Wszystkie silniki nowego GLC otrzymały elektryczne wsparcie. Na szczególną uwagę zasługują hybrydy plug-in o zasięgu „na prądzie” ponad 100 km.
SUV klasy średniej GLC, który zastąpił w ofercie Mercedesa model GLK, to wyjątkowo udane i popularne auto. Obecnie w Europie jest drugim najchętniej wybieranym autem w gamie niemieckiej firmy, po klasie A (a na świecie od dwóch lat – bestsellerem Mercedesa). Następca nie ma zatem łatwego zadania, musi bowiem zastąpić samochód wyjątkowo lubiany.
Tak jak w przypadku aktualnej klasy C, z którą GLC dzieli rozwiązania techniczne, zrezygnowano definitywnie z silników o liczbie cylindrów większej niż cztery (w pierwszym GLC oferowano zarówno V6, jak i V8).
GLC ma też na nowo opracowane zawieszenie (wielowahaczowe z przodu i z tyłu). Opcjonalnie będzie można wybrać adaptacyjny układ pneumatyczny (hybrydy plug-in mają go z tyłu seryjnie), a także system tylnych kół skrętnych (o kąt do 4,5 stopnia), który nie tylko poprawia właściwości jezdne na krętych drogach, ale także zmniejsza średnicę zawracania o 0,9 m, do 10,9 m.
Nowe GLC jest o 6 cm dłuższe od poprzedniego i ma 471,6 cm, jest jednak od niego minimalnie niższe (164 cm), a szerokość pozostała bez zmian (189 cm). Rozstaw osi zwiększono o 1,5 cm, do 288,8 cm. Zwiększony tylny zwis przełożył się na pojemność bagażnika, która teraz wynosi od 620 do 1640 l (w GLC I – 550-1600 l). Co ciekawe, w danych technicznych podano wartości dla aut z konwencjonalnymi napędami, ale nie dla hybryd plug-in, a wydaje się, że będą one mniejsze.
W gamie jednostek napędowych znajdą się – na początku – trzy odmiany mikrohybrydowe i trzy hybrydy plug-in. Wszystkie silniki mają pojemność dwóch litrów, cztery cylindry i turbodoładowanie.
Podstawowe GLC 200 4Matic ma 204 KM (+23 KM chwilowego „zastrzyku” z instalacji MHEV) i rozpędza się do 100 km/h w 7,8 s. GLC 300 4Matic oferuje 258 KM (+23 KM; 0-100 km/h w 6,2 s) natomiast diesel w wersji GLC 220 d 4Matic – 197 KM (+2, KM; 0-100 km/h w 8,0 s).
Jeśli chodzi o hybrydy plug-in to dwie z nich korzystają z silnika benzynowego, a jedna – z diesla. W tych pierwszych jednostka 2.0 rozwija 204 lub 258 KM, a moc systemowa wynosi 313 lub 381 KM (przyspieszenie 0-100 km/h, odpowiednio, 6,7 lub 5,6 s). Diesel ma zaś 200 KM, a moc systemowa to 335 KM (0-100 km/h w 6,4 s).
Wszystkie warianty PHEV korzystają z pojemnego akumulatora trakcyjnego (31,2 kWh). Zasięg w trybie jazdy elektrycznej odmian benzynowych 300 e 4Matic i 400 e 4matic wynosi, wg WLTP, od 104 do 120 KM, a w wysokoprężnej 300 de 4Matic – 102-117 km. Bardzo istotne jest to, że energie w bateriach można uzupełniać szybkimi ładowarkami DC z mocą do 60 kW.