Bazowa wersja silnikowa BMW X2 – najmniejszego SUV-a coupe bawarskiej marki – ma zaskakująco dużo sensu. Choć niekoniecznie z pakietem M.
W przypadku SUV-ów z opadającą linią dachu liczy się bardziej wygląd niż funkcjonalność. W kompaktowej gamie BMW znajdują się dwa modele – rozsądniejsze X1 i bardziej efektowne X2.
Ale nowe X2 wcale nie jest pozbawione praktycznych zalet. Owszem, miejsca z tyłu nie jest może nadmiernie dużo, jednak dwie osoby nie powinny specjalnie cierpieć w czasie podróży. Bagażnik jest obszerny, a dostęp do niego wzorowy. Podobnie jak wykończenie, trójdzielne oparcie kanapy czy uchwyty na torby. Praktycznych rozwiązań nie brakuje także w przedniej części kabiny.
BMW X2 dostępne jest w licznych wariantach (benzynowe, wysokoprężne, elektryczne), a jedną z ciekawszych odmian jest bazowa wersja sDrive20i, czyli z 3-cylindrowym silnikiem 1.5 turbo (156 KM) z instalacją mikrohybrydową (20 KM). Jej moc systemowa wynosi 170 KM, a napęd za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni trafia tu na przednie koła.
Nie ma co liczyć na zapierającą dech dynamikę, ale X2 w tej wersji przyspiesza całkiem sprawie, elektryczne wsparcie niweluje opóźnienia w reakcjach na ruch prawej stopy i napęd BMW sprawia wrażenie pełnego wigoru. Co ważne, można liczyć na rozsądne zużycie paliwa (średnio 7-7,5 l/100 km).
Dane techniczne i cena | BMW X2 sDrive20i |
---|---|
Silnik | benzynowy, turbo |
Pojemność skokowa | 1499 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R3/12 |
Moc maksymalna | 170 KM/4700 |
Maksymalny moment obrotowy | 280 Nm/1500 |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | aut./7-biegowa |
Długość/szerokość/wysokość | 455/185/159 cm |
Rozstaw osi | 269 cm |
Masa/ładowność | 1645/580 kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 515/1400 l |
Poj. zbiornika paliwa | 54 l (Pb 95) |
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.) | |
Prędkość maksymalna | 213 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,3 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,7-6,2 l/100 km |
Zasięg | 950 km |
Cena | 200 000 zł |
Za to nie każdemu przypadnie do gustu dźwięk 3-cylindrowej jednostki, choć trzeba przyznać, że pod tym względem bywają gorsze silniki.
Za X2 przemawia też akceptowalna cena, ale żeby taka pozostała, nie warto inwestować w sportowe pakiety – niepotrzebnie obniżają komfort i windują koszt zakupu.
Funkcjonalny SUV w atrakcyjnym opakowaniu. Bazowa wersja silnikowa dla wielu będzie doskonałym wyborem.