Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford Capri 2024 – pierwsza jazda, przód

Jeździliśmy nowym Fordem Capri. Wiemy, co łączy go z kultowym poprzednikiem

fot. Ford

Jeździliśmy nowym Fordem Capri. Wiemy, co łączy go z kultowym poprzednikiem

Capri to już kolejny w ostatnim czasie model Forda, który swoją nazwą nawiązuje do bogatej tradycji marki, wzbudzając przy tym niemałe kontrowersje. Sprawdzamy, czy w tym dużym, elektrycznym SUV-ie czuć jeszcze ducha zgrabnego, sportowego coupe sprzed lat.

  • Drugi SUV Forda na platformie MEB
  • Pozycjonowany w ofercie między Explorerem a Mustangiem Mach-E

Przerwana w 1986 r. historia sportowego Forda Capri doczekała się kontynuacji, choć nie do końca w takiej formie, jakiej oczekiwaliby puryści. Teraz bowiem pod tą zasłużoną dla marki nazwą kryje się elektryczny SUV coupe zbudowany na płycie MEB opracowanej przez Volkswagena.

Więcej różnic niż podobieństw

W wyglądzie zewnętrznym nowego Capri można się dopatrywać nawiązań do kultowego poprzednika. Są to m.in. podwójne reflektory, czarny panel z przodu przypominający grill oraz boczne tylne szyby w kształcie litery C. Odwołań do oryginału próżno natomiast szukać w kabinie. Deska rozdzielcza jest niemal dokładną kopią tej z Explorera, a jedyną istotną różnicę stanowi tutaj zmieniona kierownica.

Ford Capri 2024 – przód
Mimo że podczas projektowania nowego Capri styliści Forda inspirowali się wyglądem oryginalnego modelu, nie tak łatwo doszukać się „rodzinnego podobieństwa” między tymi dwoma autami.
fot. Ford

Pod względem funkcjonalności i wykończenia wnętrze nie daje powodów do narzekania. Zarówno na fotelach, jak i kanapie miejsca jest pod dostatkiem, a do tego podróżujący mają do dyspozycji pokaźny bagażnik (572-1510 l).

Nowoczesny kokpit okazuje się intuicyjny w obsłudze, w czym duża zasługa przejrzystego interfejsu systemu multimedialnego. Do zarządzania niemal wszystkimi ustawieniami służy pionowy, 14,6-calowy wyświetlacz z przydatną funkcją zmiany kąta pochylenia. Warto też wspomnieć, że w kabinie nie brakuje pojemnych schowków.

Szybki, ale nie sportowy

Podczas pierwszych jazd dostępne były dwie mocniejsze wersje (parametry w tabeli poniżej), w późniejszym terminie dołączy jeszcze bazowy, 170-konny wariant z baterią 52 kWh.

W rzeczywistych warunkach drogowych obie te odmiany oferują zbliżone, niskie zużycie energii i równie dobre osiągi, które stawiają Capri w jednej lidze z benzynowymi hot hatchami. Bez względu na wybraną wersję silnikową samochód prowadzi się pewnie i neutralnie, ale na krętej drodze czuć, że brakuje mu trochę zwinności i lekkości, a podczas jazdy wąskimi uliczkami dają o sobie z kolei znać jego gabaryty. W tej ostatniej sytuacji bardzo pomocny jest opcjonalny system kamer 360 stopni.

Ford Capri 2024: dane techniczne, osiągi, ceny
 Dane techniczne RWD AWD
Silnik  elektryczny 2 x elektr.
Moc maksymalna 286 KM 340 KM
Maks. moment obrotowy 545 Nm 134+545 Nm
Pojemność akumulatora  77 kWh 79 kWh
Maks. moc ładowania AC/DC 11/135 kW 11/185 kW
Osiągi    
Prędkość maksymalna 180 km/h 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s 5,3 s
Zasięg 627 km 566 km
CENA 227 770 zł 247 770 zł

Nowy Ford Capri: naszym zdaniem

Ford Capri 2024 – bok i tył
fot. Ford

Ford ponownie udowodnił, że na volkswagenowskiej platformie MEB potrafi stworzyć atrakcyjne i funkcjonalne auto, któremu nie brakuje cech typowych dla marki.

ocena 4/5

Capri powróciło na rynek w zupełnie nowej, dopasowanej do obecnych realiów formie. Teraz czeka je rywalizacja w trudnym segmencie i z wymagającymi rywalami, jak Tesla Model Y czy Audi Q4 e-tron Sportback.

Mateusz Łubiński, „Motor”

Czytaj także