Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Renault Boreal – element grilla z lampą

Tak wygląda Dacia Bigster w nowym wydaniu. Nosi znaczek Renault

fot. Renault

Tak wygląda Dacia Bigster w nowym wydaniu. Nosi znaczek Renault

Renault właśnie pokazało Dacię Bigster w przebraniu. Nazywa się Boreal i techniczne bazuje na tym rumuńskim modelu, ale jest od niego wyraźnie atrakcyjniejsze. Do sprzedaży trafi na przełomie 2025 i 2026 roku.

Dacia Bigster już jest rynkowym hitem. Liczba zamówień na ten samochód jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży o 40% przekroczyła bowiem założenia Rumunów. Najwięcej osób decyduje się na wariant hybrydowy z najbogatszym wyposażeniem. 

Dacia-Bigster-hybrid-155-Journey-2025-test-bok
Dacia Bigster bazuje na Dusterze, ale jest od niego wyraźnie większa. 
fot. Archiwum

Ale teraz Bigsterowi przybył konkurent z tego samego podwórka. To Renault Boreal, które ma być oferowane w ponad 70 krajach, ale  – na szczęście dla Dacii – poza Europą. Szkoda, ponieważ konstrukcyjnie to w zasadzie to samo auto, ale jednak znacznie atrakcyjniejsze. 

Mocno przeprojektowane nadwozie

Zmiany na tle Bigstera są naprawdę duże. Boreal wyróżnia się m.in, całkowicie przeprojektowanymi pasami przednim i tylnym, srebrnymi wykończeniami progów i słupka C czy atrakcyjnie stylizowanymi obręczami 19-calowymi. 

Renault Boreal mierzy 456 cm długości, czyli jest nieco krótsze niż Bigster, ale ma identyczny rozstaw osi o wartości 270 cm. 

Renault Boreal_011
Boreal wygląda znacznie nowocześniej niż Bigster.
fot. Renault

Nowoczesny sznyt nadwozia ma odzwierciedlenie w kabinie, gdzie znalazła się zupełnie nowa deska rozdzielcza. Zdominowały ją dwa ekrany o przekątnej 10 cali każdy. Centralny, podobnie jak w innych modelach Renault, zapewnia wbudowane funkcje Google. 

Do tego dochodzą grawerowane laserowo akcenty, oświetlenie nastrojowe w 1 z 48 kolorów do wyboru, czy w fotele w kolorze niebieskim lub szarym z kontrastowymi przeszyciami. Wnętrze wyróżnia się ponadprzeciętną przestronnością, a bagażnik maksymalnie pomieści 1770 l

Bogate wyposażenie i jeden silnik

Renault Boreal oferuje m.in. elektrycznie sterowane fotele, bezprzewodową ładowarkę, dwustrefową klimatyzację, chłodzony schowek w konsoli środkowej, a nawet system audio firmy Harman Kardon. Oczywiście na liście wyposażenia znalazła się cała armia systemów wsparcia, w tym aktywny asystent jazdy.  

Renault Boreal_02
Początkowo do napędu tego auta posłuży silnik o pojemności 1,3 l. 
fot. Renault

Do napędu Renault Boreal służy 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem, łączony z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Przykładowo, na rynku brazylijskim wytwarza on 156 KM na benzynie i 161 KM przy zasilaniu paliwem flex fuel. W odmianie dla Turcji osiąga z kolei moc 138 KM. 

Francuzi informują, że w wariantach oferowanych poza Ameryką Łacińską mogą pojawić się inne kombinacje jednostki napędowej i skrzyń biegów.

Dwa zakłady produkcyjne

Renault Boreal będzie wytwarzane w Brazylii i Turcji. Zakład w Kurytybie ma produkować to auto na potrzeby 17 krajów Ameryki Łacińskiej. Z kolei fabryka w Bursie – dla 54 krajów. Ten nowy SUV ma być eksportowany stąd m.in. na Bliski Wschód. 

Renault Boreal_06
Wewnątrz po Dacii BIgster nie ma śladu. 
fot. Renault

Premiera rynkowa Renault Boreala odbędzie pod koniec 2025 roku w Brazylii, a w 2026 roku to auto zacznie wyjeżdżać do innych krajów. Wątpliwe, aby trafiło do Polski. Powód? Kanibalizowałoby sprzedaż zarówno Bigstera, jak również Australa i spółki. 

Czytaj także