. Wciąż wyróżnia się prostą grafiką, niewielką liczbą wskazań i... mocno odbiega od tego, co oferują rywale. Za to większość z nich C4 przebija przestrzenią w kabinie. Szczególnie z tyłu, gdzie zapewnia więcej miejsca na kolana niż choćby Opel Astra. Góruje też nad nim wysokością nadwozia – 152 wobec 146 cm.

Bilet wstępu do świata C4 stanowi teraz 100-konny układ hybrydowy. Pozostawiono 130-konny silnik 1.2, na szczycie gamy spalinowej znajduje się zaś wersja MHEV Hybrid 136. Dysponuje ona 3-cylindrową jednostką o mocy 136 KM (z łańcuchem rozrządu), połączoną z silnikiem elektrycznym (28 KM) i 6-biegowym automatem.

 Dane techniczna i cena Citroen C4 FL Hybrid 136
Silnik  benz., turbo + elektr.
Pojemność skokowa 1199 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12
Moc maksymalna (benz./el.) 136/28 KM
Maks. moment obr. (benz./el.) 230/55 Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,1 s
Średnie zużycie paliwa 4,7-4,8 l/100 km
Cena od 110 600 zł

Całość pracuje dość płynnie, zapewnia solidne osiągi (0-100 km/h w 8,1 s) oraz niewygórowany apetyt. Na ok. 80 km trasy średnie zużycie paliwa wyniosło 6,5 l/100 km.

Kompaktowy Citroen na drodze nie wykazuje szybkich reakcji, ma lekko pracujący układ kierowniczy i dość wąskie ogumienie (195/60 R18). Komfort na równych nawierzchniach okazuje się pierwszorzędny, ale nie do końca przekonuje na pojedynczych nierównościach.

Mimo wszystko najnowsze wcielenie tego francuskiego auta w temacie wygody podróżowania nadal nie ma sobie równych w gronie modeli kompaktowych. 

Citroen C4 FL 2025 Hybride Max – tył
Nowy Citroen C4 na drodze nie ma dynamicznych zapędów. Ale prowadzi się wystarczająco pewnie. 
fot. Citroen

Citroen C4: naszym zdaniem

Pomimo zmian C4 nadal jest takim autem, jakie znaliśmy do tej pory. Oferuje sporą kabinę i dobry ogólny komfort. Na dodatek zyskało oszczędny napęd hybrydowy.

Ocena 4/5

C4 zdecydowanie nie jest wyborem dla kierowców, którzy dynamikę jazdy stawiają ponad wszystko. Gra wręcz w przeciwnej drużynie. Ale na drodze zachowuje się wystarczająco pewnie.

Maciej Struk, „Motor”

Czytaj także