Drugą generację Lexusa NX można już kupić w Polsce. Ceny zaczynają się od 199 900 zł za przednionapędową wersję hybrydową 350h o mocy 242 KM.
NX to najpopularniejszy europejski model Lexusa (pierwszą generację sprzedawano od 2014 r.). Teraz do salonów wchodzi jego całkiem nowe, drugie wcielenie.
W większości krajów Starego Kontynentu ten SUV klasy średniej będzie sprzedawany jedynie w wersjach hybrydowych (w tym nowej, pierwszej w Lexusie, plug-in), a na wybranych rynkach, np. w Rosji, także z silnikami benzynowymi 2.5 R4 (199 KM) oraz 2.4 R4 turbo (279 KM).
Lexus NX musi rywalizować w bardzo konkurencyjnym segmencie SUV-ów klasy średniej premium z takimi udanymi i lubianymi modelami jak Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC czy Volvo XC60. Samochód zbudowano na nowej, globalnej płycie podłogowej GA-K. Oto najważniejsze dane techniczne NX-a.
Wymiary/pojemności:
Dostępne wersje silnikowe:
Tylko w jednej odmianie Lexus NX jest dostępny z napędem na przednie koła – to 350h w podstawowej wersji wyposażenia Elegance. Wszystkie pozostałe warianty mają układ 4x4 (tylne koła napędza drugi silnik elektryczny, pomiędzy osiami nie ma mechanicznego połączenia).
Oto wszystkie dostępne wersje Lexusa NX wraz z cenami.
NX 350h – napęd przedni
NX 350h – napęd 4x4
NX 450h+ (plug-in) – napęd 4x4
Dla porównania, podstawowe BMW X3 kosztuje 213 000 zł (napęd 4x4 i silnik benzynowy 184 KM lub napęd tylny i diesel 150 KM). Hybryda plug-in z napędem 4x4, rozwijająca 292 KM została wyceniona na 259 000 zł, a w pełni elektryczny wariant ix3 na 287 500 zł (napęd tylny, silnik 286 KM).
W bazowej wersji Elegance do standardu w Lexusie NX należą m.in.: automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, bezkluczykowy dostęp, kamera cofania, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, wybór trybów jazdy (Eco, Normal, Sport), system multimedialny z 9,8-calowym ekranem i bezprzewodową łącznością z Apple CarPlay i przewodową z Android Auto, diodowe reflektory i tylne światła, relingi dachowe oraz 18-calowe aluminiowe felgi z oponami 235/60.
Wśród systemów bezpieczeństwa znajdują się m.in.: adaptacyjny tempomat, wspomaganie awaryjnego hamowania, asystent pasa ruchu, układ ostrzegania o zmęczeniu kierowcy oraz rozpoznawanie znaków drogowych. W wyższych wersjach dochodzą do tego m.in. asystent martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania.