Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Toyota Camry 2.5 Hybrid – w ruchu, przód i bok

Toyota Camry 2.5 Hybrid – test

Toyota Camry 2.5 Hybrid – test

W 2018 r. Toyota Camry powróciła na wybrane rynki Europy. Pod koniec 2020 r. poddano ją liftingowi.

Gdy w 2019 r. Camry zawitała po 15 latach przerwy do salonów w zaledwie 5 europejskich krajach (Polska, Niemcy, Francja, Hiszpania i Wielka Brytania), by niejako zastąpić Avensisa, wielu powątpiewało w sens takiego posunięcia. Okazuje się jednak, że Toyota Camry została naprawdę dobrze przyjęta.

W fatalnym 2020 r. znalazła więcej nabywców niż w 2019 r. (i można ją już kupić w znacznie większej liczbie państw niż na początku), a np. w Polsce z jej rywali lepiej sprzedawały się tylko Skoda Superb i VW Passat. Co ciekawe, nasz kraj jest największym rynkiem dla Camry w Europie.

Delikatnie odmieniona

Pod koniec ubiegłego roku Toyota przeprowadziła niewielką modernizację Camry. Zmiany zewnętrzne są naprawdę kosmetyczne – przeprojektowano zderzak i grill, zmieniono wzory felg i dodano szary kolor lakieru (auto na zdjęciach).

2021 Toyota Camry 2.5 Hybrid - tył

Toyota Camry prowadzi się pewnie, jest niewrażliwa na boczny wiatr, a jej układ kierowniczy zapewnia dobrą precyzję.

We wnętrzu najważniejszą modyfikacją jest zastąpienie wbudowanego w konsolę ekranu systemu multimedialnego zamontowanym wyżej i bliżej kierowcy. W bazowej wersji Comfort nadal mierzy on 7 cali, natomiast w pozostałych – 9 zamiast 8.

DANE TECHNICZNE Toyota Camry 2.5 Hybrid
Silnik benzynowy+elektr.
Pojemność skokowa 2487 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Moc maksymalna (benz.) 178 KM/5700
Moc maksymalna (el./łączna) 120/218 KM
Maks. moment obr. (benz.) 221 Nm/3600
Maks. moment obr. (el./łączny) 202 Nm/b.d.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut./bezstopniowa
Długość/szerokość/wysokość 489/184/145 cm
Rozstaw osi 283 cm
Średnica zawracania 11,6 m
Masa/ładowność 1595/505 kg
Poj. bagażnika (min./maks.) 524 l
Poj. zbiornika paliwa 50 l (Pb 95)
Opony 235/45 R18
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.)
Prędkość maksymalna 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Średnie zużycie paliwa 5,3-5,6 l/100 km
Zasięg 940 km

Usunięto też mankament polegający na braku interfejsów dla smartfonów. Teraz Apple CarPlay i Android Auto są już obsługiwane. Ponadto udoskonalono zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, m.in. układ zapobiegający kolizjom. Teraz wykrywa on nie tylko pojazdy, ale także pieszych i rowerzystów, wspomaga też kierowcę w ominięciu przeszkody czy zapobiega zderzeniu na skrzyżowaniach.

2021 Toyota Camry 2.5 Hybrid - deska rozdzielcza

Ekran przeniesiono wyżej, a centralne nawiewy powietrza znajdują się teraz pod nim.

Układ napędowy bez zmian

Toyota Camry cały czas jest oferowana tylko w wersji hybrydowej, w której benzynowy silnik 2.5 R4 o mocy 178 KM wspomaga elektryczny (120 KM). Razem oddają one do dyspozycji 218 KM. A to w zupełności wystarcza, by uczynić z dużej i nielekkiej Toyoty naprawdę żwawy samochód. W sumie większe wrażenie niż wynik w sprincie do „setki” robią reakcja na dodanie gazu, brak zwłoki przy starcie z miejsca i płynność pracy napędu. Przełączanie z trybu elektrycznego (układ stara się pracować w nim jak najczęściej) w tryb, w którym działa także jednostka spalinowa, odbywa się gładko i niemal niezauważalnie.

DANE TESTOWE Toyota Camry 2.5 Hybrid
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,5 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne) 37,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe) 36,9 m
Poziom hałasu przy 50 km/h 54,8 dB
Poziom hałasu przy 100 km/h 62,8 dB
Rzeczywista prędkość (przy 100 km/h) 97 km/h
Liczba obrotów kierownicą 2,5
Testowe zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) 6,2/5,0/5,6 l/100 km
Rzeczywisty zasięg 890 km

Dynamika jest naprawdę dobra, a jedyne, co trochę przeszkadza, to jednostajna praca silnika na wysokich obrotach podczas maksymalnego przyspieszania (choć nie jest to równie dokuczliwe, co w starszych autach podobnego typu). Jak na pojazd o tych gabarytach i osiągach zużycie paliwa jest wyjątkowo niskie i kształtuje się w przedziale od 5 l/100 km w trasie do 6,2 l/100 km w mieście.

2021 Toyota Camry 2.5 Hybrid - kanapa
Z tyłu tylko naprawdę wysokim osobom może zabraknąć miejsca na głowę.

Toyota Camry przekonuje także bardzo dobrym komfortem jazdy. Jej wnętrze jest skutecznie wygłuszone, a zawieszenie sprawnie radzi sobie z większością nierówności, pracując przy tym cicho.

Toyota Camry 2.5 Hybrid – test: podsumowanie

  • Przestronna i wygodna kabina, dynamiczny napęd, niskie spalanie, dobry komfort jazdy
  • Z pakietem VIP nie składa się kanapa, mało opcji wyposażenia, bardzo czułe ESP

Toyota Camry zmieniła się minimalnie, ale więcej nie musiała, bo to nadal bardzo dobry samochód.

Czytaj także