Tylny napęd i nastawienie na przyjemność z prowadzenia. Największym problemem jest zawodny diesel Toyoty.
Pod wieloma względami Lexus IS przypomina BMW serii 3 – ma 6-cylindrowe silniki, tylny napęd i dobrze wykończone, ale ciasne wnętrze (szczególnie w drugim rzędzie), jak również mało przestronny bagażnik. Bezwypadkowe egzemplarze nie mają problemów z korozją, chociaż lakier jest podatny na zużycie.
Niewielką przewagę na rynku mają diesle 2.2 z rodziny 2AD. Ich aluminiowe bloki są podatne na erozję. Wżery pojawiają pod uszczelką głowicy. Remont wymaga wyjęcia silnika. W wielu autach usterka została naprawiona. Gdy ujawniła się na gwarancji (a czasem i po niej), silnik wymieniano. Dlatego dokumentacja serwisowa jest cenna. Za bezpieczniejszy wybór uchodzą diesle produkowane od 2010 r. Problemów nie sprawiają benzynowe wersje – w Europie oferowano 2.5 V6i 5.0 V8, a w USA także 3.5 V6. Bezpośredni wtrysk paliwa wyklucza montaż instalacji LPG.
Diesle, poza wadą bloku, mają słabe koła dwumasowe i sprzęgła, problematyczny DPF oraz drogie w naprawach wtryskiwacze Denso. W autach z wysokimi przebiegami może hałasować dyferencjał.
Lexusy są trwałe, ale kiedy przychodzi do napraw okazuje się, że łatwo o zamienniki tylko typowych części eksploatacyjnych.
Najtańsze auta to diesle. Wersje benzynowe znacznie lepiej trzymają ceny. Zadbane IS-y szybko zmieniają właściciela.
17 000 zł – Diesle mające ponad 300 tys. km lub świeżo sprowadzone, ale nie zarejestrowane – uwaga na wysoką akcyzę!
27 000 zł – Budżet, od jakiego zaczynają się oferty sprzedaży sensownie wyglądających aut z początku produkcji.
50 000 zł – Świetnie utrzymane IS 250 z polskich salonów. Sportowy IS-F jest wyceniany na 70-180 tys. zł.
SILNIK | 2.5 V6 (250) | 3.5 V6 (350, USA) | 5.0 V8 (IS-F) | 2.2 (200d) | 2.2 (220d) |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2500 cm³ | 3456 cm³ | 4969 cm³ | 2231 cm³ | 2231 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 208 KM | 310 KM | 423 KM | 150 KM | 177 KM |
Maks. moment obr. | 252 Nm | 376 Nm | 505 Nm | 340 Nm | 400 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,1 s | 5,8 s | 4,8 s | 10,2 s | 8,9 s |
Prędkość maks. | 230 km/h | 230 km/h | 270 km/h | 205 km/h | 220 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 8,9 l/100 km | 10,0 l/100 km | 11,4 l/100 km | 5,1 l/100 km | 5,5 l/100 km |
2005 - premiera drugiej generacji Lexusa IS
2006 - IS 220d z dieslem Toyoty
2007 - sportowa IS-F z 5.0 V8 (423 KM)
2008 - gamę uzupełnia coupe-cabrio (IS 250C)
2010 - modernizacja, 150-konny diesel
2013 - premiera trzeciej generacji Lexusa IS
+ Niezawodne i dynamiczne silniki benzynowe.
+ Spory komfort jazdy, dobre właściwości jezdne.
+ Szlachetnie wykończone wnętrze.
- Wysokie ceny zadbanych aut, mała podaż.
- Ilość miejsca z tyłu, mały bagażnik.
- Problematyczny turbodiesel.
- Brak praktycznej wersji kombi.
Auto z krajowego salonu. Są zadbane i regularnie serwisowane. Nierzadko do końca w ASO. IS-F to przyszły youngtimer.
Auta z USA. Większość z nich była rozbita. Diesle bez dokumentacji. Mogą mieć monstrualne rzeczywiste przebiegi.
Funkcjonalność: 3/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 3/6
SUMA: 15/24 pkt