W 2018 r. Toyota Camry powróciła na wybrane rynki Europy. Pod koniec 2020 r. poddano ją liftingowi.
Gdy w 2019 r. Camry zawitała po 15 latach przerwy do salonów w zaledwie 5 europejskich krajach (Polska, Niemcy, Francja, Hiszpania i Wielka Brytania), by niejako zastąpić Avensisa, wielu powątpiewało w sens takiego posunięcia. Okazuje się jednak, że Toyota Camry została naprawdę dobrze przyjęta.
W fatalnym 2020 r. znalazła więcej nabywców niż w 2019 r. (i można ją już kupić w znacznie większej liczbie państw niż na początku), a np. w Polsce z jej rywali lepiej sprzedawały się tylko Skoda Superb i VW Passat. Co ciekawe, nasz kraj jest największym rynkiem dla Camry w Europie.
Pod koniec ubiegłego roku Toyota przeprowadziła niewielką modernizację Camry. Zmiany zewnętrzne są naprawdę kosmetyczne – przeprojektowano zderzak i grill, zmieniono wzory felg i dodano szary kolor lakieru (auto na zdjęciach).
We wnętrzu najważniejszą modyfikacją jest zastąpienie wbudowanego w konsolę ekranu systemu multimedialnego zamontowanym wyżej i bliżej kierowcy. W bazowej wersji Comfort nadal mierzy on 7 cali, natomiast w pozostałych – 9 zamiast 8.
DANE TECHNICZNE | Toyota Camry 2.5 Hybrid |
---|---|
Silnik | benzynowy+elektr. |
Pojemność skokowa | 2487 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna (benz.) | 178 KM/5700 |
Moc maksymalna (el./łączna) | 120/218 KM |
Maks. moment obr. (benz.) | 221 Nm/3600 |
Maks. moment obr. (el./łączny) | 202 Nm/b.d. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | aut./bezstopniowa |
Długość/szerokość/wysokość | 489/184/145 cm |
Rozstaw osi | 283 cm |
Średnica zawracania | 11,6 m |
Masa/ładowność | 1595/505 kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 524 l |
Poj. zbiornika paliwa | 50 l (Pb 95) |
Opony | 235/45 R18 |
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.) | |
Prędkość maksymalna | 180 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,3 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,3-5,6 l/100 km |
Zasięg | 940 km |
Usunięto też mankament polegający na braku interfejsów dla smartfonów. Teraz Apple CarPlay i Android Auto są już obsługiwane. Ponadto udoskonalono zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, m.in. układ zapobiegający kolizjom. Teraz wykrywa on nie tylko pojazdy, ale także pieszych i rowerzystów, wspomaga też kierowcę w ominięciu przeszkody czy zapobiega zderzeniu na skrzyżowaniach.
Toyota Camry cały czas jest oferowana tylko w wersji hybrydowej, w której benzynowy silnik 2.5 R4 o mocy 178 KM wspomaga elektryczny (120 KM). Razem oddają one do dyspozycji 218 KM. A to w zupełności wystarcza, by uczynić z dużej i nielekkiej Toyoty naprawdę żwawy samochód. W sumie większe wrażenie niż wynik w sprincie do „setki” robią reakcja na dodanie gazu, brak zwłoki przy starcie z miejsca i płynność pracy napędu. Przełączanie z trybu elektrycznego (układ stara się pracować w nim jak najczęściej) w tryb, w którym działa także jednostka spalinowa, odbywa się gładko i niemal niezauważalnie.
DANE TESTOWE | Toyota Camry 2.5 Hybrid |
---|---|
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,0 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,5 s |
Hamowanie 100-0 km/h (zimne) | 37,1 m |
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe) | 36,9 m |
Poziom hałasu przy 50 km/h | 54,8 dB |
Poziom hałasu przy 100 km/h | 62,8 dB |
Rzeczywista prędkość (przy 100 km/h) | 97 km/h |
Liczba obrotów kierownicą | 2,5 |
Testowe zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) | 6,2/5,0/5,6 l/100 km |
Rzeczywisty zasięg | 890 km |
Dynamika jest naprawdę dobra, a jedyne, co trochę przeszkadza, to jednostajna praca silnika na wysokich obrotach podczas maksymalnego przyspieszania (choć nie jest to równie dokuczliwe, co w starszych autach podobnego typu). Jak na pojazd o tych gabarytach i osiągach zużycie paliwa jest wyjątkowo niskie i kształtuje się w przedziale od 5 l/100 km w trasie do 6,2 l/100 km w mieście.
Toyota Camry przekonuje także bardzo dobrym komfortem jazdy. Jej wnętrze jest skutecznie wygłuszone, a zawieszenie sprawnie radzi sobie z większością nierówności, pracując przy tym cicho.
Toyota Camry zmieniła się minimalnie, ale więcej nie musiała, bo to nadal bardzo dobry samochód.