Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Skoda Kamiq 2024 – przód

Nowy SUV za mniej niż 90 tys. zł | PIERWSZA JAZDA

Nowy SUV za mniej niż 90 tys. zł | PIERWSZA JAZDA

Dobre trudno poprawić. A przed takim właśnie zadaniem stanęła Skoda w przypadku od lat najpopularniejszego i najtańszego SUV-a tej marki – Kamiqa. Jak sobie poradziła, oceniliśmy podczas pierwszych jazd. I mamy swojego faworyta – wersję, którą z czystym sumieniem możemy polecić.

  • W ramach modernizacji Skoda Kamiq otrzymała mi.in. nowe zderzaki oraz opcjonalne reflektory Full LED Matrix 
  • Benzynowe silniki 1.0/1.5 TSI zostały zoptymalizowane

Przemyślany i dobrze wpasowany w potrzeby klientów model może znacząco wpłynąć na wyniki sprzedażowe całej marki. Skoda ma powody do zadowolenia, bo wprowadzony do oferty w 2019 r. Kamiq okazał się najlepiej sprzedającym się SUV-em marki w latach 2021-2023. Od momentu premiery dostarczono klientom prawie 410 tys. egzemplarzy.

Nadwozie i wnętrze – więcej charakteru

Poprawianie tak ciepło przyjętego auta nie jest łatwym zadaniem. Modernizacja upłynęła więc pod znakiem ewolucji, a nie rewolucji. Z zewnątrz odświeżoną Skodę Kamiq najłatwiej rozpoznać po przednim zderzaku, który poza bardziej wyostrzonym kształtem ma dyfuzor z trzema charakterystycznymi otworami.

Nowa odsłona najmniejszego SUV-a Skody otrzymała też inne atrapę chłodnicy czy felgi oraz przeprojektowany tylny zderzak – również z dyfuzorem. Popracowano także nad wykończeniem wnętrza. Pojawiły się nowe materiały wykończeniowe, a do wykonania tapicerki i paneli drzwi wykorzystano tworzywa mające ograniczać negatywny wpływ auta na środowisko – w tym tkaniny pochodzące z recyklingu, konopie oraz kenaf.

Skoda Kamiq 2024 – z udoskonalonymi silnikami

Zainteresowani zakupem Kamiqa mają spore pole manewru przy konfiguracji auta, bo Skoda przygotowała trzy odmiany wyposażeniowe (Essence, Selection i Monte Carlo) oraz trzy wersje silnikowe.

 Dane techniczne i ceny 1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI
Silnik  benzynowy, turbo benzynowy, turbo benzynowy, turbo
Pojemność skokowa 999 cm3 999 cm3 1498 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12 R3/12 R4/16
Moc maksymalna 95 KM/5000 115 KM/5500 150 KM/5000
Maks. moment obrotowy 175 Nm/1600 200 Nm/2000 250 Nm/1500
Osiągi
Prędkość maksymalna 183 km/h 196 km/h 214 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,0 s 9,7 s 8,3 s
Średnie zużycie paliwa 5,5-5,8 l/100 km 5,4-5,8 l/100 km 5,7-6,1 l/100 km
CENA od 87 700 zł od 91 950 zł od 112 700 zł

Bazowa 1.0 TSI (95 KM) jest dostępna tylko z 5-biegową, ręczną skrzynią. W 115-konnej 1.0 TSI i w 1.5 TSI o mocy 150 KM oferowane są ręczne skrzynie z sześcioma przełożeniami lub mające jeden bieg więcej dwusprzęgłowe DSG. Konstrukcję jednostek napędowych udoskonalono, by poprawić ich wydajność.

Skoda Kamiq 2024 silnik 1.5 TSI
Silnik 1.5 TSI jest znacznie bardziej elastyczny nawet od 115-konnego 1.0 TSI. Bez trudu rozpędza Kamiqa, gdy obroty przekraczają poziom 1500/min.

Skoda Kamiq – którą wersję wybrać? Najtańszą!

Do pierwszych jazd Skoda udostępniła pełną gamę. Naszym cichym faworytem okazała się bazowa wersja. Moc 95 KM w zupełności wystarcza do spokojnej jazdy (kto poczuje niedosyt, zawsze może ją podnieść poprzez tuning elektroniczny), a wyposażenie nie rozczarowuje.

Nie trzeba bowiem dopłacać za ręczną klimatyzację, diodowe reflektory, 16-calowe alufelgi, asystenta pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych, tylne czujniki parkowania, cyfrowy panel wskaźników oraz system multimedialny z zestawem głośnomówiącym Bluetooth.

Do tego Kamiq oferuje przestronne wnętrze (z powodzeniem mieszczące cztery osoby o wzroście 1,8 m), duży bagażnik (400-1395 l) oraz dobrze zestrojone zawieszenie, stanowiące udany kompromis między komfortem prowadzenia a resorowaniem. Z powodzeniem można więc mówić o pełnowartościowym aucie rodzinnym, którego cena startuje z poziomu 87 700 zł.

Skoda Kamiq – naszym zdaniem

Skoda-Kamiq 2024 tył i bok

Modernizacja Kamiqa dodała najmniejszemu SUV-owi Skody charakteru. Cieszy, że w dobie drożyzny wyjściowa cena auta pozostała znośna, a możliwości konfiguracji zespołu napędowego są spore – mocniejszy silnik 1.0 TSI oraz 1.5 TSI są dostępne ze skrzyniami ręcznymi oraz DSG. 

ocena 5/5

Zaskakująco atrakcyjną propozycją wydaje się bazowa wersja Essence. Za mniej niż 90 tys. zł oferuje wszystko, co niezbędne z wyposażenia, a jej dynamika jest wystarczająco dobra.  

Łukasz Szewczyk, „Motor”

Skoda Scala po modernizacji

Skoda Scala 2024 przód i bok

Modernizację przeszła też kompaktowa Scala. Jej cena startuje z poziomu 87 200 zł. Wyposażenie oraz silniki są analogiczne z Kamiqiem.

Czytaj także