Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
BMW X2 sDrive20i – test, przód w ruchu

BMW X2 sDrive20i – najtańszy bilet wstępu | TEST

archiwum/Motor

BMW X2 sDrive20i – najtańszy bilet wstępu | TEST

Bazowa wersja silnikowa BMW X2 – najmniejszego SUV-a coupe bawarskiej marki – ma zaskakująco dużo sensu. Choć niekoniecznie z pakietem M.

W przypadku SUV-ów z opadającą linią dachu liczy się bardziej wygląd niż funkcjonalność. W kompaktowej gamie BMW znajdują się dwa modele – rozsądniejsze X1 i bardziej efektowne X2.

Ale nowe X2 wcale nie jest pozbawione praktycznych zalet. Owszem, miejsca z tyłu nie jest może nadmiernie dużo, jednak dwie osoby nie powinny specjalnie cierpieć w czasie podróży. Bagażnik jest obszerny, a dostęp do niego wzorowy. Podobnie jak wykończenie, trójdzielne oparcie kanapy czy uchwyty na torby. Praktycznych rozwiązań nie brakuje także w przedniej części kabiny.

BMW X2 dostępne jest w licznych wariantach (benzynowe, wysokoprężne, elektryczne), a jedną z ciekawszych odmian jest bazowa wersja sDrive20i, czyli z 3-cylindrowym silnikiem 1.5 turbo (156 KM) z instalacją mikrohybrydową (20 KM). Jej moc systemowa wynosi 170 KM, a napęd za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni trafia tu na przednie koła.

Nie ma co liczyć na zapierającą dech dynamikę, ale X2 w tej wersji przyspiesza całkiem sprawie, elektryczne wsparcie niweluje opóźnienia w reakcjach na ruch prawej stopy i napęd BMW sprawia wrażenie pełnego wigoru. Co ważne, można liczyć na rozsądne zużycie paliwa (średnio 7-7,5 l/100 km).

Dane techniczne i cena BMW X2 sDrive20i
Silnik  benzynowy, turbo
Pojemność skokowa 1499 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12
Moc maksymalna 170 KM/4700
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm/1500
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut./7-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 455/185/159 cm
Rozstaw osi 269 cm
Masa/ładowność 1645/580 kg
Poj. bagażnika (min./maks.) 515/1400 l
Poj. zbiornika paliwa 54 l (Pb 95)
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.)
Prędkość maksymalna 213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Średnie zużycie paliwa 5,7-6,2 l/100 km
Zasięg 950 km
Cena 200 000 zł

Za to nie każdemu przypadnie do gustu dźwięk 3-cylindrowej jednostki, choć trzeba przyznać, że pod tym względem bywają gorsze silniki.

Za X2 przemawia też akceptowalna cena, ale żeby taka pozostała, nie warto inwestować w sportowe pakiety – niepotrzebnie obniżają komfort i windują koszt zakupu.

BMW X2 sDrive20i 2024 tył
Ceną efektownej linii nadwozia jest nie najlepsza widoczność do tyłu.

BMW X2 sDrive20i – test: podsumowanie

  • Przestronność z przodu, właściwości jezdne, wystarczająca dynamika, rozsądne spalanie
  •  Kłopotliwa obsługa multimediów, pakiet sportowy M obniżający komfort 

Funkcjonalny SUV w atrakcyjnym opakowaniu. Bazowa wersja silnikowa dla wielu będzie doskonałym wyborem. 

Czytaj także