Rolls-Royce pokazał swoje elektryczne coupe, ale na wersję w pełni seryjną trzeba poczekać do przyszłego roku. Na razie znana jest tylko część parametrów auta.
Jak podkreślają przedstawiciele Rolls-Royce'a pojawienie się tego samochodu jest nie tylko ważnym wydarzeniem historii marki, ale przełomowym dla elektryfikacji w ogóle. Potwierdza bowiem, że technologia ta jest już na tyle dojrzała, by w pewien sposób zasłużyć na zastosowanie w seryjnym samochodzie Rolls-Royce'a. Co ciekawe, o autach elektrycznych wypowiadał się już założyciel marki Charles Stewart Rolls, po tym jak kupił pojazd Columbia Electric. W 1900 r. stwierdził: samochody elektryczne nie wydają żadnych dźwięków i są czyste. Nie wibrują i nie wydzielają zapachów. Powinny okazać się bardzo praktyczne, kiedy uda zorganizować się dla nich stacje ładowania. Prorocze słowa – brytyjski wizjoner już 120 lat temu czuł, że bez infrastruktury ładowania elektryfikacja nie ma wielkiego sensu.
Model Spectre był od początku projektowany jako samochód elektryczny i nie stanowi przeróbki innego modelu. Zbudowano go na podstawie odpowiednio zmodyfikowanej architektury, która jest wykorzystywana także w innych aktualnych modelach R-R (zintegrowany z nią akumulator trakcyjny zwiększa sztywność nadwozia). Spectre ma być niejako kontynuatorem tradycji Phantoma Coupe, ale wyglądem, szczególnie z boku, zdecydowanie przypomina Wraitha i spokojnie można go potraktować właśnie jako następcę tego modelu (który w rzeczy samej zastąpił w gamie właśnie Phantoma Coupe). Tak czy inaczej, znamy już rozmiary nowego modelu. Spectre ma zatem 543,3 cm długości, 208 cm szerokości (wartość podana z lusterkami), 155,9 cm wysokości i rozstaw osi wynoszący 321 cm. Masa auta jest ogromna, wynosi bowiem 2975 kg. Wystarczy, że ładowność przekroczy 525 kg i by prowadzić w pełni obciążone Spectre potrzeba prawa jazdy na ciężarówkę.
Spectre nadal przechodzi testy (łącznie prototypy mają w ich trakcie pokonać ponad 2,5 mln km) zatem finalna specyfikacja zostanie ujawniona dopiero bliżej debiutu w salonach, który ma nastąpić w IV kw. 2023 r. Podano już jednak część informacji. Elektryczny napęd ma rozwijać 585 KM i 900 Nm (można przyjąć, że silniki są dwa, realizując napęd 4x4). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h powinno wynosić około 4,5 s, natomiast zasięg ok. 520 km. Nie zdradzono jakiej wielkości jest akumulator trakcyjny, ale biorąc pod uwagę rozmiary auta, jego masę i deklarowany – duży – zasięg musi on mieć naprawdę potężną pojemność, zapewne zdecydowanie ponad 100 kWh.
Spectre korzysta z adaptacyjnego pneumatycznego zawieszenia o nazwie Planar. Jedną z jego cech jest możliwość rozłączania stabilizatorów, dzięki czemu gdy pojedyncze koła trafiają na nierówności, wstrząsy nimi wywołane nie przenoszą się na drugą stronę auta, co jest normalnie odczuwane jako nieprzyjemne bujanie na boki. Spectre ma także układ tylnych kół skrętnych.