Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
2025 Kia Sportage

Taka będzie nowa Kia Sportage. Koreański bestseller mocno się zmieni

fot. Kia

Taka będzie nowa Kia Sportage. Koreański bestseller mocno się zmieni

Kia Sportage, będąca bestsellerem koreańskiego producenta w Polsce, czeka na nową odsłonę. Co się w niej zmieni? Nie tylko wygląd zewnętrzny, ale również wnętrze i układy napędowe.

Aktualna, piąta generacja Kii Sportage, debiutowała w 2021 roku i niemal z miejsca stała się jednym z najpopularniejszych aut w Polsce. W tym roku od stycznia do września skusiło się na nią 10 217 klientów, co daje  jej 5. miejsce na naszym rynku. To koreańskie auto przegrywa wyłącznie z Toyotami Corollą (19 458 szt.), Yaris Cross (11 569 szt.) i Yaris (10 463 szt.), a także ze Skodą Octavią (14 480 szt.).

Ale teraz Kia szykuje odświeżoną wersję swojego bestsellera. Koreańczycy właśnie uchylili rąbka tajemnicy na temat jego wyglądu. Sportage zmieni się zarówno z przodu, gdzie przejmie styl znany z Sorento i elektrycznego EV9, jak i z tyłu. Tutaj uwagę zwraca przede wszystkim inny kształt lamp. 

2025 Kia Sportage_01
Zarys sylwetki Sportage'a nie ulegnie zmianie. 
fot. Kia

Nowocześniejszy kokpit

O tym, jaka będzie nowa Kia Sportage, przekonamy się w przyszłym miesiącu, kiedy to auto zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Los Angeles, rozpoczynających się 22 listopada. Wprawdzie nie ma zbyt wiele szczegółów na jego temat, ale wiadomo, że w kokpicie pojawią się nowe ekrany. 

O ile obecnie widnieją w nim dwa wyświetlacze, połączone pod jedną taflą szkła, o tyle nowy Sportage zapewne przejmie układ znany z EV3 i EV9. Czyli 3 ekrany, z których ten pośrodku będzie służył do zarządzania klimatyzacją.

Należy się spodziewać również najnowszego wariantu systemu informacyjno-rozrywkowego. Będzie on dysponował nie tylko poprawionymi grafiką i obsługą, ale również m.in. bezprzewodowymi aktualizacjami OTA (over-the-air) oraz łącznościami (również bez konieczności używania kabla) Android Auto i Apple CarPlay.

Koreańczycy przeprojektują również konsolę środkową, z której zapewne zniknie fizyczny panel klimatyzacji. W miejsce 3-ramiennej kierownicy pojawi się 2-ramienna. 

Dojdzie miękka hybryda?

Kia Sportage obecnie jest oferowana z gamą silników benzynowych oraz jako pełna hybryda i hybryda plug-in. Na 99% można być pewnym, że gamę jednostek, podobnie jak to miało miejsce w odświeżonym Hyundaiu Tucsonie, uzupełni 1,6-litrowe T-GDI z 48-woltowym układem miękkiej hybrydy.

Moc nadal powinna wynosić 160 KM, ale jego zastosowanie pozwoli na ograniczenie zużycia paliwa. Ten wariant silnikowy występuje wyłącznie w połączeniu z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Obecnie podstawowe wcielenie Kii Sportage kosztuje od 132 900 zł (katalogowo). Tyle trzeba zapłacić za 160-konne 1.6 T-GDI z przekładnią ręczną i napędem na przednią oś. Najtańsza wersja 4x4, dostępna wyłącznie ze skrzynią automatyczną i w wyższej wersji wyposażenia L, stanowi wydatek od 161 900 zł. 

2025 Kia Sportage_03
W tylnych lampach Koreańczycy zastosują nowy kształt LED-ów. 
fot. Kia

210-konną hybrydę wyceniono na 165 900 zł, a odmianę PHEV, dysponującym napędem na obie osie – od 199 990 zł. Zapewnia ona od 64 do 67 km średniego zasięgu na prądzie i od 81 do 89 km w mieście. 

Nowa Kia Sportage na polskim rynku prawdopodobnie zadebiutuje w pierwszym kwartale 2025 roku.

Czytaj także