Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Test dodatku do oleju

Sposób na zużyty silnik

Silnik bierze dużo oleju? Sprawdzamy, czy preparat chemiczny jest w stanie pomóc

Sposób na zużyty silnik

Silnik bierze dużo oleju? Sprawdzamy, czy preparat chemiczny jest w stanie pomóc

Sprawdzamy skuteczność dodatku zmniejszającego zużycie oleju. Czy preparat z dwusiarczkiem molibdenu ograniczy problem i poprawi kondycję zużytego silnika?

 

Zużywanie oleju przez silnik to problem wielu używanych samochodów. Na rynku dostępnych jest sporo preparatów mających ograniczyć to zjawisko, jednak większość z nich działa na zasadzie zagęszczenia oleju. To nie jest zdrowe dla silnika, ponieważ podczas zimnego rozruchu gęsty olej nie zapewnia właściwego smarowania.

Dodatek poprawiający działanie silnika

Inną propozycją dla osób borykających się z nadmiernym zużyciem oleju przez ich samochody jest zastosowanie dodatku zawierającego dwusiarczek molibdenu. Substancja znacznie zmniejsza tarcie na powierzchni styku metali, wygładzając ich mikrostrukturę.

Uzupełnienie ubytków w powierzchni cylindrów wpływa na zwiększenie szczelności pierścieni i zmniejszenie zużycia oleju przez silnik. Dodatkowo dwusiarczek molibdenu tworzy na gładzi cylindrów  warstwę, która zabezpiecza przed zatarciem przy krótkotrwałych niedoborach oleju. Do takiej sytuacji może dojść przy niskim stanie oleju, kiedy samochód porusza się po zakręcie czy w przechyle.

Dodatek do oleju Liqui Moly MoS2

test preparatu mos2-preparat

  • Poprawia kondycję silnika
  • Zmniejsza spalanie oleju
  • Wycisza pracę silnika
  • Obniża zużycie paliwa
  • Cena: 45 zł

Dwusiarczek molibdenu to substancja zmniejszająca tarcie poprzez wytworzenie filmu olejowego na współpracujących elementach. Dodatkowo zawarty w preparacie związek wyrównuje mikronierówności na powierzchni metalu (w tym przypadku na gładzi cylindrów). Pomaga to uszczelnić miejsce styku pierścieni tłokowych ze ściankami cylindrów, co wpływa na obniżenie zużycia oleju. Preparat dostępny jest w formie płynnej zawiesiny, którą dodaje się do oleju silnikowego. Opakowanie wystarcza na 5 litrów oleju.

Sprawdzamy działanie dodatku do oleju

Uzupełnienie poziomu oleju

test preparatu mos2-uzupelnienie oleju

Wybrany przez nas do testu Volkswagen Sharan z benzynowym silnikiem o pojemności 2 litrów miał problemy z nadmiernym zużyciem oleju. Jego właściciel musiał dolewać 0,6 litra na każdy 1000 km. Na początku testu uzupełniliśmy olej w silniku do poziomu 3/4 stanu na bagnecie. 

Aplikacja dodatku do oleju

test preparatu mos2-dolanie dodatku

Zgodnie z zaleceniami producenta wlaliśmy jedno opakowanie dodatku do układu smarowania silnika. Preparat ma postać mętnej zawiesiny o charakterystycznym ciemnym kolorze. Warto wiedzieć, że po zaaplikowaniu dodatku olej w silniku zmienia barwę – wyraźnie ciemnieje. Nie należy się tym niepokoić.

Jazda na dystansie 1000 km

test preparatu mos2-jazda probna

Aby sprawdzić działanie dwusiarczku molibdenu, właściciel samochodu przejechał nim tysiąc kilometrów. W tym czasie auto było eksploatowane w takich samych warunkach jak wcześniej. 70 proc. przebiegu przejechano w mieście na krótkich dystansach. Resztę w trybie podmiejskim i po autostradzie. 

Kontrola poziomu oleju

test preparatu mos2-kontrola poziomu oleju

Po przejechaniu tysiąca kilometrów sprawdziliśmy poziom oleju na bagnecie. Był niższy, ale w okolicy 1/2 stanu. By uzupełnić go do wyjściowego poziomu, musieliśmy dolać 0,25 litra. Preparat nie wyeliminował zupełnie problemu spalania oleju, ale znacznie go ograniczył.

test preparatu mos2-kontrola poziomu oleju1

Czytaj także